TIP - Aanmaak Contact formulier bij Telenet, Skynet, e.a.

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 mei 2011, 14:04

Beste michelscot,

Sorry, mijn foutje, ik was inderdaad de -TEST vergeten in mijn code.
Ik ben ook met zoveel verschillende formulieren van verschillende providers bezig :wink:

Bedankt om dit even te melden.

Succes met je website!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hectordecuyper
Lid geworden op: 19 mei 2011, 18:57

19 mei 2011, 19:05

Beste,
Bij het telenet intelligente invulformulier wordt je na het juist invullen van de gegevens naar verzonden.html gestuurd. Kan je naar een andere html pagina gaan bv index.html? Als ik dit probeer verlies ik mijn opmaak evan index.html en kan verder niet meer van pagina switchen

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 mei 2011, 19:56

Beste hectordecuyper,

Je wil dus niet hebben dat na het invullen van het formulier de bezoeker naar de pagina verzonden.html gestuurd wordt. Deze pagina is wel noodzakelijk daar je niet meer op je eigen website bent maar op de website van telenet die het formulier verstuurd zijnde http://users.telenet.be/cgi-bin/form.cgi

Een work-around tip: maak van de verzonden.html pagina een doorverwijzing pagina. bv.
<html>
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=http://users.telenet.be/gebruikersnaam/index.html">
</head>

<body>

</body>
</html>
waarin je de rode tekst nog moet wijzigen door de juiste gegevens.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Nestor.dekat
Lid geworden op: 23 jun 2011, 19:46

23 jun 2011, 19:59

Dag iedereen,

Eerst en vooral: Bedankt coderunner voor je post over het aanmaken van een contactformulier voor scarlet!

Ik heb op die manier een contactformulier aangemaakt:
http://home.scarlet.be/nestor/Wie_zijn_wij.htm
[/url]

Maar als je op verzenden drukt krijg je een foutmelding.

Ziet iemand wat het probleem is als je de broncode bekijkt? of is het beter als ik de code hierin kopieer?

Alvast bedankt voor de hulp!

Nestor

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 jun 2011, 20:31

Beste Nestor,

De fout die je krijgt ligt aan het feit dat je een gmail e-mail adres hebt gebruikt voor de ontvanger i.p.v. een scarlet e-mail adres.
<input type="hidden" name="recipient" value="naam_gebruiker@gmail.com">
Scarlet heeft zijn Formmail zo ingesteld dat je alleen een ...@scarlet.be e-mail adres kan gebruiken.
Dus heb je e-mail adres bij Scarlet, vul dit dan in en je formulier zal geen fout meer geven :wink:
<input type="hidden" name="recipient" value="naam_gebruiker@scarlet.be">
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Nestor.dekat
Lid geworden op: 23 jun 2011, 19:46

23 jun 2011, 22:54

Bedankt voor de snelle reactie!

Het probleem is opgelost nu ik een scarlet-adres gebruikt heb.

Er zaten ook nog wat foutje in de link naar de pagina na het verzenden.
Dit is de verbetering:
<input type="hidden" name="redirect" value="http://home.scarlet.be/nestor/Wie_zijn_wij_bedankt.htm">
terwijl het eerst zo was:
<input type="hidden" name="redirect" value="http://home.scarlet.be/~lb303579/Wie_zi ... dankt.html">
M.a.w. 't moest htm zijn i.p.v. html, en ook de gebruikersnaam moest ik aanpassen aangezien ik op de site van scarlet mijn url een alias gegeven heb (nestor i.p.v. ~lb303579)

Bedankt voor de hulp!

Nestor

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

24 jun 2011, 17:29

Beste Nestor,

De foutmelding die je van de Scarlet server kreeg had te maken met het niet toegestane e-mail adres (zie hoger).
De fouten die je nadien kreeg (pagina niet gevonden) kon ik niet nakijken daar ik niet weet hoe je deze pagina's genoemd had en ik je gebruikersnaam waar deze pagina's opstaan niet kende.

Het voornaamste is dat het is opgelost.
Dat is met alle plezier gedaan én bedankt om dit te laten weten.

Nog veel stripplezier met Nestor de binnenhuistijger :wink:

Een fijn weekend!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ivo1207
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:35

05 okt 2011, 17:45

Beste coderunner,

bedankt voor uw goede daden.
Ik heb uw leidraad gevolgd en wil nu een verplicht veld niet meer verplicht maken (bvb. postcode) en een niet-verplicht veld wel verplicht (bvb. e-mail adres van de invuller).
Is dat mogelijk? ik begrijp niet waar de verplichting staat (heb zitten kijken naar alle vier de bestandjes, zie het niet).

