vrt !

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 nov 2016, 08:51

De VRT is de luidspreker voor de Belgicisten en de vreemdelingenlobby's.
Ondank is 's werelds loon

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

29 nov 2016, 17:35

VRT? Welke VRT? Is nog altijd BRT voor mij hoor, zolang ze de Vlaamse kaart niet trekken !

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

04 dec 2016, 12:52

Iemand Anders schreef:VRT? Welke VRT? Is nog altijd BRT voor mij hoor, zolang ze de Vlaamse kaart niet trekken !

BRT ?
Juist, héél juist !
De Vrt bestààt niet, heeft nooit bestaan !
Alles waar zij zogezegd voor staat, de Vlaamse Belg, want waarom zenden ze anders uit in "het Vlamsch" ?
Maar er gloort énige hoop ondertussen : Bjorn Soenens is niet langer degene die "constructieve" journalistiek oplegt. Dat doet nu zijn opvolger.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

27 dec 2016, 17:32

Het valt mij ook op dat de BRT de laatste tijd veel royalty nieuws uitbrengen , willen ze de VTM inhalen ? Je moet maar eens op "de redactie" van de laatste dagen kijken.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

11 jan 2017, 12:19

Ik hou heel erg van klassieke muziek. Daarom durf ik wel eens te luisteren naar Klara. Maar dat wordt stilaan een marteling.
Daarom verander ik van zender als de heer BS wordt aangekondigd.
Hij begint steevast met zijn lage gecontroleerde en intellectuele stem, waar de essentie van het leven van afdruipt, met een bedenking of met een vaststelling, waarna hij volledig in tegenspraak met hetgeen hij verkondigt, een plaat draait. Opvallend hierbij is zijn visie op een muziekstuk. Het moet namelijk vooruitgaan ! Het gaat hem hierbij dus NIET om de muziek waar hij zo beheerst over meent te praten, maar om de uitvoerders. In hoe meer bochten zij zich wringen, hoe meer de uitvoerders overdrijven in HUN gedeelte van de partituur, hoe BETER en hoe KUNSTZINNIGER. De muzikale gedacht is hier niet langer van belang, maar wel de wet van Bart Stouten, of is het Stauten ... HIJ zal het namelijk wel bepalen.
Zo heb ik, ik geef toe, ik ben hopeloos, verleden week een muziekstuk gevolgd, enfin gevolgd, ik heb het willens nillens gehoord, dat ik absoluut niet kon thuiswijzen, ik kon niet bepalen dus uit welke periode dat stuk kwam. ELK instrument namelijk deed alsof het de hoofdrol had, met accenten, zéér vreemde versnellingen en kletterende strijkages. De laatste noot, dus deze die een muzikale zin pleegt af te maken, zeg maar neerlegt werd telkens onhoorbaar gebracht. Zo krijg je een warboel van klanken en heb je geen enkel referentiepunt meer. Ik pijnigde mijn hersens maar kwam niet tot de ontdekking van wie dit muziekstuk zou kunnen zijn. Het bleek van VIVALDI te zijn volgens Bart.
Gelukkig is Vivaldi dood, anders draaide die zich om in zijn graf.
De heer BS bestaat het ook te verkondigen dat we zonet een draperie-achtig en smeuiig stuk hebben mogen beluisteren als hij het heeft over de tweede beweging van het Tweede pianoconcert van Rachmaninoff.
Met andere woorden : ABSOLUUT geen gevoelens in de muziek hé zeg! Waar gaan we anders naartoe ? Van smeuig-heid kun je hem in zijn keuzes voor barokgedoe niet beschuldigen.
Oeioei ! De keuzes van Bart Stauten, of is het Stouten ? zijn zéér beperkt !
Mozart zul je al eens ten gehore krijgen als je tenminste het gewauwel van de heer BS kunt doorstaan, maar van Ravel, Saint Saens, Arvo Part,
Gorecki, en de hele Vlaamse componistengemeenschap, GEEN NOOT !
De heer Bart S moet eens ophouden zich de goeroe te wanen onder de presentatoren van klassieke muziek, hij zou beter eens in de leer gaan bij buitenlandse "klassiek" zenders : maar dàt zal hij nooit doen, het schaamrood zou zijn wangen kleuren.
Afvoeren deze idioot.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

12 jan 2017, 06:26

Iemand Anders schreef:Het valt mij ook op dat de BRT de laatste tijd veel royalty nieuws uitbrengen , willen ze de VTM inhalen ? Je moet maar eens op "de redactie" van de laatste dagen kijken.
De VRT is al langer in concurrentie met VTM.
Waar ze bij VRT wat "hip" wilden doen, door rond te lopen bij de aanvang van het nieuws en nadien recht te blijven staan, zijn ze later VTM gaan kopiëren en hebben terug een zitje gecreëerd, dat wat semi-spectaculair dient te ogen om VTM na te apen.
Tegelijk valt het al langer op dat de nieuwsuitzending van VRT wordt uitgerekt om de duur van VTM-nieuws te evenaren.

