Het foto hoekje

Voor wie plaatjes wil verzamelen en eigen foto’s van hun vakanties of andere thema’s wil plaatsen

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

09 jul 2010, 00:41

hild schreef :

Afbeelding
onze eerste ochtend ! foto genomen vanuit onze kamer ! regenachtig ,maar toch ook wel mooi op de foto !met de dikke wolken die als een pelsen kraag rond de bergtoppen hangen ,alsof ze die wilden beschermen !

ja,de twee eerste dagen hebben we regen en sneeuw gehad ,de derde dag bleef het over ,maar toch nog redelijk fris !vanaf de vierde dag werd het steeds beter tot de twee laatste dagen en de dag van de terugreis was het zelfs heel warm !toch weer genoten van een heel mooie reis ,en vooral een heel toffe groep ! en dat maakt het ook zo bijzonder!!We waren met een groep van 35 ,en allemaal even toffe mensen ,zonder één uitzondering ! Afbeelding
de eerste dagen ,toen het minder warm was zijn we met de bus op stap geweest ,en enkele intressante dingen gaan afkijken ,en vooral proeven met wat annimatie en muziek erbij ,heel gezellig Afbeelding
de brouwketels ,nog in werking ! Afbeelding
Heel veel mooie kerkjes gezien met prachtige muurschilderingen ,zowel binnen als buiten op de muren ! hier,de kruisweg buiten op de kerkmuren geschilderd !echt heel prachtig ,maar je kan daar maar een sukje van op de foto zetten he !en ik ben ook maar een amateurke ,wat foto's trekken betreft!

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

09 jul 2010, 00:43

hild schreef :

Afbeelding
een heel mooi orgel in deze schitterende kerk Afbeelding
niet alleen de muur-en plafondschilderingen ,mar ook hele mooie altaars en veel bladgoud !Schitterend !
niet alleen de kerken ,maar ook de huizen zijn er beschilderd ,en op foto lijkt het of ze allen zuilen langs de ramen hebben ,maar deze zijn er op geschilderd !heel mooi gedaan ! Afbeelding
kijk,allemaal geschilderd !'k zou echt niet weten ,hoe daar aan te beginnen ! Afbeelding
ook heel mooi,deze Afbeelding
ook deze,

We hebben ook een uitstap gemaakt naar Elbigenalp,bekend vanwege de houtsnijschool ,en daar konden we rond die school mooie werkstukken bekijken ,maar ook in de zaken ,kerken ,restaurants en hotels ,vind je die mooie bewerkingen van het houtsnijwerk terug ! Afbeelding
één van de gebouwen van de houtsnijschool Afbeelding
een wegwijzer naar de beeldhouwsnijwerken van hout Afbeelding
enkele grote houtsnijwerken op het veld rondom de school Afbeelding
gebedsstoelen ,in de abdij van Stams ,volledig uitgesneden ,heel mooi !


Afbeelding
mooie dingen ,langs een pension, Afbeelding
mooie, stevige zitplaatsen rondom den toog in een drankgelegenheid ! Afbeelding
de zitbanken in deze kerk waren ook allen mooi uitgesneden !heel mooi ! Afbeelding
deze foto is niet zo duidelijk (denk dat ik de instelling nog op "lanschap "had staan ,maar deze zaak zijn we speciaal binnengegaan om z'n schoonheid ,hout en nog eens hout !plafond uitgesneden hout ,alles "prachtig"de moeite om te zien ,we hadden dan ook een goeie chauffeur en een knappe gidse(een hollandse )maar ze kende het allemaal zeer goed ,en ze deed het ook goed !2 toffe mensen !

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

09 jul 2010, 00:48

hild schreef :

ik ga jullie nog meerdere foto's laten zien ,in de volgende dagen !
Tirol ,prachtig stukje Oostenrijk ! !! Afbeelding
deze foto is dezelfde als de eerste ,zonder wolken ,heldere bergtoppen ,ook uit onze kamer genomen ,de laatste ochtend ,voor het vertrek 's morgens héél vroeg ,even na 05 uur De zon zat nog achter de bergtoppen !

Raaike
Lid geworden op: 12 mei 2003, 09:56
Locatie: Z - Limburg

09 jul 2010, 07:04

Hild,
heeeeeeel mooi, die beelden uit Oostenrijk :)
'k Kijk uit naar het vervolg.

Toch fijn dat Swakke ons met een nieuw fotohoekje verwend.

Raaike
* Een beetje zonneschijn doet wonderen !

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

10 jul 2010, 18:55

Afbeelding
De abdij van Stams ,heel mooi en vol rijkdom aan bladgoud ! En als je dit alles zo ziet ,dan stel je toch je vragen !moet het huis van God dan zoveel rijkdom bezitten ,terwijl er nog zoveel armoe is ? Afbeelding
volledig uit bladgoud ! Afbeelding
De kathedraal in de abdij !heel mooi ! bekijk dit plafond !,ik heb al veel mooie dingen gezien ,ook in Praag zie je zoiets ,maar dit is zeker bij de mooisten die ik al gezien heb ! Afbeelding
zelfs de vloer ,heel appart en mooi !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

10 jul 2010, 19:11

Afbeelding
Met het treintje van het hotel zijn we op uitstap geweest naar Fern en het Fernsteinsee ! Afbeelding
De poes des huizes hield in de gaten of iedereen wel opstapte ! Afbeelding
het fernsteinskastell Afbeelding
Zwanen op het heel heldere water Afbeelding
mooie wandeling rondom het meer AfbeeldingDe eend met haar kroost was ook in beeld
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

