HENGELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Fik
Lid geworden op: 23 dec 2009, 11:39
Locatie: Sint Katelijne Waver

20 dec 2010, 12:06

Ik heb een eigen website gemaakt voor viswedstrijden in het algemeen. Zonder reclame en die site gaat voornamelijk over het beheer en organisatie van de clubs. Het is de bedoeling van zo veel mogelijk vissers aan te spreken die in clubverband wedstrijden hebben, een betere organisatie kan hiertoe leiden.
Fik
www.visclubbeheer.be

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 dec 2010, 12:27

Een goed initiatief. Dat ik al had vernomen langs het witvisforum van de Lustige Vissers. Spijtig dat weinig vissers inzien dat een goed vis en waterbeleid de start is van een vijver die met minimum visuitzetting een maximum vangst kan garanderen.Als lid van 4 clubs slaag ik er maar in in twee verenigingen die theorie aan de man te brengen.
Voor velen is bijvoederen geldverspilling. Zijn de jaarlijkse terugkerende wonden rond de paaitijd eenvoudig wonden i.p.v een gevaarlijke bacterie die heel je put kan aantasten.
Het is dan spijtig te zien dat het vele geld dat in visuitzetting is gestoken op het einde van het seizoen enkel 2 tot meer ton dode vis of uitgehongerde exemplaren als gevolg had.
Spreken we nog niet van de waterkwaliteit en bodemtoestand.
Een wedstrijdput kan tot 2000 € en meer zorg nodig hebben op een jaar.Maar met 1.7€/kg brasem mag dit wel. Dan beter een tonnetje minder.

stekkie
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:33

29 dec 2010, 19:15

hallo. wie kan mij helpen aan boeken of tijdschriften over matchhengelen. en wie heeft er matchhengeldobbers te veel. graag een seintje. tel. 0478/338754

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 dec 2010, 09:54

Op google vindt je zeker genoeg info.Zeker om te beginnen.
Het is nochthans een vismethode die hier nooit veel aanhang heeft gehad.
Als je dan toch iets nieuw wil proberen voor vijver en kanaal; kun je beter eens info opzoeken over feederen is momenteel meer in.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 mar 2011, 10:01

Als oud medewerker van Degussa las ik in ons infoblad iets dat de vissers en zeker de karperfanaten zal interesseren.
Na het succes van Methionine in de wereld van varkensteelt en kippenindustrie; is men erin geslaagd dit aminozuur niet direkt te laten oplossen in water.
Men kan dus nu een pellet produceren voor de forel,zalm, garnalen en karperkwekerijen.
De prijs zou niet veel hoger liggen als de huidige industrieële methionine en dus vanaf het op de markt verschijnt een nieuw maatje voor de karperfanaten. Het is dan mischien tevens gemakkelijker te verkrijgen dan de huidige methionine.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 mei 2011, 11:11

Sinds korte tijd heeft Champion Feed zijn assortiment aromatische toevoegingen uitgebreid. Met Cuberdon in poedervorm en Pina Colada.
Dit laatste blijkt in trek te zijn bij vissers die op een vijver vissen met redelijk wat karper naast brasem.
De karpetten blijken namelijk dit toevoegsel in voeder en maden op prijs te stellen. Daar waar het bedoeld was voor grote brasem.
Nog iemand goede ervaringen mee voor deze visserij???

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 sep 2011, 10:52

Het geklaag van de Nederlandse hengelaars haalt eindelijk de media.
Het gedrag van Oosteuropese stropers wordt aan de kaak gesteld.
Snoek,snoekbaars en karper worden gestroopt om de verkoop.Zo erg dat bepaalde wateren in Friesland reeds leeggeroofd zijn.
Ook hier ; zelf op onze eigen club hebben we last van trukkers die overnachten op het aanpalende industrieterein.
Spijtig is ook dat in onze dokken Belgen hun tentje opslaan voor snoekbaarsvangst voor de verkoop. Met fileerinstallatie ter plekke.
Maar de bevoegde instantie's doen niks of weinig. Alleen verwittigen dat sabotage en geweld bestraft zullen worden.

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

08 jan 2012, 17:10

Dag iedereen ;
Ik denk eraan om mij shimano zeemolens aan te schaffen .
Namelijk de alivio 10000 xta .
Heeft er iemand ervaring met die molens ?
Werkt de baitrunner goed die in de spoel is ingebouwd ?
Graag had ik ook geweten hoeveel centimeters de diameter is van zo een spoel .
Bedankt op voorhand voor iedere reaktie .
Groetjes seiko
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 jan 2012, 18:42

Voor hengelaars een uitgebreid aanbod fimpjes.
Druk op de soort vissen bv witvissen en kijken maar



http://www.anglingmovies.nl/index.php

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

02 apr 2013, 19:51

Dag iedereen ,
Is er iemand van Jullie die ervaring heeft met ; liquid bloodworm van het merk Stickybaits ?
Of vers de vase liquid ook van het merk Stickybaits ?
Of met Fouillix van het merk Sensas ?

Groetjes seiko .
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 jun 2013, 17:57

Deze week bij een wedstrijd ving ik giebels waar bloed uit de kieuwen kwam.
Nochthans waren ze gehaakt in de lip.
Kent iemand hier de reden ?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 dec 2013, 17:54

Als je op You Tube STINKY STUFF invoerd zie het merkwaardigste hengel filmpje dat ik ooit zag.
Is dit werkelijkheid of nep. :wink:

chapper
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:01

28 dec 2013, 19:48

Voorn ik geloof hier niks van, voeder op uw vijver alle dagen op dezelfde plaats en de vis zal zich daar bevinden en happen naar eender wat er op het water gegooid wordt al zeker karper, dan gebruikt men dat spul op een voederkorf visvangst klopt niet, brasem en karper zullen zelden samen te vangen zijn! En zeker op zo een korte tijd.
Daarom men weet ook niet of dit samengevoegde beelden zijn, ik heb tal van wedstrijden gevist op brasemvijvers, en ben er mee gestopt heb gekozen om te vissen en niet om op een aquarium te gaan zitten waar 4ton brasem word uitgezet alle wedstrijden een gezaag (bende kleine kinderen). 4 tot 5 leefnetten die liggen te stinken als de pest, buiten de deugnieterij die dan nog gebeurd om toch maar eerste te zijn (gekapte pieren, ver de vase, tubifex.....enzovoort) en maar blijven proberen om toch maar die eerste prijs in de wacht te slepen, reglementen opstellen bijna zo groot als het BW, je houd het niet voor mogelijk, gekapte pieren in hun thermosfles en dat zijn dan grote mensen
Vrije koppelwedstrijden (niet leden) te gierig om in de kantine iets te verteren maar wel komen vissen op een vijver(voor het prijzengeld) die onderhouden wordt met geld van de leden die vervolgens wel in de kantine vertoeven en nog moeten betalen om een vrije wedstrijd mee te mogen vissen en dit terwijl ze een vergunning betaald hebben om een gans jaar te kunnen vissen op deze vijver? Al eens uitgeteld wat dat een gewoon lid kost per jaar? want die betaald zijn vergunning driedubbel wil hij kunnen vissen!, ik had van dat kinderspel mijne buik vol voorn. :wink:
Al eens met cuberdon gevist voorn? Die vijvers worden gewoonweg vergiftigd door mensen die zichzelf natuurvissers noemen, alleen al door hun manier van voederen en visopzetting (brasem).
Puur verzoet materiaal waar het water spijsrot van word......nu gaan ze mij toch niet wijsmaken dat bij een wedstrijd waar 1,5kg de visser mag gebruikt worden 46 zitplaatsen = 69kg voeder volledig verzoet , met vanille tot Cacaopoeder en noem maar op per wedstrijs 2X per week denken jullie nu echt dat dit nog gezonde vijvers zijn? dat dit water nog gezond is voor de vis en de andere waterdieren??????
Ikzelf ben gewoon terug met de kemp gaan vissen of met mais, tarwe.....gedaan met bovengenoemde vuiligheid in het water te kielen!
Aangezien ik verstaan heb dat uzelf ook aan een bestuur bent, zal u wel weten wat voor een ellendige en ondankbare taak dit is, en vooral als men veel vrije wedstrijden inricht is het een komen en gaan van nieuwe leden.

Mijn voeder bestond , 1/2kg eiervoeder vogels kan men kopen in aveve 1/2 kg chapelure 1/2 kg maïsmeel(polenta)voor de brasem altijd goede resultaten mee gehaald Is maar een tip voorn.

Voor de "voorn" durf ik hetzelfde te doen maar ipv polenta , goed wat gemalen kemp ervanonder doen..... Ik ben gewoon op stromend water gaan vissen waar je moet afwachten welk soort vis je vangt. Merendeel NL. Geen gezaag meer bijt de vis niet, dan ga je op een ander....wat je met een wedstrijd op een (visput) vol suikerwater niet kan.

nu moet je eens googelen "tubifex brasem" valse beschuldigingen?????, en dat zijn dan de grote mensen waar ik over spreek, iedere wedstrijd wel wat vers gezever. Vissen moet nog ontspannend zijn en ontspanning is in verre van te zoeken in clubverband = wedstijdverband.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 dec 2013, 09:21

Ik denk ook dat het samengestelde beelden zijn.
Zelfde plaats maar ander tijdstip.Wat er intussen gebeurd zullen we dus niet weten.
Cubberdon is niet gevaarlijk. Maar de echte blikken bussen zijn niet meer te krijgen. De leverancier uit Deurne werd overstelpt.
Ik gebruik het nog op mijn kleine maden op putten met veel kleine karper.

chapper
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:01

29 dec 2013, 11:16

Ja dat weet ik voorn dat cuberdonnekes niet gevaarlijk zijn, maar wat ik ermee wil zeggen is dat geen enkele vis in natuurlijke omstandigheden bijt aan cuberdonnes, want dat zijn toch rooie neuzen (snoepgoed) en daar word hier mee gevist als aas. :roll: rozijnen :roll: kortom al wat met zoet snoepgoed te maken heeft caramellen! je houd het niet voor mogelijk!
Mij maken ze niet wijs dat deze methodes het water en de vijver gezond houden en de vis? buiten hetgene dat ze er in kippen van voeder :idea:
Ik heb ooit voor ene vanille extract laten meebrengen van een ijs creme fabriek 1L werd 1000l vanille ijs mee gemaakt, die mieterde dat gewoon bij onder zijne voeder....... :lol:
Als ik zo nu en dan eens ga zien moet ik toch lachen in mijn eigen, 40kg brasem vangen en nog niet bij de 20 eersten en maar vloeken en memmen! :)
Ze hangen van boven tot van onder vol met slijmen op hun stekken een top-set gereed in geval van panne, een kruiwagen met materialen leefnetten nog erger of ze gaan de ganse vijver leegvissen, dan denk ik bij mezelf in NL of op het kempisch kanaal ga ik zitten waar ik wil ......maar ja ieder zijn ding?