web site maken+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

distelvink
Lid geworden op: 23 jan 2006, 18:52

23 jan 2006, 19:53

Omdat ik mij verveel ben ik eens begonnen (proberen) een website te maken .Van af punt 3 gaat het al mis terwijl ik precies doe zoals voorgeschreven.Indien ik het texdocument opsla in alle bestanden, zou de extensie: txt .. htm moeten worden en dat gebeurd niet.Kan mij iemand zeggen wat hier de reden van kan zijn.Alvast bedankt.
Gast

23 jan 2006, 20:14

   
Laatst gewijzigd door Gast op 17 nov 2007, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

fransr
Lid geworden op: 21 jan 2006, 22:08

25 jan 2006, 13:51

kobbe heb het zelfde probleem als distelvink als ik rechts klik dan kom er (bron selecteren ) niet te voorschijn maar wel (knippen plakke en enzo ) kun jij me helpen thx

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

25 jan 2006, 14:16

Ik begrijp niet goed waar jij bezig bent fransr, maar "bron weergeven" komt alleen als je on-line op een echte website bezig bent. "Knippen en plakken" komt als je nog in een tekstdocument aan het werken bent.
Als je antwoordt op deze post en je klikt hier in dit witte vak, dan krijg je "knippen en plakken", maar klik je hier juist onder in het grijze gedeelte dan kan je "bron weergeven".
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Progger
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:22
Locatie: 2845 Niel

25 jan 2006, 14:24

Men moet er altijd voor zorgen dat de brontekst wordt opgeslagen met naam én de extensie .htm of .html, en ook als Alle bestanden, anders herkent de browser de tekst niét als brontekst (en opgeslagen html-pagina).

Dus bij bestandsnaam geef je de gewenste paginanaam op, inclusief de extentie .htm of .html en bij bestandstype verander je in Alle bestanden.

Zo zal het document opgeslagen worden als een webpagina.

:D :D :D [/quote]
Progger

Een goede raad:...
Luister nooit naar goede raad...

fransr
Lid geworden op: 21 jan 2006, 22:08

25 jan 2006, 14:54

lukt niet , doe het zoals beschreven in cursus wat klopt hier niet ,?

Progger
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:22
Locatie: 2845 Niel

25 jan 2006, 15:07

Als je in kladblok bijvoorbeeld het webdocument voor je Homepage hebt gemaakt, sla je dat op als volgt:

Bij bestandsnaam: index.htm
Bij documenttype: Alle bestanden
en helemaal bovenaan bij opslaan in kies je zelf de map waar je die website op je schijf wil opslaan.
Druk vervolgens op Opslaan, en je pagina zal in de betreffende map staan met het icoontje van Internet Explorer, daar kan je dan op dubbelklikken en de pagina wordt vervolgens automatisch geopend in je browser.
Daar kan je dan klikken op Beeld/bron weergeven, en kan je verder werken aan je code die dan in kladblok is geopend.
:D
Progger

Een goede raad:...
Luister nooit naar goede raad...

fransr
Lid geworden op: 21 jan 2006, 22:08

25 jan 2006, 16:59

thx progger en junior heb het gevonden :roll: weet wel ni hoe maar heb nu explore dokument