Foto's en verhalen van onze eigen huisdieren

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

Apolonia
Lid geworden op: 17 sep 2004, 13:45
Locatie: Cantal fr.

17 sep 2004, 14:11

Nu dit hier over huisdieren gaat.
Misschien leuk te weten wat voor soort huisdieren jullie hebben.
Hoe ze heten en misschien kan er een fotootje bij? ( moet ik nog even in de regels lezen ,ben nieuw :oops: )
Zelf heb ik 4 Schipperkes ( vlaamse hondjes dus)
Kom uit Nederland en woon in Frankrijk, ben lid van de Franse Schipperkes Club.
Een ras wat hier niet echt bekent staat. Apolonia
Zouave

nachtuil
Lid geworden op: 06 jul 2003, 02:33
Locatie: zwijndrecht

17 sep 2004, 19:28

Dit is mijne Max, duitse herder van 11 jaar
Afbeelding
en zo rijd hij mee in mijn bestelbusje

Utopia
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:55
Locatie: Vlaamse Ardennen

19 sep 2004, 17:33

Wij hebben een kanarie , een parkiet en een doberman. Ook 2 kippen en een haan. Voor lange tijd op vakantie gaan doen we nooit en dat is geen probleem want we hebben voor dieren gekozen dus zorgen we ervoor.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

19 sep 2004, 17:58

en ik heb twee maltezers,meisjes
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

19 sep 2004, 19:00

Nachtuil wat een prachtige hond is Max. Maar ik dacht dat Duitse herders bruin waren?

Ik heb een straatkat Tony en een pers Zoeloe.
Mooi hondje Rainbow. Is dat het ras dat vroeger aan boord van de schepen werd gehouden?
Spijtig kan ik geen fotootje plaatsen, heb geen digitale camera of scanner.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Apolonia
Lid geworden op: 17 sep 2004, 13:45
Locatie: Cantal fr.

19 sep 2004, 20:33

Een leuke beschrijving van Tony en Zoeloe.
Of de Maltezers is net zo leuk als een foto.
Ik had ook een haan, maar die was flink groot en hij beschadigde de kippenruggen zo erg.
Dat ik hem weg moest doen , nu moet ik maar een kleinere op de kop tikken.
Schipperkes zijn een oud Vlaams ras, bekent vanuit de Middeleeuwen.
Hondjes van Antwerpse schoenlappers.
Hielden ook de stad schoon van ratten.
Ze hebben geen staart, bij hun geboorten iets wat er op lijkt.
Dat word na 3 dagen gecoupeerd.
Schipperke komt van U woord Schepperke (als ik het goed schrijf. herders hondje)
Maar ze zijn vrij klein en makkelijk te houden , Schippers van Rijnaken hebben ze vaak op hun schip. Apolonia
Zouave

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

19 sep 2004, 21:23

wij hebben ook twee kleine hondjes kruising yorkterier+tsystu of zoiets,bij ons gebracht omdat ze weg moesten broer en zus, namen benssi en tessa, beiden 5 jaar oud dan hebben we nog vier katten ,grootmoeder poessie is bij ons komen wonen is nu ongeveer 15 a 16 jaar oud, dan dochter tyger 11 jaar oud en haar poesje die nu twee jaar zijn heten tom en jerry, allen nu geopereerd, dus geen klein mannetjes meer,dan komt er nog een rosse kater die noemen we rossy ouderdom een vraagteken komt al 2 jaar,die hebben we verzorgd van een grote wond en geven haar ook te eten buitenonder een afdak, o ja er komt ook nog een zwarte kater eten vragen die krijgt dat ook komt ongeveer 1 jaar,zo dat is wat binnen met ons leeft , buiten in een groot hok leven dan nog kippen, ganzen, eenden en vogels die komen eten met kippen,in visvijver groene kikkers en visjes, en soms een stekelvarken dat komt meeeten met de poes buiten,dit is zowat ons dierengezin,er is altijd iemand thuis om op de dieren te letten, nog veel plezier met jullie dieren daag.
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
MaLoReg

