Frontsoldaat WO I

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

edmond
Lid geworden op: 19 dec 2004, 11:48
Locatie: Glabbeek (Vlaams-Brabant)

16 nov 2009, 15:34

Ik ben op zoek naar bijkomende informatie om het frontverleden van mijn grootoom tijdens WO I te reconstrueren.
Libersens Jules, lichting 1912(waarschijnlijk Namen), geboren te Glabbeek op 28 september 1892, sneuvelde op 28 september 1918 te Woumen, voor Zandhoek.
Hij was ingelijfd bij de 4de legerdivisie, 10de linie (later werd dit het 20ste), het 3de bataljon en de 12de compagnie.
Wie kent er personen die in dezelfde regimenten fungeerden tijdens WO I en wie heeft er bijkomende info over de plaatsen waar zij gestreden hebben?
Alvast bedankt
Mon

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

16 nov 2009, 18:55

L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

09 dec 2009, 15:23

edmond schreef:Ik ben op zoek naar bijkomende informatie om het frontverleden van mijn grootoom tijdens WO I te reconstrueren.
Libersens Jules, lichting 1912(waarschijnlijk Namen), geboren te Glabbeek op 28 september 1892, sneuvelde op 28 september 1918 te Woumen, voor Zandhoek.
Hij was ingelijfd bij de 4de legerdivisie, 10de linie (later werd dit het 20ste), het 3de bataljon en de 12de compagnie.
Wie kent er personen die in dezelfde regimenten fungeerden tijdens WO I en wie heeft er bijkomende info over de plaatsen waar zij gestreden hebben?
Alvast bedankt
Mon
Je kan informatie opvragen in het archief van het Legermuseum in het Jubelpark te Brussel.
Wij hebben dat gedaan om informatie te verkrijgen ivm de grootvader van mijn man, die ook sodaat was tijdens WOI.
Ter plaatse kan je het dossier van de desbetreffende persoon inkijken en fotocopies van de documenten nemen.

Het archief bevindt zich aan de achterkant van het museum maar je doet je aanvraag per email of telefonisch.

Het is heel interessant en ook ontroerend die oude papieren te zien met aantekeningen en soms ook informatie die ons onbekend zijn.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.