Wordt er geen e-mail meer verstuurd als reactie op een vraag?

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

25 jun 2019, 21:47

Aan moderator, support, ...

Wordt er geen e-mail meer verstuurd vanop seniorennet als er een reactie komt op een vraag die gesteld wordt op het forum.
Ik en verschillende anderen krijgen geen e-mail meer, ook niet in de spam map.
Bij mij staat "informeer me wanneer een reactie is geplaatst" aangevinkt! dus waar is die e-mail naartoe?

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 26 jun 2019, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

25 jun 2019, 23:34

Kijk naar het bericht van 11 apr 2019, 16:42
viewtopic.php?f=1&t=205819&sid=f1f16c0b ... &start=345
Verander het zo in uw gebruikerspaneel en klik op verstuur.
En vertel het tegen die verschillende anderen. :)

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

26 jun 2019, 11:55

coderunner schreef:
25 jun 2019, 21:47
Aan moderator, support, ...

Wordt er geen e-mail meer verstuurd vanop seniorennet als er een reactie komt op een vraag die gesteld wordt op het forum.
Ik en verschillende anderen krijgen geen e-mail meer, ook niet in de spam map.
Bij mij staat "informeer me wanneer een reactie is geplaatst" aangevinkt! dus waar is die e-mail naartoe?

mvg,
Coderunner
Coderunner, vermoedelijk is de e-mailoptie niet aangevinkt op je gebruikerspaneel

Afbeelding

Klikken op Verstuur na aanpassing

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 jun 2019, 15:44

Bedankt sacho en mira. Nu weet ik dat ook weer.
Het is toch zoeken hoor … ik vond de vorige manier - op de pagina zelf - wel veel simpeler en handiger. En btw waarom staat de "oude" optie er dan nog op als deze toch niet meer werkt? :roll:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

26 jun 2019, 15:58

Ze moeten allebei goed staan, melding van een reactie(notificatie) staat op dezelfde lijn als uw gebruikerspaneel, en de andere is om effectief een mail te krijgen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 jun 2019, 16:30

Bedankt sacho,

Dus m.a.w. moeten deze nu allebei aangevinkt zijn … van simpel gesproken … ik denk dat vele forumgebruikers dat niet weten!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

26 jun 2019, 16:42

Men zegge het voort :D

Maar zo zijn de mensen, eerst reclameren ipv zelf eens op onderzoek uit te gaan.
Natuurlijk had een kleine handleiding meer verduidelijkt in het gebruik van het vernieuwde Sennet Forum.
Meer bepaald 'het gebruikerspaneel'
Maar dan nog is er maar 5% die dat zal gaan lezen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 jun 2019, 17:20

Beste sacho,

Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing maar duidelijkheid voor het gebruik van het forum laat te wensen over in het nieuwe forum. Alles staat wel heel goed verscholen en men moet veel klikken voor je er uiteindelijk bent. Natuurlijk eens je het gevonden hebt en aangevinkt moet je er niet meer zijn maar dan nog … waarom 2 maal een vinkje plaatsen - op verschillende plaatsen dan nog - als het met één vroeger ook ging zoals in 'opties' hieronder óf het zou met een specifiek doel moeten toegevoegd zijn.
Een communicatie (handleiding over Gebruikerspaneel) was inderdaad hier wel op zijn plaats geweest.
Dat niet iedereen deze gaat lezen, weet ik wel maar toch de regelmatige gebruikers van het forum.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

29 jun 2019, 19:07

sacho schreef:
26 jun 2019, 16:42
Maar zo zijn de mensen, eerst reclameren ipv zelf eens op onderzoek uit te gaan.
Natuurlijk had een kleine handleiding meer verduidelijkt in het gebruik van het vernieuwde Sennet Forum.
Meer bepaald 'het gebruikerspaneel'
Maar dan nog is er maar 5% die dat zal gaan lezen.
Niet teveel veralgemenen, sacho.
Degenen die zelf op onderzoek gaan en een oplossing vinden komen hier dan ook niet reclameren of een vraag stellen.
En beweren dat slechts 5% een handleiding zou lezen is ook "nattevingerwerk" :)

Wie zoekt die vindt (meestal toch.) Maar er kruipt soms wel wat tijd in, dat is waar :)

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

29 jun 2019, 19:36

Je weet nooit hoeveel een oplossing vinden, en hoeveel personen Sennet nog gebruiken.
Net eens gekeken, 27 waarvan 6 online en 3 verborgen, 18 'gasten' inclusief google bot dus.
Waar zijn dan de andere 60.000 leden.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 jun 2019, 20:05

Sita schreef:
29 jun 2019, 19:07
Niet teveel veralgemenen, sacho.
Degenen die zelf op onderzoek gaan en een oplossing vinden komen hier dan ook niet reclameren of een vraag stellen.
Toch even meegeven ...
1- Sorry Sita maar ik kom niet reclameren maar een vraag stellen. Als ik dan positieve opbouwende commentaar geef, is dat niet reclameren.
2- Sorry Sita maar ik heb gezocht en jammerlijk niet gevonden wat ik zocht daar - zoals ik al zei - alles vrij goed verborgen staat wat voorheen niet zo was. Een forum/website/... moet overzichtelijk zijn en alles moet makkelijk te vinden zijn en niet dat een bezoeker uren moet zoeken/klikken/... om iets te vinden.
sacho schreef:
29 jun 2019, 19:36
Waar zijn dan de andere 60.000 leden.
3- Even om over na te denken: misschien daarom dat seniorennet minder bezoekers kent de laatste tijd … ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

29 jun 2019, 20:15

Nee hoor, de tijd van de computerfora is stilaan ten einde, ik bedoel niet alleen senioren.

Een van de groten, ik maak geen reclame pche......um.be met 135.000 leden, amper 105 online waarvan 95 gasten.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

30 jun 2019, 12:18

coderunner schreef:
29 jun 2019, 20:05

Toch even meegeven ...
1- Sorry Sita maar ik kom niet reclameren maar een vraag stellen. Als ik dan positieve opbouwende commentaar geef, is dat niet reclameren.
2- Sorry Sita maar ik heb gezocht en jammerlijk niet gevonden wat ik zocht daar - zoals ik al zei - alles vrij goed verborgen staat wat voorheen niet zo was. Een forum/website/... moet overzichtelijk zijn en alles moet makkelijk te vinden zijn en niet dat een bezoeker uren moet zoeken/klikken/... om iets te vinden.
mvg,
Coderunner
coderunner, mijn opmerking was niet naar jou persoonlijk gericht.
Het was een reactie op de veralgemening van sacho in een eerdere posting.
sacho schreef:Maar zo zijn de mensen, eerst reclameren ipv zelf eens op onderzoek uit te gaan.
Ik beweer zeker niet dat ik steeds zelf een oplossing vind voor een probleem.
Dan kom ik hier graag raad vragen en, in mijn ogen, is dat ook niet reclameren.
Net zomin als ik dat van jouw vraag vond.

Ook kon ik niet akkoord gaan met de bewering dat slechts 5% een handleiding zou lezen.
In een handleiding zou je op zoek kunnen gaan naar een eventuele oplossing als er zich een probleem stelt.
Dat zou inderdaad handig zijn en uren zoekwerk besparen.
En ik denk dat meer dan 5% daar gebruik van zou maken.

Dus sorry coderunner, als je mijn opmerking verkeerd geïnterpreteerd zou hebben.

mvg
Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus