Ik word niet graag oud...

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

03 sep 2009, 00:14

Ik ben ook niet haastig....maar je weet nooit!

Of er iets te beleven valt...wie weet...

Tot dan,

Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

03 sep 2009, 09:17

Sorpio,
We kunnen het op deze manier bekijken, maar de realiteit is meestal heel anders.
Het is meestal een erg ingrijpend iets, voor iedereen.

Moesten we met onze woorden mensen pijn gedaan hebben.....het was helemaal niet de bedoeling.
Ik weet erg goed wat het allemaal met zich mee kan brengen.

Voor alle mensen die het nu moeilijk hebben.... ik ben in gedachten bij jullie!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

scorpio987
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:31
Locatie: Mancosa Velha

03 sep 2009, 21:53

Hallo Reline.

Ik begrijp je reaktie.

Het is wel zo dat ik erop gewezen heb dat ik me bevoorrecht voelde...
Mijn enige bedoeling was om mensen die het op gezondheidsgebied niet zo goed hebben of die met donkere gedachten door het leven gaan ietwat
"van mijn eeuwig optimisme" mee te geven.
Nu kan ik best begrijpen wanneer iemand mij zou zeggen :jij hebt makkelijk praten.

Verder is het misschien wel zo dat ik soms een probleem heb met het vinden van de juiste woorden.

Er werd mij in de loop van mijn leven wel enkele "verweten" dat diplomatie niet bepaald mijn sterkste zijde was en is.

Mocht ik iemand gekwetst hebben met mijn "uitbundigheid" dan bied ik hiervoor mijn gemeende verontschuldigingen aan.

Groetjes

Scorpio987
Het leven zit nog vol met ontdekkingen, ook na 50... en daar maak ik dankbaar gebruik van.

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

03 sep 2009, 22:53

Hallo Scorpio,

Waarom mijn reactie......
Ik wou alleen maar mensen laten weten dat, ondanks de optimistische kant, er ook een hele andere kant is die heel erg begaan is met degenen die het moeilijk hebben!

Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

05 sep 2009, 18:22

Ik heb deze topic zowat gevolgd. En ik wil hier graag ook eens mijn mening zeggen. Ik ben een overtuigde anagnosticus. Ik geloof dus niét in een leven (of een hemel) na de dood. Maar iedereen zijn overtuiging. Ik respecteer dat ook. Gelovigen kunnen zelfs gelukkiger zijn dan de anderen, maar (denk daar eens over na) ook Einstein zelf ontkende een leven na de dood! Wie zijn wij dan?

Maar m.i.: het domme en naïeve mensdom kan zich niét neerleggen bij het feit: dood is dood! Velen onder ons, over heel de wereld ook, kunnen zich dan ook niet bevinden bij het feit dat het na onze dood gedaan moet zijn. Daar is "de mens" veel te hovaardig voor. Een godsdienst, of geloof, is geschapen en gemáákt door mensen! In vrijwel élke godsdienst is er een leven ná de dood! Maar er ontbreekt elk bewijs daarvoor.

Leef nu, en verspil uw leven niet met het navolgen van de voorschriften van een onbestemde religie.
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

scorpio987
Lid geworden op: 06 apr 2008, 00:31
Locatie: Mancosa Velha

05 sep 2009, 23:48

Wel Lowieke eigenlijk sla je de nagel op de kop.

De kerk van rome, om er maar een te noemen, heeft altijd de aarde met de mens erop als het centrum van het Universum voorgesteld. De wetenschap
sinds Galileo bewees en bewijst nog alle dagen dat dit helemaal niet klopt.

Ze had natuurlijk wel een reden om dat te doen. Hun stichter is immers op de aardbol geboren... stel dat we uiteindelijk een andere beschaving ontmoeten,
hoe moet dat dan verder???

Maar goed, we zijn verondersteld het over de ouderdom te hebben.

Wij gaan dus, zolang we kunnen, genieten van de goede dingen van het leven..

