Maken website+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

27 sep 2005, 13:53


Zou graag een website maken voor onze vereniging maar daar ik een aanvanger ben zoek ik iemand die als mentor zou willen optreden en aan wie ik dus de nodige vragen zou kunnen stellen.Ik kan reeds voorspellen dat dit er waarschijnlijk niet weinig zullen zijn en soms schijnbaar dwaze ,gezien gesteld door een amateur!Wie kan en wil helpen?
Copain

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

27 sep 2005, 15:36

Waarom niet gewoon voortdoen zoals ge bezig waart. In een ander topic had u een probleem, u stelde de vragen, er waren antwoorden, en uiteindelijk zegt u dat het wonderwel is gelukt. Al sge uw vragen stelt op het forum zijn er waarschijnlijk verschillende die kunnen antwoorden, en dit is toch een voordeel. Stel dat u een probleem stelt en uw mentor kent het antwoord niet!
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

27 sep 2005, 15:49

Aan de heer Van Loon
Hier dan een eerste vraag:Als men bovenaan de site van seniorennet kijkt ziet men daar verschilende onderwerpen o.a;Blogs Forum Chatbox enz , het volstaat op een van deze woorden te klikken en men gaat naar het gekozen onderwerp.Vraag: hoe werkt dit ?ttz hoe krijgt men die titels onder of naast elkaar en wat te doen opdat de bewuste pagina zou geopend worden?
Copain

Progger
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:22
Locatie: 2845 Niel

27 sep 2005, 16:35

Hier dan een eerste vraag:Als men bovenaan de site van seniorennet kijkt ziet men daar verschilende onderwerpen o.a;Blogs Forum Chatbox enz , het volstaat op een van deze woorden te klikken en men gaat naar het gekozen onderwerp.Vraag: hoe werkt dit ?ttz hoe krijgt men die titels onder of naast elkaar en wat te doen opdat de bewuste pagina zou geopend worden?
Dat wordt eenvoudig gedaan met het maken van een tabel met één rij en net zoveel cellen als dat je hyperlinks wil plaatsen. Wil je die verwijzingen (hyperlinks) onder elkaar geplaatst, dan maak je telkens per link een rij met één cel.

In elke cel plaats je dan een hyperlink die verwijst naar de pagina waar je naar toe wil. Het maken van een tabel was, dacht ik ook al uitgelegd in de cursus website's maken van seniorennet, dus lees even die cursus na en je bent al een heel eind op de goede weg.

Voor verdere raad kan je hier op het forum altijd terecht, gegarandeerd antwoord.

Groetjes
Progger

Een goede raad:...
Luister nooit naar goede raad...

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

29 sep 2005, 15:45


Zoals mij door Progger werd aangeraden heb ik de voorschriften voor 'tabel' uit de cursus gevolgd.Alles staat netjes onder elkaar,zelfs in een kadertje en met een ander kleurtje dus dat is prima.Spijtig genoeg zullen dat niet de hyperlinks zijn die ik zou willen,ttz als men er op klikt dat men naar de bewuste pagina gaat.Wat moet ik eraan toevoegen?
Heb het volgende gebruikt:
<tr>
<td>HISTORIEK</td>
</tr>
Copain[/bPS: HISTORIEK is de naam van een pagina waarop men zou moeten terecht komen als men er op klikt.
Gast

29 sep 2005, 17:10

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

30 sep 2005, 11:26


Hartelijk dank aan BOON,heb raad gevolgd en dat schijnt in orde te zijn,als ik cursor op naam plaats verschijnt er een handje,dus zeker OK;
maar hier is een volgend vraag:de bewuste paginas(historiek)bvb heb ik staan bij "mijn documenten" en zijn geschreven in "word" Wat te doen om de juiste paginas te koppelen aan de kliknaam?
Copain
Gast

30 sep 2005, 11:51

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

04 okt 2005, 14:59

De hyperlinks staan nu mooi op de beginpagina en een paar die ik aanklikte geven dus ook al de gewenste pagina weer.Nu volgende vraag: voor sommige hyperlinks moeten de paginas nog gemaakt worden.Hoe doe ik dat het best en hoe koppel ik ze nadien aan de betrokken hyperlink?Dank bij voorbaat voor jullie hulp!
Copain

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

11 okt 2005, 20:25


Kreeg geen enkele reactie op mijn laatste vraag,kan niemand mij helpen om dat probleem op te lossen?
Copain

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

18 okt 2005, 19:47

Ik heb op mijn beginpagina de titels staan van de voorziene rubrieken.Een paar waren gemaakt op voorhand en zijn op ik weet niet welke manier toch op de goede plaats geraakt.Als ik ze aanklik op de beginpagina worden ze geopend,dat is dus OK.Voor andere rubrieken moeten de paginas nog getypt worden en dan zou het moeten geregeld worden dat ze zich openen als men ze aanklikt op de beginpagina;Wie kan me uitleggen hoe ik tewerk moet gaan?Dank bij voorbaat voor Uw hulp.

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

18 okt 2005, 21:13

copain

aan deze raad van "BOON" heb je genoeg, als je één link kan maken dan kan je er ook 100 maken, een beetje eigen inzet en inzicht is wel gewenst

Maak er eens het volgende van:
<tr>
<td><a href="historiek.htm" target="_blank">HISTORIEK</a></td>
<tr>
Dan moet je bestand met die historie wel historiek.htm heten.

Dat target="_blank" mag je weglaten mits er op die historie-pagina weer een link staat naar je beginpagina, zoals:
<tr>
<td><a href="index.html">BEGINPAGINA</a></td>
<tr>

BOON

Als je 3x het woord historiek hierboven verandert in oostende, dan heb je een link naar de pagina oostende enz......
natuurlijk niet vergeten deze pagina aan te maken

succes hollygan

copain
Lid geworden op: 31 mei 2005, 13:47
Locatie: middelkerke

11 nov 2005, 17:55

Ik heb dan toch maar de methode van de spaties toegepast. Ik heb er wel een hele serie moeten typen maar het is dan toch gelukt! Dank aan alllen die mij raad hebben gegeven!
Copain