Naturisme

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

navy2
Lid geworden op: 18 okt 2013, 14:55

31 okt 2014, 12:05

amaai blijkbaar weer negatieve reactie (kritiek) van sommige kleine kinderen senioren. Die altijd erbij zijn om anderen af te breken , Op h2 en andere sites is dat net hetzelfde . Als iedereen veegt voor eigen deur zal het ok zijn .
Hoe zegd men dat weer hé de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
We leven in 2014 dus leven en laten leven zou hier beter op zijn plaats zijn. Maar wat wil je sommige hebben maar dat te doen kritiek geven maar maak u nuttig en help eens elkaar.
grtn navy2

ps: ik verwacht nu ook aanval op mij maar het raakt mijn koude klederen niet hoor.
susces

privé mail mag gerust hoor naar mij

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

31 okt 2014, 16:58

@navy2 trek het U niet aan, sommige weten niet beter.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

23 nov 2014, 08:29

martin78 schreef:
Elke fervente saunaganger is toch een naturist,daar is niks mis mee !
Ik ben fervent saunaganger, maar géén naturist.

Ik zie dus niet het noodzakelijke verband tussen die twee.
Ondank is 's werelds loon

bartel
Lid geworden op: 17 mei 2011, 07:37

08 aug 2015, 17:57

Voor een sauna is het wat warm momenteel. Alhoewel in de thermen krijgt men tijdens de vakantieperiode goede voorwaarden (2 voor de prijs van 1).

Maar op het naaktstrand is het aangenaam druk. Tijdens de vakantieperiode misschien een beetje te druk. Om de naaktlopers wat te spreiden wordt het tijd om nog een paar openbare naaktstranden bij aan te duiden. Minstens 1 in elke kustgemeente.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

08 aug 2015, 19:33

bartel schreef:Voor een sauna is het wat warm momenteel. Alhoewel in de thermen krijgt men tijdens de vakantieperiode goede voorwaarden (2 voor de prijs van 1).

Maar op het naaktstrand is het aangenaam druk. Tijdens de vakantieperiode misschien een beetje te druk. Om de naaktlopers wat te spreiden wordt het tijd om nog een paar openbare naaktstranden bij aan te duiden. Minstens 1 in elke kustgemeente.

Als je de echte sfeer wilt van naturisme gaat dan eens naar het buitenland, daar zijn het echte naturisten. Hier in België zijn er veel te veel voyeurs. Kijk maar eens naar de fotoalbums op het seniorennet dan weet je genoegd. :oops:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

bartel
Lid geworden op: 17 mei 2011, 07:37

09 aug 2015, 14:06

Ik heb eens vluchtig gekeken naar de fotoalbums, maar vind zo direct geen foto's die op voyeurisme zouden lijken.

Misschien heb ik er wel over gekeken?

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 aug 2015, 15:04

Zie meer eens naar de albums van Bingo 45, zoals
Klein & groot VI enz.... Foto's stiekem genomen in Cap d'aged, Koversada, Valalta, Hoek van Holland enz..... Jaren geleden waren we zelf naturisten maar met de huidige rage van stiekem foto's nemen en plaatsen zijn we er mee gestopt met naar die locaties te gaan. Wat te denken dat die Bingo 45 steeds zijn fotoreportage begint met gewone natuur foto's om de mensen te lokken en daar na honderden naakt foto's plaats. Ik begrijp niet dat daar niet ingegrepen wordt van de moderatoren van het SN net.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

bartel
Lid geworden op: 17 mei 2011, 07:37

09 aug 2015, 15:42

De foto's zijn redelijk expliciet naakt. Naar naturistische gewoonte zou er bij deze fotoalbums met naaktfoto's misschien best wel een waarschuwing gegeven worden dat er naakt te zien zal zijn. Zij die dit niet wensen te zien kunnen dan nog altijd terug en worden niet ongewenst geconfronteerd met naakt. Eigenlijk hetzelfde principe als de waarschuwingsborden op de naaktstranden.

Hoewel het expliciete naaktfoto's zijn heb ik niet de indruk dat het voyeuristische foto's zijn. De personen op de foto's weten dat ze gefotografeerd worden.

Tenslotte, van de locaties waar de foto's getrokken zijn is geweten dat ze een niet al te beste naturistische reputatie hebben. Ze zijn niet representatief voor het familiale naturisme. En om het familiale naturisme te beleven zijn er nog voldoende plaatsen die wel een goede reputatie hebben.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 aug 2015, 15:59

Er zijn wel duidelijk foto's bij die stiekem getrokken zijn, en zoals gezegd " steeds beginnen met natuur foto's " en dan de volgende pagina naakt is duidelijk de mensen op het verkeerde been zetten. :roll: Koversada en Valalta hebben steeds een zeer goed imago gehad en nu nog. Gelukkig hebben ze daar op tijd ingegrepen en eens de gluurders van het terrein gezet.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

bartel
Lid geworden op: 17 mei 2011, 07:37

09 aug 2015, 16:44

Naturisten beginnen zich inderdaad te storen aan het negatieve imago dat zij krijgen door de voyeurs en sextoeristen op de naaktstranden. Ik heb de indruk dat er stilaan wat op gang komt en dat men het begint aan te pakken.

Goed voor het naturisme dat er schoon schip gemaakt wordt.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 aug 2015, 18:25

Inderdaad er zo meer moeten ingegrepen worden door de Federatie van het Belgisch Naturisme, waar we al meer of 30 jaar lid van zijn via Athena.

Een oplossing zou kunnen zijn, iedereen die naar een naturiste strand gaat zoals in Bredene, zou verplicht een lidkaart moeten hebben van het FBN ( Federatie van het Belgisch Naturisme ) Als je bedenkt dat daar maar amper +/- 10.000 leden zijn, dan denk ik dat 95 % van de naturisten geen lidkaart heeft. Het is daarom dat er al sauna's zijn die nu een flinke korting geven als men lid is van het FBN. Ook op Koversada en Valalta is een kortng van 15 % en soms komt men er niet in zonder een geldige lidkaart.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

09 aug 2015, 20:40

Mag ik daaraan meedoen met mijn lid :?:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 aug 2015, 21:13

Eerst een foto van je lidkaart :wink:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

bartel
Lid geworden op: 17 mei 2011, 07:37

10 aug 2015, 18:32

telloorlekker schreef:Mag ik daaraan meedoen met mijn lid :?:
en u bent de slimste thuis zeker? 8)

bartel
Lid geworden op: 17 mei 2011, 07:37

10 aug 2015, 22:50

rolija schreef:Inderdaad er zo meer moeten ingegrepen worden door de Federatie van het Belgisch Naturisme, waar we al meer of 30 jaar lid van zijn via Athena.

Een oplossing zou kunnen zijn, iedereen die naar een naturiste strand gaat zoals in Bredene, zou verplicht een lidkaart moeten hebben van het FBN ( Federatie van het Belgisch Naturisme ) Als je bedenkt dat daar maar amper +/- 10.000 leden zijn, dan denk ik dat 95 % van de naturisten geen lidkaart heeft. Het is daarom dat er al sauna's zijn die nu een flinke korting geven als men lid is van het FBN. Ook op Koversada en Valalta is een kortng van 15 % en soms komt men er niet in zonder een geldige lidkaart.
Ik heb zo mijn twijfels of iedereen die naar een naaktstrand wil gaan verplicht kan worden tot een lidkaart. Het is immers een openbaar naaktstrand. Dit in tegenstelling tot de private terreinen. Waar de naaktrecreanten wel een antwoord moeten op vinden is op de niet gewenste uitwassen op openbare naaktstranden (voyeurisme, openbare zedenschennis). Op dit ogenblik werkt dit tegen de naaktrecreatie en tegen het aanduiden van nog meer openbare naaktstranden.

Wat betreft de sauna's waar je korting krijgt met een FBN lidkaart. Heb je daar een overzicht van?