Login maken+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

robertjanssens
Lid geworden op: 06 feb 2005, 14:02
Locatie: De Pinte

23 apr 2006, 19:20

Hallo

Ik heb een website voor een kruisboogvereniging en men vraagt mij of het mogelijk is om een login te maken waardoor de gildeleden specifieke informatie zoals bevoorbeeld een adressenlijst zouden kunnen opvragen.
Ik heb de website opgebouwd met frontpage daar ik niets anders ken. Kan iemand mij eenvoudg informeren, hoe ik een login met password kan inbouwen in mijn website om van daaruit naar vertrouwelijke info te kunnen surfen.

Bedankt voor antwoordje
Robert
www.sint-jorisgilde.org

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

23 apr 2006, 20:32

Dat is in feite een paradox die je hier wil:

aan de ene kant maak je een website zodat 'iedereen' de informatie kan lezen
aan de andere kant wil je nu hetzelfde medium gebruiken om iedereen buiten te houden.

Je voelt dus al dat je hier een probleem hebt.

Bij een gewoon abonnement bij je ISP (internet provider) - in jou geval dus Telenet - kun je het vergeten om gegevens voor 'members only' te maken.
Och ja, je gaat scriptjes vinden via google die je dat beloven, maar die zijn zo gekraakt hoor. Te meer dat het type informatie die je wenst aan te bieden voor je leden onder de privacy wet valt. Dus moet je dubbel opletten.

Als je dat wenst te doen, dan moet je je website niet via je gewoon abonnement van je ISP beheren, maar moet je een webhoster aanspreken. Als je betaalt voor een webhoster, dan kan je op het niveau server van de webhoster bepaalde mappen beveiligen met een paswoord, zodat dan ook ALLE pagina's die in die mappen zijn, niet aanspreekbaar zijn zonder voorafgaandelijk in te loggen.

Je kunt in ieder geval best je vraag ook eens stellen op de Telenet forums. Wie weet kan iemand je daar toch een truck om het te doen via Telenet aanbieden.

-- Alain --

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 apr 2006, 20:57

of een forum op uwe website zetten :lol:
Gast

23 apr 2006, 21:19

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

23 apr 2006, 21:30

Hey Kobbe,

ik was niet op de hoogte van de optie om met de hidden bestanden .htaccess en .htpasswd om de toegang tot een map te regelen.

Op http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/dir ... iligen.php heb ik al vluchtig het één en ander erover gelezen.

Bedankt voor deze tip.

-- Alain --

Kora
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:24
Locatie: West-Vlaanderen

11 mei 2006, 09:05

Een gedeelte van de website enkel toegankjelijk maken voor bepaalde personen is mogelijk. :!:
Surf naar www.recreazw.be Klik op pagina leden en klik dan op
Klik hier voor de fotopagina leden Je zal een gebruikersnaam en paswoord moeten ingeven.
Is het zoiets dat je wil :?: Voor alle duidelijkheid: Dit is niet waterdicht.
Maar probeer toch maar eens aan de gegevens te komen om in te loggen.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

11 mei 2006, 09:38

Snap niet dat men dat een 'beveiliging' noemt hoor

Binnen de 2 minuten was http://www.recreazw.be/fotoalbumxxxxxxx ... xxxxx.html (deze URL is aangepast natuurlijk) de pagina die ik zag met alle foto's van de leden, door gevoon de sourcecode van de diverse HTML pagina's te bekijken.

Ter info : Het fotoalbum is "Created with Web Album Generator"

Voor mij is security toch wat anders dan gewoon met javascripts een logintje vragen hoor. Security doe je op SERVER niveau, en niet op CLIENT niveau.


-- Alain --

Kora
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:24
Locatie: West-Vlaanderen

11 mei 2006, 14:57

Voor mij is security toch wat anders dan gewoon met javascripts een logintje vragen hoor. Security doe je op SERVER niveau, en niet op CLIENT niveau.
Ja, je hebt wel gelijk. Is maar de vraag wat de vraagsteller wil natuurlijk? Ik heb een concreet voorbeeld gegeven om dit op een eenvoudige manier te doen en daarbij vermeld dat het niet waterdicht is. Dus gewoon trachten te helpen. :!: Nu een antwoord van de vraagsteller afwachten. :wink:

robertjanssens
Lid geworden op: 06 feb 2005, 14:02
Locatie: De Pinte

11 mei 2006, 15:19

Bedankt voor de reacties. Ik heb die site bekeken en zonder een pasword in te geven zag ik al de namen van de leden. Dat is dus niet de bedoeling. Maar hoe programeer je zoiets? Je moet waarschijnlijk ook een database aanleggen waarop je de id's en de paswoorden bijhoudt. Ik weet niet hoe eraan te beginnen

Alvast bedankt voor de reacties
Robert

www.sint-jorisgilde.org

Kora
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:24
Locatie: West-Vlaanderen

11 mei 2006, 15:44

Ik heb die site bekeken en zonder een pasword in te geven zag ik al de namen van de leden.
Hi, Normaal natuurlijk dit is ook voor iedereen toegankelijk.
Het is voor de fotopagina leden dat je een gebruikersnaam en paswoord moet ingeven.

Er werd toch vermeld:
Klik hier voor de fotopagina leden Je zal een gebruikersnaam en paswoord moeten ingeven. (Verkeerd gelezen :o )

keorbats
Lid geworden op: 30 mei 2004, 13:04
Locatie: Deurne(Antwerpen)

30 mei 2006, 08:16

Ik heb onlangs mijn pc geformateert,en zit ik nu in de problemen ,ik kan mijn website niet meer uploaden nadat ik hem heb bijgewerkt, daar het programma smart ftp waar ik dit altijd mee deed ook van mijn pc is :( door te formateren. Ik heb smart ftp terug gedownload,maar het is een nieuwer versie, ik weet niet meer wat ik juist in de instellingen moet invullen,ben het vergeten ,en ja ik had het moeten opschrijven en bewaren :? ik heb enkele jaren geleden een eigen domeinnaam bij telenet aangekocht ,mijn website = http://www.vakantiehuis-hongarije.be.
aub help mij
groet keorbats

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

30 mei 2006, 20:40

je kunt toch bij telenet je gegevens opvragen !!!!!
éénmaal je die hebt
kunnen we verder

keorbats
Lid geworden op: 30 mei 2004, 13:04
Locatie: Deurne(Antwerpen)

31 mei 2006, 15:40

bedankt alvast voor de snelle reactie op mijn vraag.
ik zal mijn gegevens eens opvragenbij telenet.
sorry had ik even niet aangedacht. :oops:
tof dat deze forum bestaat.
groet keorbats

kustsenioren
Lid geworden op: 04 sep 2005, 00:04

04 jun 2006, 13:57

keorbats schreef:bedankt alvast voor de snelle reactie op mijn vraag.
ik zal mijn gegevens eens opvragenbij telenet.
sorry had ik even niet aangedacht. :oops:
tof dat deze forum bestaat.
groet keorbats
Een makkelijk alternatief is een soort MSN*groep oprichten, waarbij je alleen via bepaalde e-mailadressen toegang geeft aan diegenen die de gegevens mogen zien.

keorbats
Lid geworden op: 30 mei 2004, 13:04
Locatie: Deurne(Antwerpen)

09 jun 2006, 12:08

:D Beste Seniorennetters,
na lang zoeken is het me eindelijk gelukt mijn website droomland http://www.vakantiehuis-hongarije.be kunnen uploaden, ik had een foutje in mijn login getypt :oops: .
jullie zijn allen bedankt,door mij er attent op te maken.
groetjes keorbats :wink: