Ik word niet graag oud...

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

21 jun 2009, 00:54

Stanneke, ik wens je een heel fijn verblijf in het rustoord, en ik ben blij dat jij er verblijft, ik werk erin, maar ik zou er zelf niet in willen verblijven en zeker die ouderdomsaftakeling is mij werkelijk niet de moeite waard, om te leven, maar ik hoop dat je nog heel lang en gelukkig daar moogt zijn en ik wens je van ganser harte nog een mooie oude dag toe.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

21 jun 2009, 10:52

Zotspook , ik kan jouw standpunt begrijpen , jij maakt veel mee .
Wat ik hoop is dit : als het leven voor de zeer bejaarde mens te veel wordt , dat we dan mogen kiezen om te gaan , de eeuwige rust .
We worden te veel gemedicaliseerd : tot de dood , om het cru uit te drukken.
Maar zolang er nog de zin blijft in het leven : doen !

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

21 jun 2009, 11:21

Vind ik ook. De voor zichzelf nutteloze en trieste aftakeling, waarbij het geen waardig te noemen leven meer is omdat je voor de minste menselijke behoeftes volledige hulp moet hebben, is na een lange levensloop, een kwelling voor de persoon zelf en zijn familie.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

22 jun 2009, 14:23

ik weet niet of dat voor elke mens opgaat.
Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de geestelijke toestand van de betrokkene en ook met de aard van de verzorging.
Daar is ook heel veel verschil in.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

22 jun 2009, 21:39

In hoeverre kan je een leven waardig noemen? Als je ligt af te takelen? Of wanneer dementie optreedt en je niet meer beseft dat je nog eigenlijk in leven bent? Als jij dit wilt mag je het hebben, maar ik heb m'n besluit hieromtrent genomen, voor mij hoeft dit niet.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

05 jul 2009, 18:39

Dood gaan op zich moeten we allemaal eens, maar leven met een aftakeling waardoor je helemaal overgeleverd bent aan de hulp van anderen voor elke menselijke behoefte, dat is het trieste.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

07 jul 2009, 00:49

dikketrien schreef:hah! josephinetim.ofwel blijven we leven ofwel gaan we dood en zaag niet...[/quote

Een echt vriendelijk antwoord is dit wel niet,elke mens heeft wel eens een slechte dag.En zo'n antwoord is niet echt een grote hulp.
lieve groetjes,mamacalypso

chris 68
Lid geworden op: 05 feb 2009, 10:48
Locatie: leeuwarden

20 jul 2009, 16:36

Iedereen wil graag oud worden,
maar niemand wil het zyn. :lol: :lol:

Shadowman
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:56

20 jul 2009, 17:32

Ouder worden..

Ouder worden gaat niet vanzelf,
Bij ouder worden hoort het accepteren van jezelf.
Als je ouder wordt heb je een leven achter de rug,
En kijkt daar af en toe eens op terug.

Niemand kent alleen maar goede tijden,
Iedereen heeft wel eens moeten lijden.
Maar toonde je toen je hartje van goud,
Dan is er op deze leeftijd iemand die je hand vasthoudt.

Vol met ongemakjes kruip je door je laatste levens jaren,
Zit je door de raam naar buiten te staren.
Wandelen met de rollater kun je niet meer een uur,
Maar uiteindelijk vindt je de eeuwige rust in die mooie, rustige natuur

P.S. Denkt eraan: je wordt elke dag ééntje jonger :wink:

-----
Ook wie lacht heeft verdriet, al ziet je dat altijd niet
Uit het oog is voor vele uit het hart

© Afbeelding Schaduw
De waarheid van gisteren
is de onzekerheid van vandaag
en de illusie van morgen.
(Frank Volmer)
----------------
XP, ServicePack3, antivirus Comodo 10.1, kloksnelheid 1.53 GHz, 768 MB

scorpio987
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:31
Locatie: Mancosa Velha

27 aug 2009, 00:02

Hallo medejongelingen en meisjes,


Scorpio is inmiddels 70 en heeft bij getekend voor de volgende 20 !

Het is natuurlijk waar dat ouder worden een waslijst van kwaaltjes, ongemakken meebrengt.

Maar blijkbaar zitten we toch allemaal aan een computerscherm en tijpen er lustig op los. Dat alleen wil al zeggen dat we jong van geest zijn.

Ikzelf voel me eigenlijk een beetje bevoorrecht wegens die goede gezondheid van mij en ben er ook dankbaar voor. De reuma slaat met tussenpozen wel eens toe... maar dat is klein bier eigenlijk.

Ik zou jullie allemaal (diegenen die het nodig hebben) een dosis van mijn eeuwig optimisme willen bezorgen. Ik woon nu met mijn lieve eega al vijftien jaar in Portugal in een eigenlijk heel klein huisje op den "boerenbuiten" onder mijn Alentejaanse buren waarmee we heel goed overeen komen. Ik heb nog altijd mijn "werkplaats" voor het geval er iets moet hersteld worden.
Ik werk nog in de tuin en mijn eega heeft haar "bonzais".

En dan is er de computer natuurlijk "dat stuk ijzer" zoals ze soms zegt.

Ik denk dat jong blijven een kwestie is van in het leven te staan met de gedachte : ik heb nu alle tijd voor mijzelf, voor mijn eega, voor mijn vrienden, voor mijn buren en ik ga ervan genieten zoveel ik kan.

Eigenaardig genoeg, en in tegenstelling met sommige andere mensen, ben ik ook niet bang voor de dood : wij hebben ook ons deel gehad van tegenslagen en van vele goede dingen (waaronder de hartoperatie die mijn eega redde)
en ja inderdaad voor iedereen komt de grote dag van het afscheid.

Wat er daarna komt ? Over de gehele wereldbol worden heel veel verhalen opgehangen over het hiernamaals. Het maakt me ergens nieuwsgierig om te weten te komen welk verhaal nu echt is . Maar ik ben heus niet haastig om het te weten te komen.

Ben ik een rare vogel om zo te denken en zo in het leven te staan?
Heb altijd een zwak gehad voor vogels.... de rare inbegrepen.

Groetjes uit Portugal

Keep smiling and think positive.
of in ons zoetgevooisd vlaams : hou de lach erin en kop op !

scorpio 987

:D :wink:
Het leven zit nog vol met ontdekkingen, ook na 50... en daar maak ik dankbaar gebruik van.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

27 aug 2009, 00:18

Vervang 17 (siebzehn) door 70 (siebzig) en geniet ervan!
:lol: http://www.youtube.com/watch?v=E3lqEBoN ... re=related
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

27 aug 2009, 00:22

Bij mijn vijftigste verjaardag kreeg ik van mijn kinderen een valschermsprong cadeau (vrije val, zelf gesprongen!) en ook iets om aan de muur te hangen met de tekst:
Je bent nooit oud zolang je nog plannen maakt voor morgen!"
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

scorpio987
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:31
Locatie: Mancosa Velha

27 aug 2009, 00:35

Leuk dat er nog andere rare vogels zijn!

Tot later, is al 23.32 hier en zoals mijn eega dan zegt : je hebt toch je slaap nodig !

Mijn moeder zei dat ook toen ik zeven was !

Slaapwel en zie niet om....

scorpio :roll: :wink:
Het leven zit nog vol met ontdekkingen, ook na 50... en daar maak ik dankbaar gebruik van.

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

02 sep 2009, 23:04

Scorpio.....hier nog een rare vogel......misschien tot ooit ergens aan den andere kant!!!!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

scorpio987
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:31
Locatie: Mancosa Velha

02 sep 2009, 23:34

OK Reline, maar ..... ik ben niet haastig !

Zeker omdat ik niet zeker ben of "daar" wel iets te beleven valt.

't Zou natuurlijk interessant zijn mensen van het forum te ontmoeten : kunnen we nog eens napraten, nietwaar.

See you later (much later)....
groetjes
scorpio 987 :D
Het leven zit nog vol met ontdekkingen, ook na 50... en daar maak ik dankbaar gebruik van.