vrt !

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

03 jul 2009, 19:02

ik vind het een schande dat vrt vandaag het nieuws begint met feit dat cocaïne-verslaafde boonen wel naar de toer mag en niet met reportage over begrafenis yasmine ! :twisted:
Fazal

03 jul 2009, 21:05

Ik vind het altijd schande, dat voor de sport letterlijk alles moet wijken! :evil:
Ik vind het zelfs letterlijk, schandalig belachelijk, en ongelooflijk kinderachtig!

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

03 jul 2009, 21:32

In Terzake was er een fameus stukje geschiedenisvervalsing ,naar aanleiding van 400 jarig bestaan van New York . Het waren volgens hen ook belgen avant la lettre die New York gesticht hebben in 1609 en niet de Nederlanders.
In 1588 werd de republiek der Zeven Verenigde Nederlanden opgericht , in het latijn : Belgica Federata.

IN DIE NIEDERLANDEN erschien die ‘CONFESSIO BELGICO.’ Im Frankreich die Confessio Gallicana. In de 17de eeuw verscheen te Amsterdam een boek getiteld ‘De Bello Belgo’, met als ondertitel de ‘Hollandse Oorlogen.’ Het woord Belgo werd dus als Hollands gebruikt. De Hollandse Calvinisten gebruikten het woord Belgo voor Holland want het was Holland dat in de nieuwe natie van het noorden de hegemonie over de andere provincies uitoefende. De katholieke provincies situeerden zich in het oorlogsgebied (generaliteitslanden) en hadden niet eens medezeggenschap. Een titelblad van een boek uitgegeven te Rotterdam omstreeks 1580, toont de Nederlandse (of Hollandse) maagd, bedreigd door de Spaanse plakkaten, die de titel BELGICA op haar kleed draagt. Dus Belgische maagd als Nederlandse, wat toen ook de wetenschappelijk betekenis van het woord Belgica was. Catharina Belgica, de dochter van Willem van Oranje en Charlotte van Bourbon, geboren te Antwerpen werd zo genoemd naar het begrip Belgica, Nederlanden.

In 1830 had men geen taal , vlag of naam voor het kunstmatige gedrocht en maakte men gemakshalve er maar belgique van
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

03 jul 2009, 22:07

Ga toch buiten zitten afkoelen.
Ice

04 jul 2009, 09:43

Tillie schreef:Ga toch buiten zitten afkoelen.
Wat een intelligente commentaar, volg die raad zelf eens op.

Als een tread je niet interesseert en je wenst niet mee te debatteren onthoud je dan van onzinnige posts dat is tijdverlies voor de lezers die het wel interesseert!

On topic: op vtm en vrt was dat de opener en inderdaad hadden ze eerst mogen berichten over de begrafenis van Yasmine, was een teken van respect geweest..blijkbaar zijn spelen belangrijker...
bakker

04 jul 2009, 10:12

Met alle respect voor Yasmine, Ice, maar al wat wordt geschreven en op TV vertoond rond de dood van Yasmine , een zangeres en TV figuur , hoort dat eigenlijk ook niet thuis in wat u " spelen " noemt of is een cultfiguur in de sport anders dan een in de mediawereld ?
( om misverstanden te vermijden , ik kende yasmine persoonlijk en ben zeer zwaar onder de de indruk )

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

04 jul 2009, 13:34

Ice schreef:
Tillie schreef:Ga toch buiten zitten afkoelen.
Wat een intelligente commentaar, volg die raad zelf eens op.

Als een tread je niet interesseert en je wenst niet mee te debatteren onthoud je dan van onzinnige posts dat is tijdverlies voor de lezers die het wel interesseert!

