alleenstaande ouder met kanker

Hier is plaats voor discussie of vragen over palliatieve zorgen.

mamsie754
Lid geworden op: 02 aug 2004, 08:59
Locatie: merksem

01 nov 2008, 14:20

mijn vriendin heeft kanker, die reeds uitgezaaid is .
ze is nog jong en heeft een dochter van 13 jaar
haar man heeft haar 8 jaar terug in de steek gelaten,maar ze zijn nooit gescheiden.
wat of waar moeten wij zijn om iets te regelen voor het kind
vader is alcolist en grootmoeder wil het kind niet
wie weet raad?kan de moeder nog iets regelen nu ze nog bij haar volle verstand is
ze krijgt nu ook bestralingen op de hersenen,dus veel tijd is er niet meer
waar moeten wij naartoe???
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
bakker

01 nov 2008, 17:44

Uw vriendin kan misschien best de sociale dienst van de gemeente of kliniek raadplegen?
Zij zullen haar verdere info kunnen geven of doorverwijzen naar bevoegde instanties.

mamsie754
Lid geworden op: 02 aug 2004, 08:59
Locatie: merksem

01 nov 2008, 21:45

dat heb ik ook al gedacht,maar heb al 3 keer aan de verpleging van de verdieping in jan palfijn gevraagd om iemand langs te sturen ,maar er komt maar niets van
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
bakker

02 nov 2008, 10:10

heeft uw vriendin zelf dat al gevraagd ?
De verpleging kent toch de toestand van de patiente, ik kan me dan niet voorstellen dat er niet op haar vraag zou ingegaan worden.
U mag niet vergeten dat de wet op de privacy zeer ver gaat, en u tenslotte een buitenstaander bent, die geen vragen kan stellen in naam van uw vriendin, hoe erg dat misschien ook klinkt.
Op blz 13 van deze brochure staat uitleg over de sociale dienst van Palfijn
http://www.zna.be/Nav%201/Publicaties/b ... ochure.pdf

mamsie754
Lid geworden op: 02 aug 2004, 08:59
Locatie: merksem

03 nov 2008, 19:37

bedankt hoor
ga dat nu proberen ,om een afspraak te maken ,zodat ze bij haar op de kamer komen .
via de verplegingsdienst haalde het niets uit.
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
bakker

13 nov 2008, 17:38

Al nieuws mamsie ?

mamsie754
Lid geworden op: 02 aug 2004, 08:59
Locatie: merksem

18 nov 2008, 18:10

sorry dat het zolang duurde,kon niet eerder op de pc
ik ben zelf met mijn vriendin naar de bureau gereden in een rolstoel,maar zijn niet geholpen
ze hadden geen tijd,het was te druk,zelfs geen afspraak
ze zouden weleens naar de kamer komen als het uitkwam
niets van gezien.
nu is mijn vriendin naar huis gebracht gisteren
ze moet nog altijd over en weer voor bestralen en chemo
ik weet dat men moed moet hebben,maar ze gaat echt hard achteruit
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
bakker

18 nov 2008, 19:27

Ik begrijp het niet.

senga
Lid geworden op: 18 jan 2006, 21:50

18 nov 2008, 21:25

Wat zegt haar huisarts of de behandelende geneesheer over deze toestand ?????
bakker

18 nov 2008, 21:30

Mamsie, laat je vriendin contact opnemen met de sociale dienst van het district.

mamsie754
Lid geworden op: 02 aug 2004, 08:59
Locatie: merksem

21 nov 2008, 19:30

de huisarts zegt dat ze nog maar ongeveer 4 maanden te leven heeft
mijn vriendin heeft geen moed meer en laat het nu berusten,
erg is dat ,want nu zal er niets geregeld zijn als ze sterft of niet meer bekwaam is om zelf beslissingen te nemen
ze is zelfs zo ver dat het haar niet meer kan schelen omdat ze het dan toch niet meer weet
ze is door de bestralingen op de hersenen ook al half verlamd geworden
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
bakker

22 nov 2008, 18:15

Maar er moet toch voorzieningen worden getroffen voor het kind .
Volgens wat u eerder al schreef is het blijkbaar alleen de sociale dienst die voor een oplossing zou kunnen zorgen .
Of hoe ziet u dat ?
Gaat het kind naar de vader ?
bakker

27 nov 2008, 09:02

mamsie is de sociale dienst van de gemeente nu al op de hoogte ?
weet de vader van het kind van de situatie
waar verblijft het kind momenteel, want de moeder zal er wel niet voor kunnen zorgen

mamsie754
Lid geworden op: 02 aug 2004, 08:59
Locatie: merksem

01 dec 2008, 16:12

een andere vriendin heeft moeder en dochter nu in huis genomen en hebben contakt opgenomen met de kinderbescherming en een notaris
het kind gaat nog wel langs bij de natuurlijke vader en oma ,maar is er niet welkom om er voorgoed te wonen.
ik denk dat het nu eindelijk geregeld zal worden,moeder wordt steeds maar slechter en slechter.
omdat ik zelf zo ziek geweest ben en nog steeds niet kanker vrij ,durfde ik zelf de verzorging niet op mij te nemen , maar zal toch content zijn als ik weet dat er een oplossing is voor het meisje.
het is ook moeilijk om zo'n vragen te blijven stellen ,ook al is het mijn vriendin.
het is ook erg voor de moeder hé om te weten dat het meisje achterblijft.
toch bedankt iedereen voor de reactie's op mijn bericht
Ik ben maar weer opgestaan want dat slapend rijk worden is mij vannacht weer niet gelukt.
bakker

20 aug 2009, 20:13

mamsie 754 , hoe is de situatie intussen geevolueerd ?