Emo-eten

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!
alfa

18 feb 2010, 05:53

Alle tips voor het doorbreken van de vicieuze cirkel :
... eten omdat ik mij niet goed voel in mijn vel en daarna bijkomen en dan boos en verdrietig zijn omdat ik ben bijgekomen...
zijn meer dan welkom !
alfa

22 feb 2010, 04:56

Blijkbaar ben ik de enige.....
dus : bijkomende vraag :kent iemand een ander forum waar ik met mensen (serieus) hierover van gedachten kan wisselen ?

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

22 feb 2010, 08:49

Dit fenomeen is mij bekend.... het is moeilijk om dit patroon om te buigen, maar best is verzet en bezigheid te zoeken zodat men geen tijd heeft om zich op "eten" te storten; het vraagt een enorme discipline.
Als men zich niet goed in zijn vel voelt is het ook niet eenvoudig :idea:
Zoek hulp bij een therapeut of bezigheidstherapie misschien :?
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
alfa

22 feb 2010, 10:40

Klaartje schreef:Dit fenomeen is mij bekend.... het is moeilijk om dit patroon om te buigen, maar best is verzet en bezigheid te zoeken zodat men geen tijd heeft om zich op "eten" te storten; het vraagt een enorme discipline.
Als men zich niet goed in zijn vel voelt is het ook niet eenvoudig :idea:
Zoek hulp bij een therapeut of bezigheidstherapie misschien :?
:lol: :lol: Bezigheidstherapie heb ik niet echt nodig....mijn dagen zitten overvol...helaas is ook vermoeidheid en frustratie vaak een roep om eten.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

22 feb 2010, 13:52

alfa schreef:
Klaartje schreef:Dit fenomeen is mij bekend.... het is moeilijk om dit patroon om te buigen, maar best is verzet en bezigheid te zoeken zodat men geen tijd heeft om zich op "eten" te storten; het vraagt een enorme discipline.
Als men zich niet goed in zijn vel voelt is het ook niet eenvoudig :idea:
Zoek hulp bij een therapeut of bezigheidstherapie misschien :?
:lol: :lol: Bezigheidstherapie heb ik niet echt nodig....mijn dagen zitten overvol...helaas is ook vermoeidheid en frustratie vaak een roep om eten.
Frustratie is vaak een dooddoener, daar weet ik wel wat van..... maar ja wie is er niet gefrusteerd de dag van vandaag .....is het niet in eigen kring dan er buiten; het is altijd een kunst om te relativeren; en als men van aard als smaak heeft in zijn eten, dan is die stap nog sneller gezet :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
alfa

22 feb 2010, 18:33

:oops: zou geen excuus mogen zijn , hé , Klaartje....dat bijna iedereen gefrustreerd rondloopt ?
Maar niet iedereen gaat daarom eten...niet iedereen wordt daarvan té dik...

Ik kén de (eventuele) rem-middeltjes zoals eerst nadenken of je dat stukje kaas wel nodig hebt ; of je echt honger hebt....
maar die werken niet : want een emo-eter eet als in trance....als in een soort hypnose...eens het stukje op ; de emotie gekoeld..valt dan pas de frank : oei : 'k heb dat stukje kaas gegeten en eigenlijk mocht dit niet ; had ik ook geen honger.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

22 feb 2010, 19:22

alfa schreef::oops: zou geen excuus mogen zijn , hé , Klaartje....dat bijna iedereen gefrustreerd rondloopt ?
Maar niet iedereen gaat daarom eten...niet iedereen wordt daarvan té dik...

Ik kén de (eventuele) rem-middeltjes zoals eerst nadenken of je dat stukje kaas wel nodig hebt ; of je echt honger hebt....
maar die werken niet : want een emo-eter eet als in trance....als in een soort hypnose...eens het stukje op ; de emotie gekoeld..valt dan pas de frank : oei : 'k heb dat stukje kaas gegeten en eigenlijk mocht dit niet ; had ik ook geen honger.
Inderdaad Alfa.... maar het kan er mee te maken hebben, bij iederéén anders, men reageert zijn emoties af op "eten", ik weet het uit ondervinding; het is een soort uitlaatklep waarmee je jezelf wil plezier doen. En als men dan ook nog van lekker eten houdt, dan is het hek van de dam!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
alfa

25 feb 2010, 06:13

Mocht iemand een goede therapeut kennen ???? :wink: