zoek informatie naar geschiedenis oude woonplaats

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

fb358727
Lid geworden op: 14 jul 2010, 09:11
Locatie: Gent

14 jul 2010, 09:22

Besten, Ik zoek sedert enkele jaren naar informatie betreft mijn oude woonplaats waar ik destijds bijna het leven liet met mijn gezin.
Een wagen boorde zich aan hoge snelheid 's morgens door de muur en vernielde de totale benedenverdieping om 10.00 uur ' s morgens.
Twee dode jongere zaten nog in de open-BMW en één iemand lag levensloos en zwaar gewond tegen mijn keukendeur, de rest was vluchten uit het huis...alles ging instorten....
Hier een beetje tekst van een onlangs ontvangen brief....

In mijn kinderjaren heb ik heel dikwijls de "boerentram" van Lochristi naar Gent genomen en ik herinner mij dat het bewuste café de naam droeg "In de Oude Gendarmerie". Het was het eerste huis van Lochristi voor wie van Gent kwam.

Verder of "dit gegeven" kom ik niet, foto's heb ik niet of het is van destijds als we er woonden, wanneer het huis door mijzelf gerenoveerd was (binnenin)...Nu is het gesloopt wegens instrortingsgevaar.
Ik zoek dus de oude foto's en de geschiedenis van deze rijkswachtbrigade die van rond de jaren 1800 zou zijn geweest...(het huis)!!
Kan iemand meer te weet komen, dank U... 8)
Oprichter van de lokale afdeling van de vrijwilligers voor Child Focus.(start - jan 2000)
Verantwoordelijk voor de opvolging van de opdrachten bij verdwijning van kinderen in het Gerechtelijk arrondissement Gent.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

31 okt 2010, 08:02

Google zoektermen: In de Oude Gendarmerie Lochristi
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.