excel op apple pc

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

17 sep 2009, 17:34

Naar ik vernomen heb kan excel ook draaien op een "apple" pc.Waar kan men van de engelse versie naar de nederlandse versie overschakelen.

grt
dj

powerbooster
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:09
Locatie: Hasselt

18 sep 2009, 10:13

dj schreef:Naar ik vernomen heb kan excel ook draaien op een "apple" pc.Waar kan men van de engelse versie naar de nederlandse versie overschakelen.

grt
dj
Welke 'apple pc'? Intel?
Als ge bedoelt om office van windows op een mac te draaien is het antwoord: neen. Voor Mac is er Microsoft Office 2008 en dat is zonder Access.
ISP Telenet Wigo⎟
Dropbox ⎟iCloud Drive 200GB
 iMac 21,5" 2,8 GHz Intel Core i7 MacOSX 10.13
 MacBook Pro 13" Intel Core2 Duo MacOSX 10.13
 iPhone 6 16GB
 iPad 3 16GB

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

19 sep 2009, 08:15

Om terug te komen op de vraagstelling: Ja je kunt Excel installeren op Mac.

Dit houdt in dat het een Mac versie van Office moet zijn, Windows programma's installeren op een Mac gaat simpelweg niet.

Een programma zoals Office "omschakelen" naar een andere taal zal niet gaan. Office is per taal uitgegeven en niet, zoals OS X, om te zetten naar een andere taal. Als je Nederlands wilt dan zul je de Nederlandse versie moeten kopen.

Als het gaat om Excel bestanden ZONDER Macro functies dan is Office voor Mac 2008 een prima optie, als er Macro functies in een excel bestand zitten dan gaat het mis. Deze functie is niet beschikbaar op de Mac.

Als het om excel bestanden gaat zonder macro functies kun je ook kijken naar Numbers, dat is van Apple en kan zonder problemen excel bestanden openen en opslaan. Numbers zit in het iWork pakket en kost €79. In dit pakket zit ook meteen een Word vervanger (Pages) en een Powerpoint vervanger (KeyNote).
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

19 sep 2009, 12:32

Dank voor uw antwoord

Ik meen dat excel onder windows wel van engelse naar nederlandse versie kan overgeschakeld worden , en zo dacht ik dat dit ook kon bij een mac , niet dus.
weeral iets bijgeleerd.
grt
dj

Palmpje
Lid geworden op: 05 mei 2010, 16:21
Locatie: Veenendaal

20 sep 2010, 12:44

Eigenlijk wel stom dat als er macro's in een Excell sheet zit dat het dan niet werkt, ik heb het zelfde probleem, men zou toch verwachten dat MS hier op wel zou inspringen, het zelfde geld voor Access, waar ik veel met werk, dat, dat er niet in zit vind ik ook vreemd, nu moet ik steeds met mijn W7 laptop werken. Een vervanger voor Access is er niet, althans niet compatibel.

Groet Palmpje
IMac24

icon0022
Lid geworden op: 21 aug 2010, 00:51
Locatie: Oostende

20 sep 2010, 22:40

Je kan wel exell en word of powerpoint openen met het mac programma IWorks nm. met pages numbers en keynote. Zo spaar je veel ruimte op je HD.

Jacques

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 sep 2010, 22:55

En Open Office.org voor Mac een optie?



Mvg,
P.Siemons

Palmpje
Lid geworden op: 05 mei 2010, 16:21
Locatie: Veenendaal

21 sep 2010, 01:16

Open Office had ik ook al geprobeerd, maar had hetzelfde probleem.
Ik heb namelijk een Excell-sheet gekocht om het salaris uit te rekenen, maar in die sheet zitten macro's, en wat ik ook doe, de cellen die e.e.a. uitrekent worden niet op de normale manier getoond, ik krijg allemaal #####, maar op mijn Windows 7 laptop heb ik office 2003 staan en daar werkt het wel, ik vind het wel jammer dat office voor Mac in dat opzicht niet goed werkt. Iworks heb ik ook geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Wel jammer allemaal, dus doe ik het op mijn Windows 7 laptop, om betreffende sheet in te vullen.

Groet Palmpje
IMac24

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

23 sep 2010, 15:30

dj schreef: Ik meen dat excel onder windows wel van engelse naar nederlandse versie kan overgeschakeld worden , en zo dacht ik dat dit ook kon bij een mac , niet dus.
Bij een Windows versie kan dat ook niet. Als je Engelstalige software koopt dan blijft dat Engels. Je kunt het pas Nederlands maken als je een Nederlandse versie installeert.

Macro's komen met Office for Mac 2011 op de Mac. Je moet dus nog even geduld hebben met macro's.

Trouwens, als je je salaris uit moet rekenen met macro's in plaats van formules dan heb je wel een lastig salaris. Normaalgesproken kan dit met een aantal formules die je bij elkaar voegt. Kennelijk moet het te mooi waardoor je met macro's moet gaan werken.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Palmpje
Lid geworden op: 05 mei 2010, 16:21
Locatie: Veenendaal

26 sep 2010, 12:09

Tja je hebt gelijk, deze brave man wou het waarschijnlijk te mooi maken, maar ik wacht op het bericht dat ik mijn Office 8 voor Mac kan upgraden naar 2011.

Groet Palmpje
IMac24