goedgekeurd pensioendossier herzien

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

10 jul 2019, 15:54

johangel schreef:
30 jun 2019, 21:50
pastoor uw antwoorden zijn totaal naast de kwestie
johan
Johangel Uw vraag is ook niet zò duidelijk... Ik denk dat je Uw vraag best rechtstreeks aan FDP stelt...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

11 jul 2019, 10:18

voor een hypothetische vraag ga ik niet naar de pensioendienst bellen hé.
De vraag is duidelijk genoeg, blijkbaar enkel en alleen voor sommigen onder u.

Ik herhaal mijn 2de post nog eens
"de vraag:
#kan men een door de FDP goedgekeurd vervroegd pensioendossier herzien wegens omstandigheden?#

dan volgt er bijvoorbeeld, en "bijvoorbeeld" slaat op omstandigheden
en dan komt er een voorbeeld van omstandigheid: #de aanvrager wordt wordt zwaar ziek vóór zijn vervroegd pensioen ingaat #
en de offen geven aan dat er verschillende voorbeelden van omstandigheid worden gegeven.
Tja"
johan

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jul 2019, 10:30

E.T. schreef:
03 jul 2019, 09:54
kan men een door de FDP goedgekeurd vervroegd pensioendossier herzien ?
De vraag was anders simpel genoeg.
Soms moet je je post gewoon eens herhalen :wink:

PS Zelfs het onderwerp (titel) was duidelijk :!:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 jul 2019, 10:34

johangel schreef:
11 jul 2019, 10:18
voor een hypothetische vraag ga ik niet naar de pensioendienst bellen hé.
De vraag is duidelijk genoeg, blijkbaar enkel en alleen voor sommigen onder u.

Ik herhaal mijn 2de post nog eens
"de vraag:
#kan men een door de FDP goedgekeurd vervroegd pensioendossier herzien wegens omstandigheden?#

dan volgt er bijvoorbeeld, en "bijvoorbeeld" slaat op omstandigheden
en dan komt er een voorbeeld van omstandigheid: #de aanvrager wordt wordt zwaar ziek vóór zijn vervroegd pensioen ingaat #
en de offen geven aan dat er verschillende voorbeelden van omstandigheid worden gegeven.
Tja"
johan
Ondankbaarheid is 's wereldsloon, blijkt hier ook nog maar eens. Als je het correct wilt weten (hypothetische vraag of niet) bel je naar de pensioendienst of je googled. Ik denk niet dat iemand hier nog gaat bereid zijn om jou nog een antwoord te dienen.
Trouwens je hebt hier al van sommige een duidelijk antwoord gegeven, dus ik denk dat het zuiver aan jou ligt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jul 2019, 10:41

Wat schrijf je nu allemaal, Vera. Als ik je goed begrijp mogen er geen simpele vragen gesteld worden op 't Seniorennet Forum. En moet iedereen alles maar googelen ... 8O
Daar ben ik het dus niet mee eens. Nogmaals wat is er mis met volgende vraag: Kan men een door de FDP goedgekeurd vervroegd pensioendossier herzien?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 jul 2019, 12:55

Heeft U daar een antwoord op ET?
Ik zal mij antwoord dan ook nog eens herhalen
Is men op wettelijk pensioen, en heeft men een betaling ervan ontvangen, dan is geen herziening mogelijk ( of er moet een fout in het dossier zitten)
Is men met pre pensioen of hoe dat tegenwoordig ook noemt, zijn er nog mogelijkheden, maar die kan alleen de bevoegde persoon beoordelen en behandelen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 jul 2019, 12:58

E.T. schreef:
11 jul 2019, 10:41
Wat schrijf je nu allemaal, Vera. Als ik je goed begrijp mogen er geen simpele vragen gesteld worden op 't Seniorennet Forum. En moet iedereen alles maar googelen ... 8O
Daar ben ik het dus niet mee eens. Nogmaals wat is er mis met volgende vraag: Kan men een door de FDP goedgekeurd vervroegd pensioendossier herzien?

