legerdienst 1969 1970 militaire politie evere

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

roadking01
Lid geworden op: 01 mei 2010, 21:07
Locatie: bredene

04 mei 2010, 23:16

:D Hallo heb advertentie gelezen van een zeker QUIXTA en erkende meteen dat ik er zelf bij geweest was.Onze opleiding was in evere voor 3 maanden.een paar namen weet ik nog van personen die er ook bij waren.Baeten van Lier,Alderwereldt van Veurne,Schokkaert van Antwerpen die altyd Donald Duck nadeet met zen speciaal stemmetje,Lieckens van Schriek,en een zekere Van Herck van Heist od Berg andere weet ik ni meer.Na onze opleiding zijn we naar Grefrath in Duitsland gegaan in een kazerne samen met Amerikanen om het bewaken van missils.De namen Mammet en KUppens ken ik ook nog van onze opleiding.In duitsland hadden we andere oversten maar die ken ik ni meer.Graag had ik reacties gekregen als er personen zijn die dit moesten herkennen en een antwoord gehad om misschien eens bijeen te komen.
Hopende op een goede afloop.
Groetjes
Roadking

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

06 mei 2010, 05:48

De naam MAMET roept mij ook nog herineringen op.

Ik vervoegde DE LUCHTMACHT op 01 Oktober 1954 te GERUZET en volgde de opleiding MP te TERVUREN

Was aktief f als MP in MEERDAAL MUNITIEDEPOT

In 1956 als BV naar AIRCENT in FONTAINBLAU tot 1961 waarna ik via EVERE en ik dacht toen LT MAMET passeerde en naar de 15e wING in MELSBROEK werdt geplaatst en later ook naar BEVEKOM

In 1964 verliet ik DE LUCHTMACHT en volgde de opleiding te GOEDSENHOVEN en BRASCHAAT om verder mijn MILITAIRE loopbaan als PILOOT LT/AVN op VLIEGTUIG en HELICOPTER te beiendigen in 1976
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
Gast

07 mei 2010, 14:25

Ken je de Voorzitter van de vzw Luchtmacht SDW ???

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

08 dec 2010, 14:20

Zoekende naar badges, kentekens van MP alle machten kan een van jullie me niet een of meerdere ter hand stellen van de MP Luchtmacht ?
Of me een adres of naam geven van iemand die me kan helpen er aan ?
Zeemacht en Landmacht heb ik er reeds enkele zo bekomen.
Dank bij voorbaat.
Francis Michielsens
KRO MP

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

08 dec 2010, 15:39

JA ...Daffy
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

heinz1
Lid geworden op: 26 jun 2007, 14:57
Locatie: Dilsen-Stokkem

10 dec 2010, 22:38

Roadking01,
Was jij in die periode in duitsland, zo ja, ik was er ook, wel als beroeps, maar ja dat maakte weinig uit, we leefde toch tesamen en apart, je weet wel dat asociale gedoe maar kom, ons kantineke mocht er best wel zijn.
In bijlage een fotoke, ik dacht van rond die tijd.
Misschien herken je wel de één of andere.
De groetjes.
Heinz Afbeelding
De zon schijnt voor elk van ons, gratis.

Franky7841
Lid geworden op: 05 sep 2009, 15:27
Locatie: Hasselt

11 dec 2010, 16:42

Beste,
Die foro is prachtig
Had ik maar zoiets van mijn lichting.
Kun je mij niet helpen aan wat e mail adressen van je ex collega's dat ik kan aanspreken over mijn wens badges en of kentekens van MP Luchtmacht te bemachtigen ?
Dank U,
Francis

Tiejee
Lid geworden op: 01 jan 2018, 22:55
Locatie: Sint-Amands

02 jan 2018, 07:28

heinz1 schreef:Roadking01,
Was jij in die periode in duitsland, zo ja, ik was er ook, wel als beroeps, maar ja dat maakte weinig uit, we leefde toch tesamen en apart, je weet wel dat asociale gedoe maar kom, ons kantineke mocht er best wel zijn.
In bijlage een fotoke, ik dacht van rond die tijd.
Misschien herken je wel de één of andere.
De groetjes.
Heinz Afbeelding

Tiejee
Lid geworden op: 01 jan 2018, 22:55
Locatie: Sint-Amands

02 jan 2018, 07:41

Hallo,
ik ben een van de mannen op de foto. De luitenant links op de foto, de kleine Emile Hoorne bijna midden vooraan en ik op de tweede rij schuin boven  “ Milleke onze barman” onder het wapenschild. 
Emile heeft trouwens de St.Michel in de bar nog geschilderd.  :D
Allemaal oh zo lang geleden !
Groeten aan allen die nog op deze kluit rondlopen😊

KPL/MP Militien 71/59674