Leopold III

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

29 jul 2010, 15:48

8O wat een zootje ongeregeld allemaal, en die willen respect afdwingen :x
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

29 jul 2010, 16:04

Klaartje schreef:8O wat een zootje ongeregeld allemaal, en die willen respect afdwingen :x
tja, als je de moord op onschuldige burgers een zootje noemt..... :evil:
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

29 jul 2010, 16:20

Waar het om gaat is dit:
Het is al te gemakkelijk, mensen, die gedurende moeilijke tijden beslissingen hebben genomen, onder vuur te nemen en met de wetenschap van heden te (ver)oordelen.
De Nederlanders kussen de kont van hun Oranjes, die nochtans in 1940 gevlucht zijn en zich de hele tijd veilig in Londen en in Canada hadden verscholen.
De Engelsen en de Fransen, die zwaar faalden in 1940, hebben niet nagelaten hun eigen miskleunen te begraven onder een overvloed van kritiek op Leopold III.
Blijkbaar hebben sommigen nooit de moeite genomen om de feiten eens op een rijtje te zetten en huilen vrolijk mee in het koor der laffe wolven.
Ik ben geen royalist en zeker geen Leopoldist, maar het is de plicht van elk weldenkend mens, feiten en gebeurtenissen in hun eigen kader te plaatsen alvorens een oordeel te vellen.
Of het nu Leopold III is of iemand anders, maakt niet uit.
Wie zou met de wetenschap van zoveel gruwel de strijd niet gestaakt hebben?
Wie zou het aangedurfd hebben verder te vechten, waar burgers als menselijk schild werden gebruikt, onschuldige lieden willekeurig werden afgeslacht?

Jij, Klaartje allicht wel?
Een zootje, nietwaar, zoals je zegt..... :evil:
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

29 jul 2010, 16:47

Joris schreef:
Klaartje schreef:8O wat een zootje ongeregeld allemaal, en die willen respect afdwingen :x
tja, als je de moord op onschuldige burgers een zootje noemt..... :evil:
Ik bedoel die Koning en al die trawanten van dat kaliber, als je dit hier allemaal leest dan snap ik niet waarom die nog zo populair kunnen blijven en zo een beschermd leven kunnen leiden, geen naam voor :( :x
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

29 jul 2010, 16:50

Joris schreef:Waar het om gaat is dit:
Het is al te gemakkelijk, mensen, die gedurende moeilijke tijden beslissingen hebben genomen, onder vuur te nemen en met de wetenschap van heden te (ver)oordelen.
De Nederlanders kussen de kont van hun Oranjes, die nochtans in 1940 gevlucht zijn en zich de hele tijd veilig in Londen en in Canada hadden verscholen.
De Engelsen en de Fransen, die zwaar faalden in 1940, hebben niet nagelaten hun eigen miskleunen te begraven onder een overvloed van kritiek op Leopold III.
Blijkbaar hebben sommigen nooit de moeite genomen om de feiten eens op een rijtje te zetten en huilen vrolijk mee in het koor der laffe wolven.
Ik ben geen royalist en zeker geen Leopoldist, maar het is de plicht van elk weldenkend mens, feiten en gebeurtenissen in hun eigen kader te plaatsen alvorens een oordeel te vellen.
Of het nu Leopold III is of iemand anders, maakt niet uit.
Wie zou met de wetenschap van zoveel gruwel de strijd niet gestaakt hebben?
Wie zou het aangedurfd hebben verder te vechten, waar burgers als menselijk schild werden gebruikt, onschuldige lieden willekeurig werden afgeslacht?

Jij, Klaartje allicht wel?
Een zootje, nietwaar, zoals je zegt..... :evil:
Ach Joris.... waarom moeten die mensen zo bejubeld worden, ze heulden toch maar mee met wie hen het beste uitkwam; sorry hoor maar over die "Koninglijke" familie heb ik zo mijn idee en "zootje" ongeregeld slaat daar op, of heb ik mis begrpen dan :roll: :?:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

29 jul 2010, 19:03

Klaartje schreef:
Joris schreef:Waar het om gaat is dit:
Het is al te gemakkelijk, mensen, die gedurende moeilijke tijden beslissingen hebben genomen, onder vuur te nemen en met de wetenschap van heden te (ver)oordelen.
De Nederlanders kussen de kont van hun Oranjes, die nochtans in 1940 gevlucht zijn en zich de hele tijd veilig in Londen en in Canada hadden verscholen.
De Engelsen en de Fransen, die zwaar faalden in 1940, hebben niet nagelaten hun eigen miskleunen te begraven onder een overvloed van kritiek op Leopold III.
Blijkbaar hebben sommigen nooit de moeite genomen om de feiten eens op een rijtje te zetten en huilen vrolijk mee in het koor der laffe wolven.
Ik ben geen royalist en zeker geen Leopoldist, maar het is de plicht van elk weldenkend mens, feiten en gebeurtenissen in hun eigen kader te plaatsen alvorens een oordeel te vellen.
Of het nu Leopold III is of iemand anders, maakt niet uit.
Wie zou met de wetenschap van zoveel gruwel de strijd niet gestaakt hebben?
Wie zou het aangedurfd hebben verder te vechten, waar burgers als menselijk schild werden gebruikt, onschuldige lieden willekeurig werden afgeslacht?

Jij, Klaartje allicht wel?
Een zootje, nietwaar, zoals je zegt..... :evil:
Ach Joris.... waarom moeten die mensen zo bejubeld worden, ze heulden toch maar mee met wie hen het beste uitkwam; sorry hoor maar over die "Koninglijke" familie heb ik zo mijn idee en "zootje" ongeregeld slaat daar op, of heb ik mis begrpen dan :roll: :?:
Sorry, Klaartje, dat had ik dus verkeerd begrepen.
Wel wacht ik op de dag dat de FD Rooseveltplaats in Antwerpen, de 'verraderplaats' zal heten, want dat was hij.
Ik wacht op de dag dat de Churchilllaan, de 'zat en laf laan' zal heten.
Maar ik vrees dat ik die dag nooit zal meemaken.
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

29 jul 2010, 19:53

Geeft niet Joris.... kon alleen niet goed meer volgen :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez