Onze Vlegelstreken

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veertje van t zeetje
Lid geworden op: 19 jun 2007, 19:39
Locatie: t zeetje

18 jun 2009, 23:26

Ja Falcon, nu je het toch over konijnen hebt, da verhaal van da konijn dat je toen der tijd geslacht hebt, da zul je hier best maar niet vertellen zeker?? :oops: :wink: :lol:
Het mooiste van alles dat wijsheid ons biedt om het leven prachtig te maken, is zonder twijfel vriendschap.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

18 jun 2009, 23:34

Moet ik ?????
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

18 jun 2009, 23:37

Wees gerust... ik ga dat hier niet vertellen... ik ga mijne buur ook niet slimmer maken dan hij al is.. :lol: :lol: :lol:
Laat ons zeggen dat het een "geheim" is.... :oops:
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

19 jun 2009, 00:07

Hoe deed je dat? Nu ben ik helemaal nieuwsgierig.
Ik weet wel hoe ze het normaal doen maar jij hebt blijkbaar een andere methode.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

19 jun 2009, 00:09

Reline... het is niet zo moeilijk zenne... het ligt alleen maar aan het konijn... :wink:
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

19 jun 2009, 00:10

Efkes strelen?

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

19 jun 2009, 00:19

Reline, gij zijt goe bezig... :wink:
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

19 jun 2009, 00:27

Ik leer veel van Frans,
Ik had eigenlijk afgesloten, kwam efkes nog eens kijken hoe jij dat deed.

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

19 jun 2009, 22:53

'n goei.!!
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

08 jul 2009, 21:31

hoe kan da na ?
Dit bericht was gepost op 19/6 en zijn we vandaag niet 8/7
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

veertje van t zeetje
Lid geworden op: 19 jun 2007, 19:39
Locatie: t zeetje

08 jul 2009, 22:09

Hoe bedoel je Jeronimo ? Toch geen spoken gezien op Vlegelstreken? :wink:
Het mooiste van alles dat wijsheid ons biedt om het leven prachtig te maken, is zonder twijfel vriendschap.

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

08 jul 2009, 22:50

Neen, neen veertje kijk maar eens goed
vorig bericht was ingestuurd op 19 Juni
Van spoken gesproken; als kleine kadee was ik zo overtuigd
dat ik kon zweven als een spook, toen ik van de zoldertrap
wou vliegen kwam ik met een harde klap op grond, resultaat ;
een gat in mijne kop , ennn.. bloeden!!! het moest genaaid worden.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

veertje van t zeetje
Lid geworden op: 19 jun 2007, 19:39
Locatie: t zeetje

08 jul 2009, 22:58

Geplaatst: Vr 19 Jun 2009, 22:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

'n goei.!!
_________________
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.
inderdaad Jeronimo, 19 juni, maar het staat er al sinds 19 juni he. Spijtig genoeg durven ze hier niet veel meer vertellen wat ze in hun kinderjaren uitgespookt hebben, zo te lezen. Maar ik ben er zeker van dat er vele zoals u geprobeerd hebben te vliegen. Misschien zelfs buitengevlogen :wink:

Ik zal Falcon toch nog maar efkes aanmoedigen om nog een van zn stoten hier neer te schrijven, hij heeft er me nog zo vele verteld die hij hier nog niet geplaatst heeft :lol:
Het mooiste van alles dat wijsheid ons biedt om het leven prachtig te maken, is zonder twijfel vriendschap.

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

09 jul 2009, 09:19

Maar Veertje,

Heb jij totaal niks uitgestoken vroeger of was je net zo braaf als ik?

Jij mag ook vertellen hoor!

Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

10 jul 2009, 11:28

Tja, hoe zeggen ze dat ook weer... "de beste boswachter is ooit jager geweest"???

Ik ben wel geen jager geweest maar ooit wel mijn burgerplichten vervuld bij het leger... 6 jaar en heb het toen geschopt tot Eerste- Sergeant.
Mijn loopbaan begon in de school van de Luchtmacht in Saffraenberg...
En er werd niet alleen les gevolgd. Je moet je voorstellen, zo'n 20 jonge gasten die een ganse week opgesloten zitten... daar moest wel iets gebeuren hé..; en dat was ook zo...
Ik ga er eentje vertellen, maar het is niet voor gevoelige lezers... (ik hoop maar dat ik het al niet verteld heb :oops: )

Eens per week mochten (lees: moesten) we een 10-tal km lopen... Niet zo erg, maar er waren er wil bij die er bekaf van waren... zo ook de Filemon... Hij floepte zich neer op zijn bed en viel onmiddellijk in slaap.
Even de omgeving beschrijven. We sliepen in een grote verouderde kamer met ijzeren bedden. En elke dag moesten we de lakens opplooien, op de matras leggen, de matras dubbel plooien en dan de matrasbeschermer erover plooien en vast maken aan het voeteinde...

Dus de Filemon had al heel wat werk om zijn bedje terug open te plooien.
Om te lopen hadden we sportkledij gekregen: een wit T-shirt en een korte broek... enfin korte broek... ze kwam toch bijna tot op mijn enkels... Er waren 3 maten in.... XXXL, XXXXL en XXXXXL... De onderbroeken waren idem dito...

Dus de Filemon plat op zijne rug op bed... Tot de Jos iets abnormaal opmerkte... Tja, hoe moet ik dat zeggen... er hing daar "iets" te bengelen uit zijn broek!!! Ik ga dat "iets" gemakkelijkshalve "Jef" of "Jefke" noemen...
Iedereen vond het zo verleidelijk om daar "iets" mee te doen en el vlug hadden we de oplossing... Ik vlug in mijn kast het naaizakje van het leger gezocht en er een vijftal meter naaigaren uit gehaald...
Het ene uiteinde van de draad werd vakkundig en voorzichtig rond Jefke geknoopt en aan het andere uiteinde ne goeie zware bottin (legerschoen).

De Jos... ne grote plaagstok ging aan de deur staan... Ik ging op het bed liggen, naast dat van Filemon met de schoen in mijn hand. Op het teken van de Jos gooide ik de zware schoen op de buik van Filemon die verschrikt wakker werd. Met grote ogen keek hij naar de schoen op zijn buik en vervolgens gingen zijn blikken rond in de kamer… tot hij de Jos zag staan lachen in het deurgat…
De Filemon werd rood van coleire, nam de schoen en wierp die uit volle macht naar de Jos…
Wat er de volgende seconden gebeurde… hahaha, sorry dat ik moet lachen, maar ik heb dat beeld nog altijd voor ogen….
Filemon zag de schoen vliegen en hetzelfde moment werd er ne serieuze snok aan zijne Jef… Ge gaat het niet geloven, maar die kreeg alle kleuren van de regenboog!!!! De Filemon begreep er niks van en zat er als een geslagen schoothondje naar zijn broek te kijken… Hij trekt de rekker van zijn broek naar beneden en begon alles te observeren… Voor ons duurde het een eeuwigheid, maar opeens ne schreeuw van wat we zelf niet wisten wat het moest voorstellen… De Filemon vliegt uit zijn bed richting Jos, die met dichtgeknepen gatskaken het hazepad koos…
Wat er verder gebeurde weten we niet zo goed… Ze zijn beiden op een WC beland en daar zijn erge dingen gebeurd denk ik… Geen van beiden die er ooit iets van verteld heeft, maar ook de Jos heeft enkele dagen met zijn benen open gelopen.

Eigenlijk spijtig dat ze leger het hebben afgeschaft, daar werd je pas een man... behalve dan voor de Jos en de Filemon...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...