MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 aug 2010, 09:58

WW:
De laatste ontwikkelingen op dat eiland hadden hem ook het gevoel bezorgd dat als hij Cuba's veiligheid niet met spectaculaire maatregelen zou ondersteunen, de Cubanen hun heil zouden zoeken bij China
Toen wij in Cuba waren kreeg Castro al volop steun uit China,Vietnam, Oost-Duitsland.De Sovjetunie uitgeput door de wapenwedloop kon niet meer.Voordien kocht de USSR de Cubaanse rietsuiker boven de wereldprijs en leverde olie in de plaats.In Havana waren duizenden Chinese fietsen. Alle rollend materieel én vliegtuigen waren van Russische oorsprong.De communistische internationale.
Wie bewaakt de bewakers.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 aug 2010, 23:53

Nog een tiental minuutjes en dan is deze zondag, toegewijd aan Maria, Koningin, voorbij .

Voor de overige minuutje en hoopvol de volgende en volgende alvast deze lofzang aan Maria, Moeder van de Heer .


------------------------LOFZANG ---------------


---------------Wees gegroet, Vorstin der wereld,

---------------Koningin van t' hemelrijk ;

---------------Allerreinste Maagd der maagden,

---------------Morgensterre, wees gegroet.

---------------Wees gegroet, vol van genade,

---------------Schitterend van hemels licht :

---------------WIL NIET DRALEN, LIEVE VROUWE,

---------------DE ARME WERELD HULP TE BIEN


a.u.b -- werewoef

P.S De Rolija moet begot ene straffe zijn dat hij van zoverre mijne burgelijke stand kan raden ...
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 aug 2010, 23:45

Dinsdag 31 augustus vieren de gelovigen het feest van Maria als Moeder en Middelares van genade .

In verband met dit feest twee web-links en een stukje uit een lofzang :



- http://www.deboog.nl/Middelares-van-alle-genade.html


- http://www.heiligen.net/heiligen/01/01/ ... -maria.php

Deze link over de geschiedenis van de Heilige Maagd is mooi, om dat er links zijn naar de gebeurtenissen in Haar leven zoals b.v de verschillende legendes (apocriefe verhalen ) over Haar Ontslapen en het huisje in Efeze .



Verder nog deze lofzang ter ere van de Moeder van Christus :

----------- Lieve Moeder van genade,

------------Zoete hoop van 't schuldig hart,

------------Ster, op zee ons tegenstralend,

-------------Haven voor wie schipbreuk leed;

-------------Openstaande hemelpoorte

--------------En der kranken lijfsbehoud :

--------------Mogen wij door U de Koning

--------------Eeuwig zien in 't hemels hof !

-------------------------Amen -------------------


a.u.b----werewoef
AMEN en AUM

mayke2
Lid geworden op: 26 aug 2009, 16:39

01 sep 2010, 18:16

Choerrel schreef:
socrates schreef:Bedankt missionaris van Maria, maar om mij te "bekeren" zal wel iets meer nodig zijn. :lol:
En serieuzere praat.
als je echt bekering wil ...
moet je dat niet verwachten van iemand anders :)
er is maar één weg mogelijk
nl. je richten naar je eigenste binnen
naar de kern van je bestaan
dat wil zeggen "je richten tot de Heer zelf"
HEM leren kennen ...
"persoonlijk en stil gebed" is daarbij van wezenlijk belang :idea:
"inwendig bidden" is niets anders dan omgaan met een vriend
door wie je je bemind weet ...
een vriend met wie je vaak alleen bent


vriendelijke :) groet :)
mayke2
een mens moet niet zorgen dat hij in de hemel komt
maar dat de hemel in hem komt ...

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 sep 2010, 23:56

Vandaag, woensdag 8 september vieren de gelovigen Maria's Geboorte .De viering van de geboorte van de H. Maagd Maria is een van de oudste Mariafeesten. Volgens de traditie bouwde Sint Helena, de moeder van keizer Constantinus, rond 330 in Jeruzalem een basiliek en droeg die op aan de geboorte van Maria .In de vroege tijden werd de geboorte van Maria alleen plaatselijk en zonder grote plechtigheden gevierd, maar deze breidde zich uit in de zevende eeuw .