Dat wens ik U ook !

groetjes

schorpioen741 8)
Het leven zit nog vol met ontdekkingen, ook na 50... en daar maak ik dankbaar gebruik van.

Gloria
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:22
Locatie: hellendoorn

28 okt 2009, 18:05

Het rare is, dat ik mij niet goed kan voorstellen dat ik al 67 jaar ben! Ik ga met jongere mensen om en voel me daar veel prettiger bij, omdat die niet "oud"doen. Doordat ik nog lang mensen heb verpleegd merkte ik wel dat oude mensen vaak vervelend, langzaam en gestagneerd zijn. Niet allemaal, hoor, maar erg veel mensen wel! Het is net of ze allemaal uit een vormpje komen...Ze kleden zich hetzelfde en gedragen zich het zelfde en dat is iets wat ik nooit nooit zal doen! Daarom vinden de jonge mensen het leuk om mij bij zich te hebben en logeer ik vaak bij hen! Juist door met jonge mensen om te gaan, blijf je zelf ook jong van geest en blijf je op de hoogte van het actieve leven van nu!Het is interessant om je open te blijven stellen voor de heel jonge mens en ook te ervaren hoe zij denken en voelen.

Het blijven verdiepen in allelei wetenschappelijke zaken houdt ook je grijze massa jong! Er is nog zo erg veel te ontdekken en je weten te
vergroten! Eigenlijk heb ik geen tijd om stil te staan bij het ouder worden. Iedere dag geniet ik en ben dankbaar een gezondheid te mogen hebben dat goed genoeg is om vrij te kunnen leven. Dat je minder kunt dan vroeger is iets wat je moet aanvaarden en alleen kijken wat je wél kunt en niet kijken waqt je níet meer kunt, dan blijf je positief!
Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan...

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

28 okt 2009, 18:37

Oud kunnen worden is mooi, maar HOE ?
Dat is de hamvraag, en er zijn varianten in.
Ik persoonlijk heb soms een probleem met het verouderen, vaak herken ik mezelf niet meer 8O
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

chris 68
Lid geworden op: 05 feb 2009, 10:48
Locatie: leeuwarden

29 okt 2009, 10:46

Iedereen wil oud worden,
maar niemand wil het zyn.
:D

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

30 okt 2009, 02:12

Gloria, ik voel het net als jij.

Ik heb ook geen tijd om me bezig te houden met ouder worden...ik heb ook zo erg veel verschillende interesses en heb geluk nog gezond te zijn. Ik ga erg veel om met kinderen en jonge mensen, maar ook met ouderen.

Hoe oud worden?
Een heel belangrijk iets...positief blijven denken.
Je moet af en toe een stap teriug zetten, maar belangrijk is de kunst om alles te nemen zoals het komt, je aanpassen, proberen positief te blijven.
Ik realiseer me wel dat dit erg moeilijk kan zijn, soms zelfs niet te realiseren.
Maar als het enigszins kan...."pluk de mooie momenten van de dag en geniet ervan"!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

franny
Lid geworden op: 03 jun 2007, 21:34
Locatie: ergens waar het goed is!!!

02 nov 2009, 22:32

:wink: Hallo iedereen,ben zelf 63 jaar en vindt het leven nog redelijk goed,met wat rugpijn ,slaaploosheid(als er zorgen zijn ) wat wrevel ,een snotneus,mijn knieën die wat kraken,en mijn PCeke dat me soms zenuwachtig maakt,omdat ik blijkbaar nog zoveel moet leren, voor de rest gaat het goed hoor!

maar.... mijn vraag is , mijn wederhelft 77 jaar ,heeft een klein herseninfarct gehad drie jaar geleden,is goed hersteld vind ik,maar nu sinds een maand ,een beetje of liever gezegd een grote kopvalling gehad!ook volledig hersteld volgens de dokter,hij heeft nu zelfs angst om naar buiten te gaan, praat heel weinig,hij heeft ook bijna geen intresse meer ,behalve films op de TV(actie)heb het al gevraagd aan de dokter,maar die zegt OCH het zal de winter ?? periode wel zijn ,vroeg donker etc....Probeer wat te laten doen , denksport?? niets ... vroeger was hij spraakzamer ,weet niet wat denken???allé de groetjes!! :wink:
Een fijn jaar voor iedereen!!!!

