Paswoord-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

naj700
Lid geworden op: 13 jul 2005, 21:36

20 sep 2005, 18:41

Hoi iedereen,

ik heb ook een vraagje i.v.m. een website bouwen.
Ik heb ook de cursus website bouwen gevolgd op seniorennet.
Mijn vraagje ietsipietsi gecompliceerder.
Ik wil op mijn site een link maken naar een andee HTML-pagina, maar voor ze deze pagina kunnen zien moetten ze een paswoord ingeven.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan maken??
Als er iemand een antwoord heef, wil je het me dan mailen op het volgende adres:

naj700@gmail.com.

Grtz,
Naj700[/url]

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 sep 2005, 18:49

waarom niet het antwoord hier op het forum zetten ??
heel waarschijnlijk zijn er nog mensen in geintresseerd , om te weten hoe je zulks doet !
en dan help je eigenlijk tegelijk de anderen , dat is toch de bedoeling van een forum ?
als iedereen de antwoorden privé gaat geven , dan gaat de informatie eigenlijk verloren , terwijl zoveel mensen het zouden kunnen gebruiken .
met de beste groeten
verhaegen

Progger
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:22
Locatie: 2845 Niel

03 okt 2005, 16:15

voor naj700:

Ik wil op mijn site een link maken naar een andee HTML-pagina, maar voor ze deze pagina kunnen zien moetten ze een paswoord ingeven.

Heb dit topic nu pas gezien, hopelijk ben je met het onderstaande geholpen.

//zet onderstaande code in de header van je pagina die je wil gebruiken als welkomspagina. Na ingeven van het wachtwoord kunnen je bezoekers dan toegang krijgen tot een tweede pagina, met informatie die enkel voor hen bedoeld is.

<script type="text/javascript">
<!--
function Geheim() {
var wachtwoord = "Wachtwoord";
var invoer = window.prompt("Voer a.u.b. het wachtwoord in","");
if(invoer != wachtwoord) {
alert("Verkeerd wachtwoord!");
Geheim();
}
else
document.location.href="geheim.htm";
}
//-->
</script>

//Zet onderstaande code in je body

<BODY onLoad="Geheim()">
<p><a name="wachtwoord.htm"><b>Top</b></a></p>

Noem bv. de éérste pagina met al de javascript-code in (zie hierboven) "wachtwoord.htm" en de tweede pagina met de andere informatie bv. "geheim.htm".

De tweede pagina, (geheim.htm) is die welke men enkel kan openen na het invoeren van het opgegeven wachtwoord bevat enkel de gewenste geheime inhoud. In het eerste bestand (wachtwoord.htm, daar zet je dus al de bovenstaande javascriptcode in)
Progger

Een goede raad:...
Luister nooit naar goede raad...