In verband hiermee de volgende web-site-links :

- http://www.katholieknederland.nl/actual ... r2004.html

De volgende web-link bevat een noveen toegewijd aan Maria's Geboorte .

- http://www.geestvangebed.nl/index.php?option
=com_content&task=view&id=311&Itemid=40

a.u.b -- werewoef
AMEN en AUM

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 sep 2010, 11:19

Omdat ik zelf maar een leek ben richt ik mij tot kenners op dit Forum. Ik vraag mij namelijk af hoe het mag zitten met die Maria van Mortsel. Ene Lucien Theunis, voormalig werknemer bij de RTT, was een van de gelukkigen aan wie de Heilige Maagd verkoos te verschijnen. Belangrijk detail, dat was een maagd (beeld) die op geregelde tijdstippen weende. Ik dacht zelfs dat haar tranen uit bloed of een andere rode vloeistof bestonden.
Lucien is al naar de hemel maar naar verluidt zou "zijn" maagd nog altijd kunnen worden bezocht in zijn voormalige garage in Berchem. Weet iemand of daar bijvoorbeeld al wonderlijke genezingen hebben plaatsgevonden en of dat beeld nog altijd weent ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 sep 2010, 12:33

Talisman , het gros van de gelovigen houdt zich niet bezig met het hoe en waarom uit de oudheid .
Eeuwen geleden is men begonnen met het vereren van Maria .
Hedendaagse gelovigen houden zich daaraan vast : men heeft blijkbaar afgoden nodig als men een religie aankleeft .
Ik zou durven stellen dat de meerderheid die zich voor een heiligenbeeld neerzet om te bidden , het beeld ZELF aanbidt .
Dat heeft altijd bestaan en zal ook zo blijven .
De Kerk verbiedt afgoderij , maar maakt er zelf door allerlei zogezegd historische heiligen in hun tempels neer te zetten .
Ze spelen handig in op de noden van de mens .
Daarom is het verkeerd van je kwaad te maken op deze toestand .
Realiteit wil niet altijd herkend en erkend worden .
Dus een beetje piëteit aub .
Gast

08 sep 2010, 13:17

Reini schreef:Talisman , het gros van de gelovigen houdt zich niet bezig met het hoe en waarom uit de oudheid .
Eeuwen geleden is men begonnen met het vereren van Maria .
Hedendaagse gelovigen houden zich daaraan vast : men heeft blijkbaar afgoden nodig als men een religie aankleeft .
Ik zou durven stellen dat de meerderheid die zich voor een heiligenbeeld neerzet om te bidden , het beeld ZELF aanbidt .
Dat heeft altijd bestaan en zal ook zo blijven .
De Kerk verbiedt afgoderij , maar maakt er zelf door allerlei zogezegd historische heiligen in hun tempels neer te zetten .
Ze spelen handig in op de noden van de mens .
Daarom is het verkeerd van je kwaad te maken op deze toestand .
Realiteit wil niet altijd herkend en erkend worden .
Dus een beetje piëteit aub .
LAP, weer zo iemand die niet kan lezen !! Ik maak me helemaaaal niet kwaad op deze toestand. Waar in 't godsnaam haal je dàt weer vandaan. Zou ge misschien ook eens een slaappilletje pakken, of mag IK dat niet zeggen ? Al vergeten Reini dat dit hier een discussieforum is en geen afgoderij-kapel ?? Piëteit voor wie ? Hallooo, 't zal gaan zeker ?
Gast

08 sep 2010, 15:54

Klaartje schreef:
talisman schreef:
Reini schreef:Talisman , het gros van de gelovigen houdt zich niet bezig met het hoe en waarom uit de oudheid .
Eeuwen geleden is men begonnen met het vereren van Maria .
Hedendaagse gelovigen houden zich daaraan vast : men heeft blijkbaar afgoden nodig als men een religie aankleeft .
Ik zou durven stellen dat de meerderheid die zich voor een heiligenbeeld neerzet om te bidden , het beeld ZELF aanbidt .
Dat heeft altijd bestaan en zal ook zo blijven .
De Kerk verbiedt afgoderij , maar maakt er zelf door allerlei zogezegd historische heiligen in hun tempels neer te zetten .
Ze spelen handig in op de noden van de mens .
Daarom is het verkeerd van je kwaad te maken op deze toestand .
Realiteit wil niet altijd herkend en erkend worden .
Dus een beetje piëteit aub .
LAP, weer zo iemand die niet kan lezen !! Ik maak me helemaaaal niet kwaad op deze toestand. Waar in 't godsnaam haal je dàt weer vandaan. Zou ge misschien ook eens een slaappilletje pakken, of mag IK dat niet zeggen ? Al vergeten Reini dat dit hier een discussieforum is en geen afgoderij-kapel ?? Piëteit voor wie ? Hallooo, 't zal gaan zeker ?
Discussiëren kan..... respecteren is nog wat anders :idea:
Dat dacht ik ook. :roll:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 sep 2010, 16:16

