Iedereen heeft recht op waardig levenseinde

Hier is de plaats voor discussie en vragen over euthanasie.

illusie
Lid geworden op: 25 mei 2007, 10:56

20 mei 2013, 10:18

Gelezen op de website van Leif

http://www.leif.be/images/Via_Facebook_ ... 8-5-13.JPG

Artikel in het Nieuwsblad.

illusie
Lid geworden op: 25 mei 2007, 10:56

22 mei 2013, 13:54

Gelezen in de pers:

"De vereniging Recht op Waardig Sterven (RWS) organiseert op dinsdag 28 mei 2013 een open hoorzitting, waar alle geïnteresseerden van gedachten kunnen wisselen met leden van de senaatscommissie die zich momenteel buigt over de wetten rond het levenseinde en de patiëntenrechten.

RWS dat dit jaar zijn 30ste verjaardag vierde, heeft 28 mei uitgeroepen tot de Dag van waardig sterven en euthanasie.

Verschillende politici van SP.A, Groen, Open VLD, en N-VA zullen aan het debat deelnemen en op de vragen antwoorden. “RWS zal die dag ook een nieuwe peter verwelkomen, die naast ‘meter’ professor Christine Van Broeckhoven de organisatie zal vertegenwoordigen”, meldt voorzitter dokter Marc Van Hoey.

De deelname is gratis maar inschrijven is wel verplicht. Ook vragen voor de parlementsleden kunnen vooraf ingestuurd worden naar
info@rws.be.

www.rws.be

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 mei 2013, 16:59

reactie op je post van 20 mei:

hij was geen facebook fanaat mijn man, maar hij zou het ook zo durven doen hebben
bleef ook tot het allerlaatste de regie in handen houden

lionben
Lid geworden op: 10 jul 2015, 19:56
Locatie: Heverlee

10 jul 2015, 22:14

chriske4 schreef:Net zoals het centrum voor morele dienstverlening, ben ik zeer goed op de hoogte van deze materie. Ik beschik over de volledige aangepaste tekst van de wet op Eutanasie, in boekvorm(klein boekje) en digitaal. Deze wetgeving is eenvoudig te downloaden. Indien er personen interesse hiervoor hebben, wil ik die link graag doorgeven. Ik weet niet in hoeverre ik dit aan dit bericht kan toevoegen, daar ik maar juist actief ben op het forum.
Bent u ook op de hoogte dat de ziekenhuizen beschikken over eigen reglementen over euthanasie, en dat als je ze niet volgt ze je euthanasie niet toestaan, wel heb ik vandaag meegemaakt, ben afgewezen, omdat ik niet aan hun eisen wilde meewerken, een simpele nochtans, je familie moet erbij betrokken, worden, ook al heb je geen goede band met je familie, en ook al wil je dat niet, en ook al staat het in de wet dat de patiënt zelf beslist of familie erbij betrokken wordt.
Het internet staat vol met de wet over euthanasie en de Leif-artsen zijn er ook nog he
joviaal persoon