EMANCIPATIE

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Adrianus Martinus
Lid geworden op: 14 mar 2009, 15:11
Locatie: Amstelveen

15 mar 2009, 13:10

Annette Roest is net gepromoveerd in Nijmegen. Op 'Waardenuitwisseling in het gezin'. Echt een sociologenonderwerp. Mannen werken zich de kolere en vrouwen zijn hedonisten. Ik vat het onderzoek maar even in eigen woorden samen. Alleen als vrouwen meer dan 20 uur per week werken, wordt het gat in hun handen ineens opvallend kleiner. Dus al dat ruzie maken over het huishoudgeld helpt geen sou. Je vrouw de grotemensenwereld in, da's pas winstgevend. Niet alleen kan het brood op de plank dan ruimhartiger belegd worden, er zit nog een onverwacht voordeel aan: als vrouwen het zelf verdiend hebben worden ze ineens een stuk vrekkiger dan de thuiszitsters. 'Ik koop geen flauwekul. Daarvoor heb ik niet uren achter de tekstverwerker gezeten'. Citaat van mijn eigen vrouw.
't Is eigenlijk heel simpel, die emancipatie...
Rage, rage, against the dying of the light!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

17 mar 2009, 10:55

Vlaamse vrouwen zijn de beste manegers ter wereld ,presteren zeer veel en zijn zuinige vrouwtjes, en Vlaamse mannen , kijken oogluikend toe met de glimlach :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

18 mar 2009, 18:54

Eigenlijk begrijp ik al die geleerde woorden niet zo best.
Katana heeft het over het feit dat Vlaamse vrouwen de beste manegers zijn...
Zijn dat vrouwen die een manège opkuisen of zo, of misschien de paarden op gezette tijden eten en drinken verstrekken, alzo het werk der barmhartigen doende? Of telt een barmhartigheidswerk niet voor paarden, en is dat alleen geldig voor het enige dier dat kan spreken?

En emancipatie, is dat zoiets als constipatie, maar nog een graadje erger?
In dat geval spreekt het hierbovengenoemde dier langs een andere opening.
En kunnen ze inderdaad middelerwijl glimlachen!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

19 mar 2009, 19:07

Manegers zijn Afrikaanse moeders :!:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

20 mar 2009, 19:05

Het is bijna niet te geloven dat ik dat zelf niet dadelijk in de smiezen had Spiksin!
Maar inderdaad, nu zadelt Katana ons op met een haast onoverkomelijk dilemma.
Hij stelt dat een Vlaamse vrouw de moeder is van alle negers. Wat met zich meebrengt dat deze vrouw uiteraard zelf een negerin is.
Nogal wiedes!
Vermits geleerden al lang hebben uitgemaakt dat het leven in Afrika ontstaan is, is zij zelfs bij naam bekend. Het is de zogenaamde Eva, gemalin van ene Adam. Wat dan dadelijk de vraag oproept, was Adam dan een Vlaamse vent?
Maar zonder enige twijfel ook een neger. Waarom zijn alle Vlamingen dan ook geen zwarte mannekes?
Wat al problemen, en dat vlak voor het weekend.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

pitteke
Lid geworden op: 03 nov 2006, 17:57
Locatie: dicht bij broek gevarenzone

21 mar 2009, 15:40

maar nee beste senioren,katana bedoelde het goed,alleen spijtig is dat hij managers schrijft zoals dat word uitgesproken door onze intelligente medewerkers van radio en tv.op zijn vlengels.
pitteke. :D :D :D
is en blijft een vlaming.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

21 mar 2009, 18:46

Nooit gehoord van witte negers :?: ( neeje géén albino's ) . :P

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

14 aug 2009, 22:31

Of van negerin met een blanke waar de genen van de negerin de bovenhand halen, en dan zijn ze inderdaad zwart.


Maar draai en keer het zoals men wil : hij zadelt ons inderdaad met een ma-neger op dus met een zwarte moeder met al de gevolgen vandien.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

16 aug 2009, 13:07

Pas maar op jullie, sebiet staat er hier weer éne die zegt dat neger een degenererend woord is :wink:
Wat moest je nu weer gebruiken ??? ........ Oh ja, andersgekleurde, of was het nu andersgepigmenteerde? Pft, ik weet het niet meer :(
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

22 sep 2009, 12:40

Emancipatie of niet, we zitten in het beloofde landje. Of we nu geleerde begrijpebare of onbegrijpbare woorden of gelijk wat gebrukiken, we zitten er mee opgescheept. En wie zegt ons dat Adam en Eva niet zwart waren maar van kleur gewisseld zijn. ( dat heeft toch nog ooit iemand gedaan )
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

20 jul 2010, 12:29

En na zoveel maanden is er blijkbaar nog steeds niemand uit geraakt. Stammen wij nu af van de apen of van de zwarte negers ( zonder dan hun genen te hebben overgfenomen). Of zou het kunnen dat het van de witte negers is??? Ik weet het zelf niet.

Feit is dat de vrouwen, gelijk wat kleur ze hebben, de grootste uitgevers zijn van het maandelijkse budget. En zeker geen discutie voeren over het al dan niet nut van datgene wat ze mee gebracht hebben van de winkel. Al is het maar om de lieve vrede in huis te bewaren.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 jul 2010, 13:49

En zeggen dat ik vroeger, hier op sennet, onder mijn kl... heb gekregen omdat ik het woord neger gebruikte :lol:
Wat moest ik weer gebruiken ???? .......... oh ja, zo iets van anders gekleurde :)

'K zal het zeggen tegen het centrum voor ..... etc .. :) :) :twisted:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).