Ik kan héél goed lezen Talisman , blijkbaar jij toch niet zo .
Je voelt je constant aangevallen bij het minste dat er geschreven wordt .
Ik trok helemaal de kaart niet van de afgoderij van gelovigen .
Leg gewoon uit dat die zich niets aantrekken van het verleden .
Er worden zelfs verschijningen uitgevonden in deze moderne tijd .
De mens heeft daar nood aan .
Als ik dus vraag om een beetje piëteit , is dat wel ironisch bedoeld .
Maar jij snapt het niet .
Maar als je moest uitmaken voor kloothommel ,leg ik klacht neer hoor .
Je beschuldigt me er nu van dat ik niet kan lezen .
Heb jij soms Tourette beste man , dan vergeef ik je alles en mag je er nog eens goed vloeken bovenop .
DR is ook al gevlogen door mij zwaar te beledigen , ik heb hier dus vrienden die weten hoe en wat ik ben .
Gast

08 sep 2010, 16:51

Reini schreef:Ik kan héél goed lezen Talisman , blijkbaar jij toch niet zo .
Je voelt je constant aangevallen bij het minste dat er geschreven wordt .
Ik trok helemaal de kaart niet van de afgoderij van gelovigen .
Leg gewoon uit dat die zich niets aantrekken van het verleden .
Er worden zelfs verschijningen uitgevonden in deze moderne tijd .
De mens heeft daar nood aan .
Als ik dus vraag om een beetje piëteit , is dat wel ironisch bedoeld .
Maar jij snapt het niet .
Maar als je moest uitmaken voor kloothommel ,leg ik klacht neer hoor .
Je beschuldigt me er nu van dat ik niet kan lezen .
Heb jij soms Tourette beste man , dan vergeef ik je alles en mag je er nog eens goed vloeken bovenop .
DR is ook al gevlogen door mij zwaar te beledigen , ik heb hier dus vrienden die weten hoe en wat ik ben .
Reini, hebt u dit geschreven :
Daarom is het verkeerd van je kwaad te maken op deze toestand .
Waar kan ik hier uit afleiden dat dit ironisch bedoeld is ? En indien zo, is een :wink: dan zo moeilijk te plaatsen ? Waar kan ik lezen dat WW zich aangevallen voelt omdat ik opmerk dat deze verjaardag samenvalt met Peter Sellers, en ik maar een slaappil moest nemen ? Ook ironisch bedoeld ? Waarom worden mijn opmerkingen dan niet ironisch opgevat ? Ho, net nog een posting van EB beantwoord waarin ze vraagt wat ik tegen de gelovige christenen heb. En dan zou IK de ziekte van Tourette hebben ?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 sep 2010, 17:04

Ik bedoelde de piëteit ironisch Talisman .

En als ik schrijf dat het verkeerd is van je kwaad te maken , is dat nu zo beledigend ? Voor mij niet en zeker niet zo bedoeld .
Martien schreef het voordien ook al : de meest gelovigen blijven vrij beleefd (uitzonderingen daargelaten ) .
Ook al hebben ze verkeerde inzichten over het geloof .
Het werd hen met de paplepel ingegeven , of zoeken er troost in na trauma's in hun leven .
Wie zijn wij om hen met harde woorden te lijf te gaan ?
weet je nog : zalig zij ......
Gast

08 sep 2010, 17:39

Reini schreef:Ik bedoelde de piëteit ironisch Talisman .