Maar wie Engels begrijpt kan het echt belangrijke internationale nieuws vinden bij CNN en/of BBC-World. :wink:

sw

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 jan 2017, 10:46

Silver Wolf schreef:De VRT is al langer in concurrentie met VTM.
Waar ze bij VRT wat "hip" wilden doen, door rond te lopen bij de aanvang van het nieuws en nadien recht te blijven staan, zijn ze later VTM gaan kopiëren en hebben terug een zitje gecreëerd, dat wat semi-spectaculair dient te ogen om VTM na te apen.
Dat rondlopen hebben ze van BBC News (News at Ten) gekopieerd, daar worden de hoofdpunten rechtopstaand gepresenteerd tegen een virtuele achterwand met de belangrijkste feiten; doordeweeks Hew Edwards en in de weekends de verrukkelukke Mishal Husain of Fiona Bruce.
Bij de Duitse zenders ARD en ZDF staan de presentatoren altijd recht achter hun desk, dat is al jaren de gewoonte daar.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

13 jan 2017, 10:11

MichelN schreef: Bij de Duitse zenders ARD en ZDF staan de presentatoren altijd recht achter hun desk, dat is al jaren de gewoonte daar.
Zolang ze het nieuws maar niet liggend in een bed presenteren. :)
Ondank is 's werelds loon

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

13 jan 2017, 16:14

Juist Vercingetorix , die verklaring over Klara. Ik hou ook ontzettend veel van klassieke muziek in al zijn bestaande vormen en periodes. Maar een werk in zijn geheel niet een afgekapt brokje.
Ook het praktisch niet uitzenden van werk van eigen bodem is voor de Vrt, met aandacht op de V een blaam.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

19 jan 2017, 12:08

kitten schreef:Juist Vercingetorix , die verklaring over Klara. Ik hou ook ontzettend veel van klassieke muziek in al zijn bestaande vormen en periodes. Maar een werk in zijn geheel niet een afgekapt brokje.
Ook het praktisch niet uitzenden van werk van eigen bodem is voor de Vrt, met aandacht op de V een blaam.

Klassieke muziek is voedsel voor de ziel. Noch min noch meer.
Ik heb mij eraan opgetrokken in zéér moeilijke periodes. Te beseffen wat een menselijke geest allemaal kan uitdrukken dmv muziek leert je te relativeren. Vooral jezelf ...
Wanneer nu een klojo zoals ons aller Bart S. vanuit zijn kunstmatig wereldje
ons eens zal komen vertellen WAT klassieke muziek nu betekent zie, en hij daar ongehinderd door énig inzicht mag mee doorgaan, dan is er maar één verklaring mogelijk aangaande de heer Bart S. : hij vertoont alle kleuren van de regenboog. En aangezien de VRT het opperste der oppersten is wat betreft antidiskriminatie, blijft dat ventje op zijn post, ongeacht zijn non-kwaliteiten terzake. Lap ! Ook nog eens Terzake, zie dat "meiske" van Terzake. Pas op ! Tegen regenboogadepten heb ik NIETS hoor, ik heb er zelfs een paar in mijn familie. Maar ik heb wèl iets tegen hun zienswijze die iedereen stigmatiseert die het niet volkomen met hen eens is.
In dit specifieke geval : VRT ! Smijt Bart S. buiten en herstel Kurt Van Eeghem in ere. Al is van Kurt geweten EN aanvaard dat hij homo is.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

21 jan 2017, 08:16

CANVAS...en de Sofie Dumont in de Ideale Wereld.

BRON = https://www.canvas.be/video/genre/nieuw ... oekje-open

Waarmee het niveau van programma's voor de zogenaamde "meerwaardezoeker" wel heel laag is gezakt. :evil:

sw

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

01 feb 2017, 16:26

Toen den televies nog leutig was: "as ge nen dynamo omgekierd lot draaie dan hedde atoomsplitsing"
Vanaf 36:40
https://www.youtube.com/watch?v=ryVP4IdB1Us

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

12 feb 2017, 18:01

"De zevende dag"! Ik kijk niet meer, want ik erger me blauw. Wat een verschil met RTL " ce n'est pas toujours dimanche"! Spijtig het gaat over het Franse landsgedeelte, maar het programma zit goed in mekaar! Verschillende thema's worden besproken met een panel, die dikwijls veranderd, naargelang. Politiekers, oppositie tegen meerderheid, met journalisten en mensen uit het publiek! Dat is pas een debat waar ze in het heetst van de strijd, soms het achterste van hun tong laten zien.
't Wordt tijd dat het concept op de VRT veranderd, het is oubollig en weinig interessant voor de kijkers, toch mijn mening.
Fazal

13 feb 2017, 12:09

Ik erger mij nog het meest aan de kledij van de mannelijke presentatoren op één.
Het is zodanig erg, dat men zou denken dat ze het erom doen.
Bvb, bruin vest met donkerblauwe das op een groen geruit hemd, of nog veel erger.
Zijn echt geen uitzonderingen, en de sportjournalisten spannen de kroon.
Boertig boeltje als je 't mij vraagt.
En kijk dan ook maar eens hoe Ben Crabbé er soms bij staat.

Afbeelding

Afbeelding

hendrikjozef
Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
Locatie: genk

13 feb 2017, 15:53

dat klopt, hij doet ook maar aan wat er aan de kapstok hangt, en als ge kommentaar wilt geven krijgt het deksel op uw neus, en nog iets : als ze krap bij kas zitten dan zit hij maar te zeveren totdat een van de spelers zijn blokskes verkeerd zet, sommige trappen er in met hun twee voeten andere weer niet; maar t'is toch nog altijd plazant om naar te kijken (OMDAT ER NIKS ANDERS IS)