enkele probleempjes+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Emmanuel
Lid geworden op: 23 apr 2004, 11:37

08 nov 2005, 20:16

Ik ben eens begonnen met een poging om een website te maken.
Ik heb dus mooi de cursus gevolgd, hoofdstuk per hoofdstuk en toen ik op een ogenblik eens de daad bij het woord wilde voegen en Mijn persoonlijke website wilde wijzigen in Mijn website verving ik dit tussen de title tags. In de blauwe balk bovenaan veranderde de naam wel maar de hoofding bleef 'Mijn persoonlijke website' Ik heb nochtans eerst opgeslagen en toen op F5 getikt.
In die cursus wordt er wel uitgelegd hoe figuren kunnen worden geplaatst maar om een foto te plaatsen heb ik precies niets gevonden.
Is het mogelijk een foto te plaatsen en hoe?
Dank bij voorbaat

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

08 nov 2005, 23:40

hetgeen je tussen de title tags zet komt inderdaad bovenaan in de adresbalk zie les 5.0
de titel op de pagina verander je in de body tussen <H1>hier dus</H1>
zie les 6.1
en fotos plaats je op dezelfde manier als in les 11.1 figuren

mvg hollygan

Emmanuel
Lid geworden op: 23 apr 2004, 11:37

09 nov 2005, 09:52

Dank u wel Holygan[/quote]

Emmanuel
Lid geworden op: 23 apr 2004, 11:37

09 nov 2005, 09:56

Hollygan uiteraard en zonder quote
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een foto plaats in de plaats van een figuur.
Kan ik gewoon een foto met *.jpg gebruiken en wordt die dan gereduceerd nar een aannemelijke grootte?

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

09 nov 2005, 12:03

Je moet alvorens een foto te plaatsen deze zelf met een programma reduceren naar de gewenste grootte. Je kunt dat ook doen in de html code van de pagina, maar dan verplicht je de bezoekers om een foto van misschien 1 Mbyte te downloaden daar waar misschien 50 kbytes volstond.
Om foto's te reduceren zijn er verschillende programma's : ik gebruik irfanview, dat heeft en andere nog veel andere mogelijkheden.
Irfanview is te vinden via : http://home.versateladsl.be/vt632929/#Fotoprogrammas
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929