10 jul 2010, 19:23

Afbeelding
mooie foto's gemaakt ,rond het meer ,met meerdere watervalletjes Afbeelding Afbeelding
het nadeel van digitaal fotograferen ,is dat ge van geen ophouden weet ,als het mooi is !! :lol: Afbeelding
ja,alsof we die hier in Belgie niet hebben ,rond het meer ,echte oostenrijkse koeien !! Afbeelding
Een oostenrijkse boer poseerde met z'n koeien !! Afbeelding
nog een uitkijkje genomen onderweg ,vanuit het treintje
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

10 jul 2010, 19:26

Heeft er iemand onder jullie al gehoord van Stockshutze of Stockscheezen??Laat ik jullie de volgende keer fotokes van zien ,en uitleg !!doeiiiiiiiii :wink:
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

'zonneke'
Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:35
Locatie: Antwerpen

11 jul 2010, 11:43

Heel mooie foto's! Zou er zo naartoe willen.
zonneke :wink:
Vriendschap zet alles in beweging

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

15 jul 2010, 20:45

nu ga ik jullie proberen te vertellen wat stockscheezen is !Misschien dat je het niet gelijk snapt bij de uitleg ,maar met deze foto erbij zal je het wel snappen !'t is een toffe sport , en vooral lekker ! Afbeelding
't !s dus een redelijke grote schijf met bovenop een handvat (stok) ! met dat handvat pak je de schijf op en zwaai je enkele malen voor en achter ,en dan gebukt laat je de schijf plots over de grond scheezen in de richting van de punten !De stok (handvat ) moet dan een nr raken ,en dat nr. zijn je punten !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

15 jul 2010, 20:59

Wilde jullie nog en foto laten zien ,maar blijkt niet te lukken ,'k zal het later nog wel eens proberen !
Op de vorige foto zie je dat er een metalen rek op de speelruimte staat met nummertjes ,dat zijn die punten die je verdienden kan ,als je stok een nummer raakt ! het middelste ,rood,plaatje telt voor 12 punten ,dat is het maximum te behalen punten !als ge dat raakt ,krijg je de 12 punten ,maar..........ook een snaps te drinken !hela ,dat was het ,maar toch niet zo simpel ! Ik gooide 4 van de 5 keer 11 punten ,juist ernaast,dus één keer 10 punten ! helemaal niet slecht ,maar niks te drinken ! normaal toch niet ,maar ,mijn schoonzusje was een krak ,zij raakte 4 van de 5 keer het rode plaatje ,en die 4de snaps vond zij teveel , :lol: :lol: die kreeg ik!goed he ! We gooiden vrouwen tegen de mannen ,en ja ze ,wij vrouwen zijn gewonnen ,en mijn schoonzus was de induviduele kampioen !!'t was tof om te doen en heel gezellig !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

16 jul 2010, 10:24

Afbeelding
gelukt ,hier dus de foto met de puntenplaatjes ! De man die er achter staat om alles te kontroleren ,en de stockschuts terug te sheezen is Marcel ,onze prima buschauffeur !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

16 jul 2010, 22:31

M'n schoonzus en ik ,hadden het wel getroffen ,wat betreft de plaats in de bus ! ,helemaal vooraan ,en dan moet je weten dat we boven zaten ! enkel de chauffeur en de gids zaten beneden ! dus met onze neus boven tegen de voorruit ,met enorm veel zicht op alles !In het begin deed dat raar ze ! 't was net of we weg reden zonder chauffeur !maar zo heb ik vele mooie foto's kunnen maken vanuit de bus !kijk maar ........
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
misschien iemand die de streek kent ?? Afbeelding
zoals je kan zien +15° om 10.30 uur in de voormiddag ,en dicht bij de sneeuw heel aangenaam !een uurtje later was het meer dan 18°
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

16 jul 2010, 22:48

Afbeelding
Deze foto's zijn van de dag dat we de uitstap naar Oetztal deden en verder gereden zijn tot wondermooi Obergurgl ! en daar zijn we in de sneeuw gewandeld !volgens de gids was het wel uitzonderlijk dat het deze tijd nog zo veel sneeuw lag ! Ook hier had de winter dit jaar lang geduurd en veel sneeuw gebracht ! Afbeelding
hier op de parking ,bij deze mooie paardjes werd onze bus neergezet !
Afbeelding
en zo vanaf dit kerkje begon onze ,ja toch wel pittige wandeling omhoog ,naar de sneeuw ! Er werd van te voren gezegd ,dat het redelijk pittig zou zijn ,en diegene die niet al te best konnen hebben zich dan in de plaatselijke gelegenheid geamuseerd ! Afbeelding
ook tijdens deze wandeling heb ik vele mooie foto's gemaakt ! ik had alle geluk met de kleuren ,daar de hemel fel blauw kleurde en de witte sneeuw ,de mooie groene bergweide's en ,ja ook vele mooie bloemekes ,waarvan ik de namen reeds vergeten ben ! De alpenroosjes,dat weet ik nog !
Afbeelding
dit zijn ze ,de "alpenroosjes"
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben

hild
Lid geworden op: 23 aug 2005, 16:05
Locatie: malle

16 jul 2010, 22:58

Afbeelding
dorst lijden moest ook hier niet ! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
een skilift ! Afbeelding
heel veel mooie watervalletjes! Afbeelding
en hier......hier gooien we met de sneeuwballen in een topje !ik denk toch niet dat de sneeuw daar met die t° nog lang blijven liggen is !
De groetjes aan iedereen ook aan hen die ik vergeten ben