foto's plaatsen+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

jumpy
Lid geworden op: 08 jan 2006, 13:38

08 jan 2006, 15:19

Hallo,

ik ben bezig met de cursus een eigen website maken. Het is allemaal heel duidelijk. Ik zou graag foto's van de map "mijn afbeeldingen"op de site willen plaatsen. Kan dit ?

Kan iemand mij zeggen hoe ik foto's op de site kan plaatsen

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

08 jan 2006, 16:25

Gewoon met een ftp uploaden en alleen zorgen dat u in uw html de juiste link maakt naar de foto. Met andere woorden, het juiste pad weergeven waar de foto's zich bevinden op uw website, NIET het pad naar de plaats op uw pc waar de foto's zich bevinden !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

jumpy
Lid geworden op: 08 jan 2006, 13:38

08 jan 2006, 20:09

Bedankt,

maar dat is wel heel makkelijk gezegd, maar hoe krijg ik de afbeeldingen op de website waar ik met ftp?kan uploaden.

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

08 jan 2006, 20:57

Je moet
- een webruimte hebben ergens, normaal krijg je een gratis ruimte bij uw abonnement. Heb je geen webruimte dan moet je er één vinden, er zijn gratis oplossingen vaak met storende reklame
- je moet uw site opladen naar die webruimte; de meesten doen dat met een ftp programma zoals bvb FileZilla te vinden met duidelijke handleiding via http://home.versateladsl.be/vt632929/#Website_bouwen . Er bestaat ook een methode om rechtstreeks op de ftp site te laden, die is beschreven in een dokument van wamokuta (maar ik vind het niet direct).
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

08 jan 2006, 21:28

Ik denk dat Jumpie nog in zijn kladblok bezig is en nog niet toe aan ftp uploading. De instructie om foto's te plaatsen is"img src="naam foto.jpg".

Ga eens naar deze website www.users.skynet.be/compocel en ga eens naar "bron weergeven" zoals je het doet op je kladblok, en dan kan je zien hoe de instructie's worden geformuleerd.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

08 jan 2006, 22:27

U vindt mijn pdf-file op :

http://home.scarlet.be/baudrez/diverse/ftp_onder_xp.pdf (is 900 Kb groot ongeveer)