On topic: op vtm en vrt was dat de opener en inderdaad hadden ze eerst mogen berichten over de begrafenis van Yasmine, was een teken van respect geweest..blijkbaar zijn spelen belangrijker...
1 regeltje = minder tijdverlies dan die 7 van jou. En met de tropische temperaturen veel zinniger.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

04 jul 2009, 14:02

vagelis schreef:ik vind het een schande dat vrt vandaag het nieuws begint met feit dat cocaïne-verslaafde boonen wel naar de toer mag en niet met reportage over begrafenis yasmine ! :twisted:

De vrt heeft goed gehandeld , dit was het laatste belangrijk nieuws 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

mozareke
Lid geworden op: 23 okt 2006, 17:01
Locatie: Mechelen

04 jul 2009, 18:06

vagelis schreef:ik vind het een schande dat vrt vandaag het nieuws begint met feit dat cocaïne-verslaafde boonen wel naar de toer mag en niet met reportage over begrafenis yasmine ! :twisted:

Ik zou het een schande vinden moest de vrt het nieuws beginnen met de begrafenis van Yasmine. Zelf een zender oprichten, dan kun jij zelf bepalen wat mag en niet mag. Man man toch.
Fazal

04 jul 2009, 19:45

De vrt heeft goed gehandeld , dit was het laatste belangrijk nieuws 8)
Ook ne zonneslag katana? :roll:

dragon:46
Lid geworden op: 20 jan 2009, 23:36
Locatie: containerpark

04 jul 2009, 20:03

katana schreef:
vagelis schreef:ik vind het een schande dat vrt vandaag het nieuws begint met feit dat cocaïne-verslaafde boonen wel naar de toer mag en niet met reportage over begrafenis yasmine ! :twisted:

De vrt heeft goed gehandeld , dit was het laatste belangrijk nieuws 8)
Dat zijn reacties van Limburgers zijn nog altijd 20jaar ten achter tegen over de rest van Vlaanderen

:wink:
Win XP Home IE8 SP3-
- - - - - - - - - - - - - -
Vista Prem IE8 SP2 Intel® Core™ Duo CPU- 120GB hd Ram 2GB
-WIN def-pc tools firew +M Sec Ess
- - - - - - - - - - - - - -
Vista Prem 64bit IE8 SP2 hd 500GB Ram 4GB
Fazal

04 jul 2009, 20:29

Dat zijn reacties van Limburgers zijn nog altijd 20jaar ten achter tegen over de rest van Vlaanderen
Wat wil je als je euuuuuh, hen euuuuuh, hoort spreken? :D
Niet op jou bedoeld hoor katana, ik had het over "de" Limburger, niet over jou. :wink: :D

dragon:46
Lid geworden op: 20 jan 2009, 23:36
Locatie: containerpark

04 jul 2009, 20:32

Fazal schreef:
Dat zijn reacties van Limburgers zijn nog altijd 20jaar ten achter tegen over de rest van Vlaanderen
Wat wil je als je euuuuuh, hen euuuuuh, hoort spreken? :D
Te veel naar kim gekeken zekers Fazal kom daar ook niet veel meer uit :lol: :lol:

:wink:
Win XP Home IE8 SP3-
- - - - - - - - - - - - - -
Vista Prem IE8 SP2 Intel® Core™ Duo CPU- 120GB hd Ram 2GB
-WIN def-pc tools firew +M Sec Ess
- - - - - - - - - - - - - -
Vista Prem 64bit IE8 SP2 hd 500GB Ram 4GB

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

05 jul 2009, 10:50

Fazal schreef:
Dat zijn reacties van Limburgers zijn nog altijd 20jaar ten achter tegen over de rest van Vlaanderen
Wat wil je als je euuuuuh, hen euuuuuh, hoort spreken? :D
Niet op jou bedoeld hoor katana, ik had het over "de" Limburger, niet over jou. :wink: :D

Als LIMBURGER uit de Metropool Leopoldsburg stoort mij dat niet , in 't Kamp , spreken we alle talen zelfs chinees ' tang , tang en pang- pang , of paank -pank , als wij zonder munitie zitten :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

05 jul 2009, 11:24

Ik schreef:
Wat wil je als je euuuuuh, hen euuuuuh, hoort spreken? :D
Niet op jou bedoeld hoor katana, ik had het over "de" Limburger, niet over jou. :wink: :D


Steve Stevaert spant werkelijk de kroon. Wat hij vertelt is over het algemeen interessant, maar vooraleer men eindelijk weet waar hij het over heeft, ben je al moe van naar hem te luisteren. :D