20 sep 2004, 11:05

Heb ook foto's van puppy RAKAZ gescanned maar weet niet hoe die op dit forum te plaatsen?
RAKAZ is Duitse Herder Reu.

nachtuil
Lid geworden op: 06 jul 2003, 02:33
Locatie: zwijndrecht

20 sep 2004, 21:09

Ik geloof dat die uitleg bij oefenforum staat. Je moet de foto's eerst ergens op het internet zetten, ik doe dat (gratis) bij
http://photobucket.com/

nachtuil
Lid geworden op: 06 jul 2003, 02:33
Locatie: zwijndrecht

20 sep 2004, 21:21

Aan Tillie, Bruine schepers zijn Mechelse schepers. De Duitse hebben een mengsel van zwart en bruin haar, maar normaal geen lang haar. De mijne heeft lang haar zoals de Tervuurse schepers maar deze zijn iets minder zwaar en hebben een spitsere neus. Dan heb je nog een Groenendaalse scheper die zijn helemaal zwart en hebben zo meer krulhaar.
Nu loopt hier al enkele dagen een poesje op mijn hof dat honger heeft, ik heb het al een paar maal wat hondebrokken gegeven en dat eet ze gretig op. Ik denk dat ze hier dan ook wel zal blijven wonen, maar wij hebben al meer katten gehouden en ze worden telkens overreden want ik woon aan een drukke baan. Langs achter is het hier landelijk maar een poes kun je dat niet leren waar ze mag lopen.

Apolonia
Lid geworden op: 17 sep 2004, 13:45
Locatie: Cantal fr.

21 sep 2004, 10:57

Plaats ook foto's via Photobucket, het is even door hebben.
Maar dan makkelijk.
Pas maar op met het voeren van verwilderde poezen.
Deed ik ook, tot dat deze moederpoes met 9 jongen aan kwam zetten.
En voordat die! weer allemaal jongen kregen, heb ik de hele familie verhuisd.
Naar een grote Boerenstal met veel muizen een eind verder. Apolonia
Zouave

nachtuil
Lid geworden op: 06 jul 2003, 02:33
Locatie: zwijndrecht

21 sep 2004, 20:43

Ik heb het poesje in huis genomen. Het ligt hier bij mij op het bureau en de hond ligt er onder. Ze komen precies goed overeen. Het ziet er alleszins geen verwilderd soort uit. Van half December tot half Januari gaan wij op verlof naar spanje met een caravan, en nu vraag ik mij af wat we dan met dat poesje moeten doen. Kun je een poes een maand lang aan een touwtje houden of kunnen we ze beter thuis laten en iemand vragen om ze te komen voederen?

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

21 sep 2004, 23:37

Een poes blijft het liefst thuis in de eigen vertrouwde omgeving. Best iemand charteren om eten en drinken te komen geven.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

22 sep 2004, 16:51

Dit is onze flurk met zijn geliefkoosde bezigheid ondersteboven liggen.

Afbeelding

Apolonia
Lid geworden op: 17 sep 2004, 13:45
Locatie: Cantal fr.

22 sep 2004, 20:39

Tillie heeft wel gelijk.
Een poes hecht aan zijn huis,terwijl een hond aan zijn mensen.
Misschien zou het kunnen de poes mee tenemen.
Een paar dagen binnen de Caravan te houden, wat een opgaaf zal zijn.
En dan weet hij/zij de weg wel.
Risico zijn ev.honden op een Camping.
Ik heb mijn siamees soms wel mee genomen naar een huisje.
Had hem aan een tuigje met lange lijn voor onderweg en aldaar een paar dagen binnen.
Ze zocht dan wel haar eigen weg, eerst voorzichtig in het venster .
Dan steeds verder, geeft wel wat stress.
Mocht U iemand hebben die U poes kan verzorgen denk ik wel veel beter.
Afbeelding
Dit is mijn Schipperkes pupje Razu (toen hij nog pup was) en met de groetjes aan flurk .
Raz is gek op katten. Apolonia
Zouave