Ik kijk uit naar uw antwoord. Alvast bedankt.

Ivo

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 okt 2011, 18:57

Beste ivo1207,

Dat kan inderdaad.
In het formulier zijn volgende velden verplicht door de volgende hidden fields (=verborgen velden)

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="naam-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="voornaam-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="woonplaats-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="postcode-MIN" value="1000">
<input type="hidden" name="postcode-MAX" value="9999">
Wil je dus bv. de postcode geen verplicht veld maken, verwijder je

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="postcode-MIN" value="1000">
<input type="hidden" name="postcode-MAX" value="9999">
Wil je het e-mail adres verplicht maken, dan voeg je volgende code toe

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="MAILFROM-TEST" value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
Let op de speciale benaming voor een e-mail adres nl. MAILFROM-TEST

Wil je nog andere verplichte velden toevoegen bv. "straat" dan gebruik je als
name="straat-TEST" en type="hidden"
Het woord -TEST komt dus steeds achter de benaming te staan bij een verplicht veld.

Houd er rekening mee dat je ook de fout-pagina én het sjabloon aanpast.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ivo1207
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:35

06 okt 2011, 18:27

Beste Coderunner,

hartelijk dank voor je reactie.
Ik had dat niet zo begrepen, dat de -TEST lijnen een verplicht veld aangeven. Denk dat ik vertrokken ben van een ontwerp waarbij ook Onderwerp en Omschrijving een rode asterisk tonen en die vond ik niet terug in de -TEST velden. Maar ik heb wel mails gestuurd waar bvb. omschrijving niet ingevuld was, zonder me te realiseren dat die * in het formulier dan mogelijk een schoonheidsfoutje is.

Ik heb de beschrijving in uw e-mail gevolgd en het de invuller moet nu verplicht een e-mail adres opgeven. Toppie!

De uitdrukking voor wat toegelaten is, dat is geen klein bier. Staat dat ergens uitgelgd (ik heb er naar gezocht maar allerlei varianten gevonden en met hoofdpijn geeindigd).

Stief bedankt,
Ivo

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 okt 2011, 18:43

ivo1207 schreef:... De uitdrukking voor wat toegelaten is, dat is geen klein bier. Staat dat ergens uitgelgd (ik heb er naar gezocht maar allerlei varianten gevonden en met hoofdpijn geeindigd).
Beste Ivo,

Dat is inderdaad een complex iets en voorbeelden kan je vinden door te zoeken op het internet naar "Regular Expressions".

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

16 mei 2012, 15:45

Beste coderunner,
heb contactformulier gemaakt voor telenet maar wanneer je op verzenden klikt krijg je de volgende foutmelding "REPLYFAULT: invalid file" en zie dat het bestand wordt gezocht in "http://users.telenet.be/cgi-bin/form.cgi", maar de site staat op volgende locatie "http://users.telenet.be/sitebvba/"
Hoe kan ik dat oplossen???
Mvg GVR

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 mei 2012, 16:12

Beste gvr,

Er staan fouten in je gebruikte html code in je formulier
1- Open het bestand "contactformulier.htm"
2- Zoek naar
<input type="hidden" name="MAILFILE" value="users.telenet.be/sitebvba/sjabloon.txt">
...
<input type="hidden" name="REPLYFAULT" value="users.telenet.be/sitebvba/fout.html">
<input type="hidden" name="REPLYOK" value="users.telenet.be/sitebvba/verzonden.html">
de rode tekst staat er teveel in. Vervang door
<input type="hidden" name="MAILFILE" value="sitebvba/sjabloon.txt">
...
<input type="hidden" name="REPLYFAULT" value="sitebvba/fout.html">
<input type="hidden" name="REPLYOK" value="sitebvba/verzonden.html">
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

16 mei 2012, 16:31

Beste Coderunner, bedankt voor je snelle reactie, maar nu vul ik alles correct in en krijg toch foutmelding dat alle gegevens niet juist zijn???
Mvg GVR

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 mei 2012, 18:27

Beste gvr,

Dit komt omdat je RegExpression voor de validatie van het ingevulde verkeerd zijn gedefinieerd en doordat je verwijst naar een verkeerde naam.

value="\^D+$" staat voor alleen letters toegelaten dus kan niet gebruikt worden voor telefoonnummers en email adressen

Zoek in je code naar
<input type="hidden" name="Telefoonnummer-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="E-mailadres-TEST" value="^\D+$">
en vervang door
<input type="hidden" name="telefoon-TEST" value="[0-9 -.+\(\)\/]{9,}$">
<input type="hidden" name="MAILFROM-TEST"value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.