Neen ET dat bedoel ik niet. Ik heb het zuiver over het antwoord van 'ik word hier niet geholpen' en niemand wil me helpen, ik krijg alleen maar antwoorden die niet terzake doen alhoewel opstarter zijn antwoord heeft gehad. Aan hem geef ik de raad om te googlen én/of te bellen naar de pensioendienst die hem perfect kunnen helpen. Ook die vraag/antwoord doet hij af als zijnde niet goed genoeg, ik quote : voor een hypothetische vraag ga ik niet naar de pensioendienst bellen hé.

Ik heb er moeite mee dat er een vraag wordt gesteld waarop geantwoord wordt en wordt verworpen door vraagsteller omdat hij het dan toch weer beter weet.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jul 2019, 18:59

'ik word hier niet geholpen'
Deze opmerking heb ik nergens gelezen.

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

11 jul 2019, 19:35

Met mijn hypothetische vraag bedoelde ik enkel: "zijn er hier mensen die ooit hun goedgekeurd vervroegd pensioendossier hebben kunnen annuleren, en verder zijn blijven werken?"
Niet meer en niet minder.
En ik heb een antwoord, dus discussie gesloten.
johan

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

11 jul 2019, 20:20

johangel

Het juiste en correct antwoord op u vraag .

Je dat online bekijken met u ID kaart .
Ofwel gratis nr 1765 , en die gaan u direct een antwoord geven op u vraag .
Niemand van ons hier op forum weet daar iets van ,of waar dat we in zo situatie terecht komen dan zouden wij de vraag kunnen beantwoorden .Je kan trouwens op u eigen gemeente of stad terecht en die helpen u daar ook bij met vragen en antwoord ( diensten pensioenen) En die regelen dat nog indien je dat wenst .

zibarrie
Lid geworden op: 11 nov 2013, 20:23

12 jul 2019, 00:34

paullamb schreef:
11 jul 2019, 12:55
Heeft U daar een antwoord op ET?
Ik zal mij antwoord dan ook nog eens herhalen
Is men op wettelijk pensioen, en heeft men een betaling ervan ontvangen,dan is geen herziening mogelijk ( of er moet een fout in het dossier zitten)
Is men met pre pensioen of hoe dat tegenwoordig ook noemt, zijn er nog mogelijkheden, maar die kan alleen de bevoegde persoon beoordelen en behandelen.
Nogmaals, dat kan wel.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

12 jul 2019, 10:03

Kan u mij een concreet voorbeeld geven . Mijn collega’s zeggen dat het absoluut niet kan.
We spreken wel over het normaal pensioen ( 65-66 of 67 jaar)
Het vroegere pre pensioen schept mogelijkheden.

zibarrie
Lid geworden op: 11 nov 2013, 20:23

12 jul 2019, 13:45

paullamb schreef:
12 jul 2019, 10:03
Kan u mij een concreet voorbeeld geven . Mijn collega’s zeggen dat het absoluut niet kan.
We spreken wel over het normaal pensioen ( 65-66 of 67 jaar)
Het vroegere pre pensioen schept mogelijkheden.
Je moet dan wel reeds alle ontvangen pensioenbedragen terugbetalen. Zodanig dat het dan lijkt dat je nooit op pensioen bent gegaan.
Dit is gewoon een uitgebreider antwoord op de vraag van "of het pensioen kan worden uitgesteld na dat het is goedgekeurd", om bijvoorbeeld toch verder te werken. Je kan je pensioen altijd stopzetten, terugbetalen,... eender wat. Het is zeer flexibel.

natuurlijk kan je geen pensioen laten herberekenen, als je bijvoorbeeld nog hebt verder gewerkt ná dat je al 2-tal jaar op pensioen bent. Dan zal het altijd hetzelfde blijven.. Tenzij je dan ook die 2 jaar terug zou betalen, dat niemand doet uiteraard.

Maar stel dat je je pensioen aanvraagt, om gewoon een bedrag te weten bijvoorbeeld, en je blijft verder werken en plots krijg je daar een betaling zonder je dat eigenlijk wou.. dan kan je dat zonder reden gewoon terugbetalen en stopzetten hé.. daar ging het over.
Ook als je na 2 maanden op pensioen te zijn het toch te saai zou vinden en terug wil gaan werken.. dat kan allemaal. Enkel die 2 maanden dan terugbetalen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

12 jul 2019, 15:30

Sorry hoor, maar dat klopt van geen kanten.
Pensioen en bijverdienen kan.
Pensioen, terugbetalen en terug full time werken, dat gaat niet.