TIP - Aanmaak Contact formulier bij Telenet, Skynet, e.a.

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

17 mei 2012, 10:13

Beste Coderunner,
heb alles aangepast zoals je me voorgesteld hebt maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding??? zie jij nog mankementen, ik zie er blijkbaar over???
Zegt nog steeds dat gegevens niet juist zijn ingevuld???
Mvg GVR

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 mei 2012, 13:00

Beste gvr,

Je hebt codes nog niet aangepast zoals ik in mijn vorig bericht vermeld heb

Zoek in je code naar
<input type="hidden" name="Telefoonnummer-TEST" value="[0-9 -.+\(\)\/]{9,}$">
<input type="hidden" name="E-mailadres-TEST" value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
moet zijn
<input type="hidden" name="telefoon-TEST" value="[0-9 -.+\(\)\/]{9,}$">
<input type="hidden" name="MAILFROM-TEST"value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

17 mei 2012, 14:02

Beste Coderunner,
heb de aanpassingen gedaan en krijg nu wanneer ik probeer te versturen een blanco pagina met alleen "0" erop en er verzend niets???
Heb je hier een oorzaak en/of oplossing voor aub???
Wil je alvast hartelijk danken voor je hulp en bijstand, gewoon super!!!
Mvg GVR

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 mei 2012, 14:17

Beste gvr,

Volgens je nieuwe code staan de pagina's "fout.html" , "verzonder.html" en "sjabloon.txt" nu in een map "form" maar zo staan ze niet op de server van Telenet.
Dus maak op de server de map "form" aan en laad vervolgens deze 3 bestanden op IN die map !

Opmerking: De vorige wijzing (zie mijn vorig bericht) werd nog steeds niet uitgevoerd!!

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

17 mei 2012, 14:50

Beste coderunner,
durf het bijna niet meer zeggen maar krijg nu weer terug dat het niet correct is ingevuld doch volgens mij staat alles juist???
Mvg GVR

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 mei 2012, 15:04

Beste grv,

Neen je code is nog steeds NIET aangepast zoals ik in een vroeger antwoord reeds heb aangehaald nl.

Zoek in je code naar
<input type="hidden" name="Telefoonnummer-TEST" value="[0-9 -.+\(\)\/]{9,}$">
<input type="hidden" name="E-mailadres-TEST" value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
Zoals hierboven staat het nog steeds in je code

maar moet zijn
<input type="hidden" name="telefoon-TEST" value="[0-9 -.+\(\)\/]{9,}$">
<input type="hidden" name="MAILFROM-TEST"value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
m.a.w. de rode tekst moet vervangen worden door de groene tekst!
Dus:
Telefoonnummer moet zijn telefoon
E-mailadres moet zijn MAILFROM

Dus kijk dat nog eens goed na :wink:

En vraag maar tot het werkt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

18 mei 2012, 10:15

Coderunner,
ik moet dat toch aanpassen in het bestand "contactformulier.html" he want daar heb ik het formulier in geplaats met uw html-code, heb dat gedaan maar werkt nog steeds niet. Als je broncode opvraagt van het contactformulier zie je dat het aangepast is???
het zijn toch lijn 326 en 327 die moesten aangepast worden???
Mvg GVR

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

18 mei 2012, 12:18

Beste Coderunner, ik denk dat ik heb gevonden waar de fout zit maar weet geen oplossing, wanneer je het formulier invult krijg je de foutmelding en staat er bij drie items, adres telefoonnummer en E-mailadres een "<" teken voor het ingevulde, weet alleen niet waar het vandaan komt. Ik heb exact uw text uit vorig bericht gekopieerd, dus??? Graag nog effe een helpende hand aub.
Mvg GVR

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 mei 2012, 14:21

Beste gvr,

Je hebt elders je codes weer gewijzigd waardoor het niet werkt nl. in de verborgen (hidden) input velden staan er nu namen met een hoofdletter geschreven zoals bv.
Naam-TEST,
Voornaaam-TEST,
Adres-TEST,
Woonplaats-TEST,
Postcode-TEST

MAAR in de zichtbare input velden schrijf je deze namen met kleine letters
naam,
voornaaam,
adres,
woonplaats,
postcode.

Deze "naam=..." waarden moeten in de verborgen (hidden) input velden hetzelfde geschreven worden (zijn hoofd-kleine lettergevoelig) als in de zichtbare velden!

De volledige juiste code is dus
<input type="hidden" name="naam-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="voornaam-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="adres-TEST" value="[0-9a-zA-Z]+$">
<input type="hidden" name="woonplaats-TEST" value="^\D+$">
<input type="hidden" name="postcode-MIN" value="1000">
<input type="hidden" name="postcode-MAX" value="9999">
<input type="hidden" name="telefoon-TEST" value="[0-9 -.+\(\)\/]{9,}$">
<input type="hidden" name="MAILFROM-TEST"value="^([0-9a-zA-Z]([-.\w]*[0-9a-zA-Z])*@([0-9a-zA-Z][-\w]*[0-9a-zA-Z]\.)+[a-zA-Z]{2,9})$">
Kopieer deze code en vervang deze in jouw code

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

gvr
Lid geworden op: 16 mei 2012, 15:35

18 mei 2012, 14:57

Beste Coderunner, hartelijk bedankt het werkt nu correct.
Nu zou ik nog graag onder de onder het "probleem" een listbox invoegen, iets zoals volgende
<tr>
<select name="drop1" id="Select1" size="6" multiple="multiple">
<option value="1">Vochtproblemen</option>
<option value="2">Kelderdichting</option>
<option value="3">Geveldichting</option>
<option value="4">Gevelreiniging</option>
<option value="5">Gevelcoating</option>
<option value="6">Betonherstelling</option>
</select>

Maar krijg hem niet op de juiste plaats en en snap ook niet goed hoe ik de veleden kan wergeven in de mail???
Sorry voor de vele vragen!
Mvg GVR

willem1955
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:26
Locatie: Deerlijk

23 apr 2014, 23:36

Ik heb een Telenet account en ook een form op mijn telenet webruimte geplaatst.
Alles werkt goed.
Ik zou alleen graag een bevestigingsbericht terugsturen aan de persoon die de form ingevuld heeft.
Het Email adres is ingevuld op de MAILFROM .. maar hoe zorg ik ervoor dat naast mezelf ook die afzender automatisch een bevestigende Email krijgt ?

<td width="185" height="22">E-mailadres<font color="#CC0000">*</font>:</td>
<td width="405" height="22"><input type="text" size="31" name="MAILFROM"></td>
Bedankt voor jullie hulp

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

24 apr 2014, 00:19

Beste Willem1955,

Dat gaat niet met het webformulier van Telenet.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

willem1955
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:26
Locatie: Deerlijk

24 apr 2014, 00:26

Dank je wel voor het snelle antwoord, ..
Kan ik iets anders gebruiken.. ?
Bedankt voor jullie hulp

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

24 apr 2014, 17:43

Beste willem1955,

Ik vrees van niet want de Telenetservers ondersteunen bv. geen PHP, ...

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

opa52
Lid geworden op: 06 dec 2011, 23:06

26 apr 2014, 10:18

Willem,
kan je bij telenet geen meerdere e-mail accounts maken?
Maak een nieuwe aan, speciaal voor je website en stel daar een afwezigheidsbericht in, waar je dan inzet dat je mail ontvangen werd en behandeld zal worden.
Je mail kan je zelf dan lezen.

Luc