bekendheid website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

19 okt 2009, 12:22

Ik heb zelf volgende site gemaakt www.latemar.webs.com maar wat moet ik nu doen om hem meer bekendheid te geven. Als de mensen het juiste adres niet hebben vinden ze het nooit terug.
Ik heb skynet, kant ik met wat ik nu al gemaakt heb gebruik maken van de gratis webruimte en zo ja hoe krijg ik dat op skynet ?
Mvg Rita

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

19 okt 2009, 14:45

Hoe meer websites naar de jouwe linken, hoe hoger je zal staan in de indexering van google.

Opmerking: Links op je website, naar de website zelf, tellen uiteraard niet mee. De links naar je website moeten van andere websites komen.
Opmerking: De website die naar jouw site linked, moet ook een behoorlijk "status" hebben. Als bijvoorbeeld een website van "neonazi's" naar jouw site linked, dan krijg je minder punten dan als Microsoft naar jouw site linked.

Een robots.txt file toevoegen in de root van je server. (Dus waar je index.html bestand zit). In dit bestand kan je googlebots en andere bots de toegang verbieden tot bepaalde mappen. Zodat die niet geindexeerd worden.

Indexeren = opnemen in de zoekresultaten lijst (van google of andere zoekmachines)

Een voorbeeld van zo een robots.txt file:
user-agent: *
Disallow: /images/
Disallow: /plesk-stat/
Disallow: /styles/
Disallow: /picture_library/
user-agent: * Wil zeggen dat die file geld voor alle user agents.
Disallows: /images/ Wil zeggen dat de bots niet in de map "images" mogen komen. Idem voor de ander mappen die ik daar heb gezet.

Een google account aanmaken voor je site te registreren is ook handig:
http://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl

Daar staat ook meer uitleg voor die files en hoe je je site beter bekend kunt maken.

http://www.google.com/support/webmaster ... opic=20985

- Voortdurend nieuwe inhoud plaatsen die mensen aanspreekt is uiteraard de beste oplossing.
- "meta tags" voorzien bij elke webpagina in de code. Zoals bijvoorbeeld title, content en keywords.

Aangezien je google ads hebt, zal je normaal gezien met je google ads account kunnen inloggen bij die "webmasterhulpprogramma's" van google.
Maar daar ben ik niet zeker van.

Mvg,
Dave

PS: Het lijkt alsof het commerciëel gericht is? Dan kan je eventueel je google ads instellen dat hij geen reclame van concurrenten mag weergeven. Normaal gezien doe je dat op de site van google ads zelf als ik me niet vergis ;).
.NET en Java Programmeur

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

19 okt 2009, 15:41

Alvast bedankt voor de snelle reactie, maar vermits ik een beginneling ben zal ik het eerst eens allemaal rustig lezen en bekijken of ik dat allemaal zelf kan wijzigen. Als het mij lukt laat ik het hier zeker weten, maar ik ben traag dus dat kan wel enkele weken in beslag nemen.
Ja de site is een beetje commecieel bedoeld.

Groetjes Rita

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

19 okt 2009, 16:15

Nog een bijkomend vraagje, zou je in een school voor computer geen studenten vinden die voor een kleine vergoeding een website bouwen ? Die moeten toch oefenen of niet.
Groetjes Rita

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

19 okt 2009, 16:38

Dat denk ik wel. Ikzelf ben student ICT op de universiteit Hasselt.

Het probleem is dat je webdesigners & webdevelopers hebt.

Ik hoor bij die laatste groep.

Webdesigners zorgen voor het uiterlijk van de site. Logo, knoppen, achtergrond, versieringen en dergelijke. Dus al het grafische is voor de webdesigner.

De webdeveloper (zoals ik) die moet al die dingen implementeren in de site en de scripts schrijven zodat alles ook goed werkt.

Bijvoorbeed; De webdesigner zal dus de knop maken en wij zorgen dat de knop ook iets doet. ;)

Dus met bepaalde dingen kan ik je wel helpen, maar aangezien ik op grafisch vlak niets kan, kan ik zelf geen site maken ;).

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

19 okt 2009, 17:41

Dat klinkt al heel interessant. Ik weet niet of jij mijn site bekeken hebt, en wat je er van vindt. Ik veronderstel dat het zeer primitief overkomt, maar ik wil er ook niet veel aan uitgeven want ik weet niet of dat zou renderen.Dus als je een voorstel hebt wil ik het graag horen. Mag zeker via mail die op de site staat?

Mvg Rita

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

19 okt 2009, 18:51

Ik wil je wel gratis helpen hoor. Das geen probleem. Uiteraard moet je begrijpen dat ik dat moet combineren met school. (Huiswerk en projecten bedoel ik dan)

Over die skynet website: Weet je of die PHP, MySql en JavaScript ondersteunt? Ik hoop dat coderunner hier op het forum daarop kan antwoorden als jij het niet zou weten. ;)

Wat me direct opvalt en wat vrij raar overkomt:
- Je hebt Engelse menu items zoals: Home Glassbeads Guestbook Photos Workshops Contact en Links.
- Je hebt 1 Nederlands menu item: Technieken

En je website is volledig in het Nederlands. ;)

Dus opzich zal je daar ook een keuze rond moeten maken. Ofwel alles Nederlands, ofwel alles Engels. ;) Voor mij is het even gemakkelijk. Via email mag je me ook contacteren als je dat makkelijker zou vinden.

