TIP - Aanmaak Contact formulier bij Telenet, Skynet, e.a.

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

willem1955
Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:26
Locatie: Deerlijk

26 apr 2014, 18:58

Luc,
Inderdaad, heel goed idee..
Ik had al geprobeerd via een automatische reply.. maar dat is ook al niet evident.
Dank je wel !!!
Willem.
Bedankt voor jullie hulp

derick1
Lid geworden op: 13 jan 2015, 18:19
Locatie: Oostende

13 jan 2015, 20:29

beste,

ik ben hier voor het eerst en moet het nog wat gewoon worden, ik ben bezig (als beginner) een website te maken voor een neef (jong kunstenaar) en in het informatie aanvraag formulier zou ik de velden "naam" en "e-mail" willen verplicht maken om te kunnen versturen, maar dat lukt me niet, ik heb reeds alles geprobeerd dat ik hier boven van informatie vond.
de site staat op users.skynet.be en werkt anders perfect.
zou wel een modelletje van de formuliercode willen bijvoegen, maar weet ook niet hoe dat zoiets hier werkt.
een beetje hulp ware welkom.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 jan 2015, 20:47

Beste derick1,

Om een veld/velden verplicht te maken in een skynet formulier wordt op de website niet uitgelegd. Wil je dit doen, dan moet je dat doen met een javascript. Maar daar je nog in een beginfase voor het maken van een website zit, zal je niet weten hoe daaraan te beginnen.
Stuur de html code naar mij op en ik kijk na op welke manier je dat kan oplossen (plaats de code hier óf stuur het op via een privé bericht.

mvg,
Coderunner

P.S. Plaats de html code tussen [*code] en [*/code] (* weglaten a.u.b.)
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

derick1
Lid geworden op: 13 jan 2015, 18:19
Locatie: Oostende

13 jan 2015, 21:49

beste coderunner,

ik heb ondertussen wat gegoogled en wat van javascript gevonden bij skynet voor m'n formulier, en dat werkt reeds om te beletten dat er kan verzonden worden als de verplichte velden niet zijn ingevuld. maar ik zou graag zien dat mijn fout melding-pagina getoond wordt waarin er gevraagd word om de velden in te vullen. is dat mogelijk met een site in een users frame van skynet?

alvast dank voor uw reactie en tip

erik

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 jan 2015, 23:50

Beste derick1,

Stuur mij je e-mail adres op in een privé bericht dan kan ik je de bestanden opsturen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 jan 2015, 21:42

Aan alle lezers,

Het probleem is opgelost. Er werd een javascript + de benodigde html code doorgestuurd naar derick1.


Bedankt om dit te lezen,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

derick1
Lid geworden op: 13 jan 2015, 18:19
Locatie: Oostende

14 jan 2015, 21:46

beste coderunner,

door het aanpassen van m'n formulier-pagina met uw script bestanden werkt het formulier nu perfect naar mijn goesting, meeste dank voor uw medewerking.

grt derick

JDB
Lid geworden op: 07 nov 2016, 13:50
Locatie: Hamme

07 nov 2016, 14:29

Beste mede-forumleden,

Mijn eerste berichtje, nadat ik al een tijdje meelees.
Ik ben aan mijn website van Telenet aan het sleutelen. Ik wil er een contactformulier op zetten. Met het voorbeeldje op de site van Telenet en de goede uitleg hier is het me al goed gelukt.


Maar,... ik zou er graag een groep checkboxen opzetten. Tot nu toe heb ik voor formulier.html:

Code: Selecteer alles

<label><input type="checkbox" name="Fruit[]" value="appel">Appel<br></label>
<label><input type="checkbox" name="Fruit[]" value="peer">Peer<br></label>
<label><input type="checkbox" name="Fruit[]" value="banaan">Banaan<br></label>
Voor het bestandje sjabloon.txt, heb ik:

Code: Selecteer alles

Gekozen fruit:$in{Fruit[]}
Voor het bestandje verzonden.html heb ik:

Code: Selecteer alles

Beste,<p>Volgende gegevens werden verzonden:</p>
<ul>
	<li><b>Gekozen fruit:</b> $in{Fruit[]}</li>
</ul>
Als ik een soort fruit kies, is zowel de mail de verstuurd wordt en de pagina die de bezoeker te zien krijgt correct. Als er daarentegen 2 soorten fruit gekozen worden, dan bevat de mail die verstuurd wordt enkel de eerste keuze. Het scherm dat de bezoeker te zien krijgt is wel correct.

Wat doe ik verkeerd? Kan iemand mij helpen? Dank u wel!

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 nov 2016, 16:20

Beste JDB,

Is het de bedoeling dat men meerdere checkboxes kan aanduiden of juist niet??

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

JDB
Lid geworden op: 07 nov 2016, 13:50
Locatie: Hamme

07 nov 2016, 16:21

Ja, het is de bedoeling dat er meerdere keuzes kunnen gemaakt worden.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 nov 2016, 16:47

Beste JDB,

Ik vrees dat dit niet zal gaan met het Telenetscript zonder een niet ingevuld veld te tonen in de email.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

JDB
Lid geworden op: 07 nov 2016, 13:50
Locatie: Hamme

07 nov 2016, 17:14

Als ik de code aanpas naar dit:

Code: Selecteer alles

<label><input type="checkbox" name="appel" value="appel">Appel<br></label>
<label><input type="checkbox" name="peer" value="peer">Peer<br></label>
<label><input type="checkbox" name="banaan" value="banaan">Banaan<br></label>
Dan krijg ik goede resultaten als zowel appel, peer als banaan is aangevinkt. Echter, als enkel appel en banaan is aangevinkt, krijg ik zowel in de mail, als op verzonden.html &in{peer}. Voor de mail vind ik dat niet zo erg (alleen ik krijg die te zien), maar op verzonden.html komt dat maar slecht over vind ik.

Als ik aan de html-code toevoeg:

Code: Selecteer alles

<input type="hidden" name="peer" value="">
dan ziet de verzonden.html er goed uit (zowel in het 1e als in het 2e scenario). Maar, in het 1e scenario, krijg ik in de mail niet te zien dat peer is aangevinkt. Met andere woorden, de mail van scenario 1 en Scenario 2 ziet er het zelfde uit.

Is er echt geen work-around voor mijn probleem?

JDB
Lid geworden op: 07 nov 2016, 13:50
Locatie: Hamme

07 nov 2016, 17:38

Ik heb een workaround gevonden. In formulier.html heb ik volgende toegevoegd voor de eigenlijke checkbox:

Code: Selecteer alles

<input type="checkbox" class="hidden" name="peer" value="" checked>
In de css-file heb ik dan het volgende gedefinieerd

Code: Selecteer alles

.hidden {
	display:none;
}
Dus, eigenlijk wordt de checkbox geïnitiliseerd op een lege waarde, zo ben ik van die vervelende &in{peer} vanaf.

Oef..

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 nov 2016, 18:42

Beste JDB,

Is je probleem nu opgelost?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

JDB
Lid geworden op: 07 nov 2016, 13:50
Locatie: Hamme

07 nov 2016, 18:47

Ja, mijn vraag is beantwoord. Ik heb daarjuist nog gepost hoe ik het opgelost heb, zodat ik misschien anderen met dezelfde vraag kan helpen.