KBC maakt de populaire Plusrekening 25 procent duurder

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

08 jul 2019, 22:47

Tegelijk worden ze wel aangeklaagd voor het witwassen van zwart geld...

Maar ze hebben 1000 % gelijk.
Als je als bedrijf je boekje te buiten kan gaan en je inkomsten kan verhogen zonder noemenswaardig klantenverlies, dan ben je als bedrijf oerdom om het niet te doen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jul 2019, 07:57

Het éne heeft niets met het andere te maken.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 jul 2019, 11:04

Gaan ze die eventuele boete zelf betalen :?: Ik bedoel is de raad van bestuur en directie akkoord om de boete van hun wedde af te houden. Ik denk het niet Vera, de kleine KBC klanten gaan daar moeten voor opdraaien 8O

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jul 2019, 11:25

E.T. schreef:
09 jul 2019, 11:04
Gaan ze die eventuele boete zelf betalen :?: Ik bedoel is de raad van bestuur en directie akkoord om de boete van hun wedde af te houden. Ik denk het niet Vera, de kleine KBC klanten gaan daar moeten voor opdraaien 8O
Elke bank staat wel eens voor zo'n rechtszaak, nogmaals het éne staat los van het andere.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 jul 2019, 11:28

Mijn vraag is en blijft of een directie zulke boetes uit eigen zak gaan betalen :?:
Maar ik weet het antwoord al :wink: :wink: :wink:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jul 2019, 14:14

E.T. schreef:
09 jul 2019, 11:28
Mijn vraag is en blijft of een directie zulke boetes uit eigen zak gaan betalen :?:
Maar ik weet het antwoord al :wink: :wink: :wink:
Welke directie doet dat? Geen enkele. Directie is niet persoonlijk verantwoordelijk voor zo'n 'fout' als ze al kan bewezen worden. Daarvoor hebben ze hun verzekeringen en reserverekeningen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 jul 2019, 19:13

Directie is niet persoonlijk verantwoordelijk
Nee natuurlijk niet 8O maar wel dikke bonussen optrekken :mrgreen:

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

10 jul 2019, 14:47

Prima Vera schreef:
09 jul 2019, 14:14

Welke directie doet dat? Geen enkele. Directie is niet persoonlijk verantwoordelijk voor zo'n 'fout' als ze al kan bewezen worden. Daarvoor hebben ze hun verzekeringen en reserverekeningen.
Klopt natuurlijk, maar als het bewezen zou worden is het geen "fout" maar een "misdaad".
Misschien zijn ze al een provisie aan het aanleggen met het geld van de duurdere zichtrekening ? :lol:

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

04 sep 2019, 11:23

En er nog gauw 1400 mensen naar de uitgang bovenop.
Prima ! (zonder Vera) :D

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

05 sep 2019, 06:51

Tijdens mijn beroepsleven had ik (veiligheidshalve) bij 2 banken wat geld gespaard.
Bij allebei die banken heb ik ervaren hoe er zelfs voor "Jan & Mie modaal" wat kon geregeld worden.
Toen zowat 25 jaar geleden, mijn moeder als weduwe overleed, deed de lokale bankdirecteur zijn best om haar dochter te adviseren de safe te ledigen en alles in haar eigen safe te leggen, zodat er nadien van moeder haar beleggingspapieren en het bezit van een bankkluis, geen spoor meer was. :?
Bij een andere bank waar een goede vriend klant was - wiens vrouw terminaal ziek was (kanker) - sluisde een bediende zowat de helft van het koppel hun geld (op papier) naar een andere persoon, zodat een deel successierechten kon worden ontweken. Amper drie maanden na het overlijden van de vrouw werd alles netjes terug op de rekening van haar man gezet. :idea:

Maar...wat ik nu straf vind, is dat de media verklaren, dat de overstap van de banken hun klanten naar thuisbankieren en/of gebruik van hun smartphone, personeel in de bank redundant maakte.
Terwijl die banken zelf het thuisbankieren hebben aangemoedigd en heel vaak hun kantoor maar mager bemand werd. :D

Ge moet het maar kunnen verkopen hé!?

P.s.: Voor sommige senioren zal de zwarte kous (onder de matras) het nieuwe bankieren worden....

Hobo

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 sep 2019, 10:27

Hobo;
Ja, banken zijn geen liefdadegings instellingen , wat je neerschrijft doet toch wel de wenkbrauwen fronsen , maar zal wel geen alleenstaande gevallen zijn.
De bonzen van de banken zouden niks liever willen dat alle bankverrichtingen via internet gebeuren dan zijn ze van de lonen van het personeel vanaf en zijn de winsten nog groter en hebben ze meer kans om andere producten aan te bieden.
Er hangt wel als je alles mag geloven wat er geschreven word een nieuwe banken crisis voor de deur , wij Jan Modaal zullen het wel als laatste weten en met de rug tegen de muur gezet worden , het is nooit anders geweest ,op een paar personen niet te na gesproken.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

10 sep 2019, 08:17

Als ze alles via internet willen , dan zouden ze beter toch uit de middeleeuwen ontsnappen qua overschrijvingen. De onverlaat die het aandurft om vrijdagavond een elektronische overschrijving in te geven mag echt blij zijn als het geld de DINSDAG NA DE MIDDAG op de ontvangende rekening aankomt. Als er toevallig nog een bank sluitingsdag tussen zit kan het tot ongeveer een VOLLE WEEK duren.
Dat zijn toestanden van voor het computertijdperk. Wraakroepend.
Een aantal banken hebben nu een "prior" overschrijving uitgevonden, waar je bij de meesten natuurlijk voor mag betalen. Je zou verwachten dat ze uit eerlijke schaamte de stokoude manier gingen vervangen door de "instant overschijving", niet dus.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

10 sep 2019, 08:19

wardje schreef:
05 sep 2019, 10:27
Hobo;
Ja, banken zijn geen liefdadegings instellingen
Dat klopt, op een paar uitzonderingen na zijn het pure graaiers.
Maar je kan ze geen ongelijk geven, de "kudde" blijft toch hondstrouw.