Mvg,
Dave
Laatst gewijzigd door ultddave op 19 okt 2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 okt 2009, 20:28

ultddave schreef:Over die skynet website: Weet je of die PHP, MySql en JavaScript ondersteunt? Ik hoop dat coderunner hier op het forum daarop kan antwoorden als jij het niet zou weten. ;)
Skynet is een internet provider en geeft enkel aan zijn abonnées de mogelijkheid om een website te maken in html, m.a.w. ondersteunt geen php, mySQL, etc...

@Dave
Wil je niet dat je emailbox de volgende dagen overspoeld wordt met spam, dan plaats je je email adres niet open en bloot op het forum. Geef je email adres door via een privé bericht. Trouwens een link naar je email adres staat onder je bericht vermeld!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

19 okt 2009, 20:37

Ok bedankt.

Mmm met enkel HTML ondersteuning kan je niets doen hé :cry: . Geen gastenboek, admin sectie, slideshows en dergelijke :(.
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 okt 2009, 21:11

ultddave schreef:Mmm met enkel HTML ondersteuning kan je niets doen hé :cry: . Geen gastenboek, admin sectie, slideshows en dergelijke :(.
Bwa je kan daar toch wel een goede website maken hoor. Voor de meeste zaken bestaan er sites waar je bv. voor een gastenboek, mailformulier, ... kan intekenen en zo toch deze zaken op je website kan zetten, met of zonder reklame op natuurlijk, hangt af of je voor de diensten wil betalen. Slideshows die werken met javascript gaan ook of je kan in je menu een link plaatsen naar sites die foto's, filmpjes, ... hosten zoals Seniorennet, Picasa, ed... Dus met wat rondzoeken op het internet, kan je toch tamelijk veel doen.
Als je natuurlijk een uitgebreide website wil maken zoals jij zegt met databases, Admin tools, online winkels, ed. dan kan je beter overstappen naar een webhost provider natuurlijk. Maar ik denk voor de gemiddelde seniorennetter die een website over zijn/haar familie/clubje/hobby wil maken, dat dit wel voldoende zal zijn :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

19 okt 2009, 21:49

Klopt. Rita heeft me laten weten via mail dat ze vooral die reclame van haar pagina weg wilt. Maar dat gaat normaal gezien niet aangezien dat reclame van de host zelf is.

En als je dan op skynet van die gastenboeken met reclame gaat nemen, dan ben je uiteindelijk nog nergens.

Als je dan voor zo een gastenboek of slideshow gaat betalen, kan je evengoed je eigen hosting voorzien.

Hier host ik mijn forum: http://www.1-eurohost.com/

2 euro en 8 cent per maand voor 150Gb dataverkeer en 5gb webruimte. Kan je niet voor klagen hé :D. Uiteraard moet je ook éénmalig je domeinnaam betalen.

Ondersteuning: http://www.1-eurohost.com/linux-shared-hosting
.NET en Java Programmeur

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 okt 2009, 22:15

Beste Dave,

Inderdaad, wat je zegt klopt allemaal maar hoeveel seniorennetters (waar deze website toch voor bedoeld is) hebben er kennis van php, databases en ... ? Velen zijn al blij dat ze iets in html op poten kunnen zetten en dat vind is prachtig. Deze generatie is nog opgegroeid zonder computer.

Slideshows gemaakt in javascript moet je niet betalen, dat kan je vrij van het internet afhalen en op je website (van internet providers Skynet, Scarlet, Telenet,...) plaatsen, maar dat wist jij natuurlijk wel
:wink: :D

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

20 okt 2009, 08:09

Hallo

Een domeinnaam heb ik al aangevraagd en betaald bij hosting.nl. Dus was ik wat gaan proberen op aanraden van een kennis en zo bij webs.com gekomen dat gratis is. Voor de rest ken ik er echt niets van, voor mij zou het dus iets heel eenvoudig moeten zijn waar ik af en toe iets nieuws kan aan toevoegen of veranderen.
mvg Rita

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

20 okt 2009, 12:15

Welke heb je precies genomen van hosting.nl? http://www.hosting.nl/

€ 1 of € 5,00 of € 9,75 of € 12,50 of € 17,50 of € 25,00 of € 37,50 /maand

Of heb je nog geen webserver aangevraagd? Enkel de domeinnaam?

Opzich ondersteunt die al een pak meer als zo een gratis host zoals webs.com

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

20 okt 2009, 12:43

Hallo

Ik heb begind dit jaar bij starthorting.nl 9.17 euro betaald voor www.latemar.be
Voor de rest heb ik niets aangevraagd of betaald.
Groetjes Rita