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

07 nov 2009, 13:52

Franny,

Ik probeer me een beetje in te leven....mogelijk heeft hij het moeilijk met het feit dat een mens in feite maar een broos iemand is....dat er niet veel moet gebeuren of het loopt fout.
Dat geldt voor iedereen, maar als je ouder wordt lijkt het veel reëler te worden.
Mogelijk voelt hij zich ook nog niet helemaal terug de oude.
Ik hoop voor jullie een vlugge ommekeer. Was het maar lente...de zon kan veel goedmaken!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

07 nov 2009, 14:46

Als een mens een herseninfarct heeft gehad, zij het klein of groot, dan verandert je wereld en inzichten wel flink; hebben hetzelf meegemaakt in de familie en vriendenkring. Niet verbazend dat je dan anders reageert en soms jezelf niet meer bent..... dat is begrijpelijk; het is dan ook de kunst van de omgeving van hier mee om te gaan en deze mensen te begrijpen en te leiden.
Dit kan best lukken, maar niets is nog als voorheen :idea:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 nov 2009, 19:29

Franny , dokter kan gelijk hebben hoor .
De periode van de korte dagen is aangebroken en dat duurt nog tot januari eer dat zich zelf oplost .
Intussentijd kan men lijden aan een winterdepressie , te wijten aan bepaalde hormonen die op licht en donker reageren : melatonine.
Nu is er hier een topic geweest , dat handelt over Vit D .
Normaal neem je dat op in de zomer langs de huid .
Maar ouderen hebben daar dikwijls moeilijkheden mee om dat op die manier te verkrijgen .
Het zou winterdepressies helpen voorkomen : je kan dat in de apotheek krijgen in breekbare capsules .
Dan kan je best met de huisarts overleggen of hij dit eenmaal per maand , of eenmaal per week inneemt .
Ik ben ermee gestart en tot hiertoe voel ik me vrij goed .
Want ben de laatste jaren serieus depri in de donkere maanden .
Toch proberen ventje mee buiten te krijgen vermits door binnenzitten de weerstand helemaal naar de vaantjes gaat .

franny
Lid geworden op: 03 jun 2007, 21:34
Locatie: ergens waar het goed is!!!

07 nov 2009, 22:22

:o Wel,wel,wel!!! was dat even opkijken ,niet verwacht zo vlug een antwoordje te krijgen!! Dank je! Heb alles goed gelezen! en zal er rekening mee houden,maar voor die "kopvalling" was er echt niets zichtbaar,en wintermaanden... die waren er verleden jaar toch ook???
Vandaag hebben we de hele dag bezoek gehad en blijkbaar ging hem dat wel!! maar ja ,wie staat er achter het fornuis??? voor mij hoeft dat niet alle dagen hoor!! al was het erg gezellig!
we nemen al vitamintjes en wandelen als het niet regent!! maar ik kan echt niet handje nemen en alles voorknabbelen!! sorry, maar ik wil er echt geen afhankelijk kind van maken!! wat initiatief zeg!!! seffens moet ik sloefjes brengen !!hallo!!
Ik wil wel helpen en verzorgen als het moet ,maar voor knabbelen,sorry,daar is hij veel te goed voor! :wink:
ben geabonneerd op deze topic,dus weet als er berichten binnenkomen!
meestal kom ik s'avonds na 21 uur op het PeCeke,dan kijkt suske hier TV,
Allé tot nog eens en slaapwel! en nogmaals bedankt!
Een fijn jaar voor iedereen!!!!