En als ik schrijf dat het verkeerd is van je kwaad te maken , is dat nu zo beledigend ? Voor mij niet en zeker niet zo bedoeld .
Martien schreef het voordien ook al : de meest gelovigen blijven vrij beleefd (uitzonderingen daargelaten ) .
Ook al hebben ze verkeerde inzichten over het geloof .
Het werd hen met de paplepel ingegeven , of zoeken er troost in na trauma's in hun leven .
Wie zijn wij om hen met harde woorden te lijf te gaan ?
weet je nog : zalig zij ......
Reini, ik heb dat helemaal niet als iets beledigends ervaren. Het ergerde me enkel dat u het idee zou hebben dat ik me over sommige zaken kwaad maak. Helemaal niet, ik vind het enkel soms zielig wat men hier durft te schrijven. We zijn toch geen kleuters meer ? Wat me soms wel frustreert is dat een zo complexe geschiedenis ik hier in een notedop moet geven. Dit kàn anders niet dan misbegrepen worden gezien de reeds diep ingewortelde vooroordelen en ingeprente dogma's die overwonnen dienen te worden. Het is als een tunnel graven met een soeplepel. Een meter ver en de boel staat al opnieuw op instorten. En dan nog eens antwoord geven op de vraag wat ik tegen gelovige christenen heb. Snap je ?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 sep 2010, 19:07

Uiteraard staan jullie lijnrecht tegenover elkaar , door hetgeen ik iets eerder schreef : zij zien alleen wat hen in hun jeugd werd meegegeven en indien zij moeten aanvaarden wat u hen voorschotelt , namelijk de waarheid in verband met Joshua , stort heel die levenshouding in elkaar .
Beter is het soms : negeren . En schrijven voor diegenen die verrast zijn de andere zijde van de medaille te leren kennen .
Maar voor een diepgelovige is die waarheid te kwetsend : hun god valt van zijn sokkel . Dat is natuurlijk vandalisme in de hoogste graad .
Gast

08 sep 2010, 19:35

Reini schreef:Uiteraard staan jullie lijnrecht tegenover elkaar , door hetgeen ik iets eerder schreef : zij zien alleen wat hen in hun jeugd werd meegegeven en indien zij moeten aanvaarden wat u hen voorschotelt , namelijk de waarheid in verband met Joshua , stort heel die levenshouding in elkaar .
Beter is het soms : negeren . En schrijven voor diegenen die verrast zijn de andere zijde van de medaille te leren kennen .
Maar voor een diepgelovige is die waarheid te kwetsend : hun god valt van zijn sokkel . Dat is natuurlijk vandalisme in de hoogste graad .
Daar ben ik me zeker van bewust Reini. Als men zo kortzichtig met God omspringt is dit normaal dat ik als vandaal overkom. Het is ook niet prettig als kind te vernemen dat de speeltjes door mama en papa gebracht zijn, en niet door Sinterklaas. Wat ik als kortzichtig beschouw is God zien als een Hij , een entiteit. Wat een belediging voor zulk een ongrijpbaar en universeel begrip. En dan nog in aardse termen denken als de zoon van God. Een zoon verkregen op een wijze die tegen Zijn eigen (natuur-)wetten ingaat. Foei. En dat men Joshua in zulk een rolletje heeft geduwd, is een Joodse volksheld/profeet tekort doen. Als we de Bijbel letterlijk zou nemen wat toen die brave lui hebben bijeengeharkt, zou de wereld amper 6000 jaar v.C. bestaan. Duidelijk dat dit geschrift ( goedbedoeld ) mensenwerk is en enkel naar Joden toe geschreven. Dat is hun geschiedenis en hun heldendom, niet het onze. Aan het verkondigen van het N.T. heeft Joshua en zijn organisatie geen schuld. Dit is de schuld van Constantijn die een overkoepelende nieuwe godsdienst nodig had om zijn afkalvend rijk bijeen te houden. Deze Jezusbeweging was anders een stille dood gestorven en hadden we nooit een N.T. gekend. Moet men daarvoor zijn geloof in een Alkracht of een God, zoals u het wil noemen, verliezen ? Nou, dan is dat geloof ook maar wat drijfzand. Gaat de wereld er nu slechter uit zien als we de ware geschiedenis van het christendom leren kennen ? Ik denk dit niet, eerder het tegenovergestelde als we vandaag zien wat georganiseerde godsdienst zoal vernietigd heeft. We zijn toch op een punt gekomen dat de mens onafhankelijk humaan kan zijn, of zie ik dit verkeerd. God is niet dood als we zijn grenzen durven te verleggen.