MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

06 jan 2016, 01:11

Janx, volgens de kathegeze wordt ge terug kinderen van God door het doopsel ( gewild door je ouders ) en begin je met een propere lei . Wat er later op volgt is voor eigen rekening .

Jezus Christus is het Lam Gods dat de zonden van de wereld wegneemt . Maar ik heb het verdomd moeilijk met de drieste feiten van de twintigste eeuw . Als deze eeuw niet van den Duivel was, weet ik het ook niet meer .

Godzijdank ben ik na den oorlog geboren en wil ik dat graag zo houden, als het enigzins mogelijk is .

Tip Dienne boek over Maria van Sally Cunneen is een echte aanrader .

Bueno notta- werewoef
AMEN en AUM

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

06 jan 2016, 17:33

werewoef schreef:Godzijdank ben ik na den oorlog geboren en wil ik dat graag zo houden, als het enigzins mogelijk is.
Dat blijkt geen garantie te worden, het is weer wat om over na te denken. :wink:

We zijn diep in een Matrix van ontelbare waarschijnlijke uitkomsten. Dus, welkom naar het sferische manifesteren … het volgende niveau in onze evolutie. Er zijn zoveel mogelijkheden, dat wij ons volledig verloren en overweldigd kunnen voelen. Sommige van deze uitkomsten in de matrix zijn depressief en kunnen zelfs diepe ongegronde kernangst, verwarring, depressie, verontrusting en een doordringend gevoel van hopeloosheid veroorzaken. Andere uitkomsten in deze matrix zijn waar wij (diegenen die dit lezen) voor gepland hebben en verwacht hebben … gelukzaligheid, gebalanceerd, voedend/koesterend/gezond en als je groot gedroomd hebt … eenvoudigweg miraculeus, magisch en verbijsterend verbazingwekkend! De grote kwestie is deze … We voelen ALLE waarschijnlijke uitkomsten tegelijkertijd nu. Geen wonder dat we zo omgekeerd en verward zijn. We gaan nu het centrale kernpunt binnen waar wij nu onze stem in kunnen zetten aangaande in welke uitkomst wij arriveren. Maar ik ontving ook het inzicht dat het pad verderop en onze uitkomst een verrassing zullen zijn en voorbij alles dat we ons tot datum voorgesteld hebben.

http://www.lichtboodschappen.nl/57385799

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

07 jan 2016, 11:14

YYZ schreef:
werewoef schreef:Godzijdank ben ik na den oorlog geboren en wil ik dat graag zo houden, als het enigzins mogelijk is.
Dat blijkt geen garantie te worden, het is weer wat om over na te denken. :wink:

We zijn diep in een Matrix van ontelbare waarschijnlijke uitkomsten. Dus, welkom naar het sferische manifesteren … het volgende niveau in onze evolutie. Er zijn zoveel mogelijkheden, dat wij ons volledig verloren en overweldigd kunnen voelen. Sommige van deze uitkomsten in de matrix zijn depressief en kunnen zelfs diepe ongegronde kernangst, verwarring, depressie, verontrusting en een doordringend gevoel van hopeloosheid veroorzaken. Andere uitkomsten in deze matrix zijn waar wij (diegenen die dit lezen) voor gepland hebben en verwacht hebben … gelukzaligheid, gebalanceerd, voedend/koesterend/gezond en als je groot gedroomd hebt … eenvoudigweg miraculeus, magisch en verbijsterend verbazingwekkend! De grote kwestie is deze … We voelen ALLE waarschijnlijke uitkomsten tegelijkertijd nu. Geen wonder dat we zo omgekeerd en verward zijn. We gaan nu het centrale kernpunt binnen waar wij nu onze stem in kunnen zetten aangaande in welke uitkomst wij arriveren. Maar ik ontving ook het inzicht dat het pad verderop en onze uitkomst een verrassing zullen zijn en voorbij alles dat we ons tot datum voorgesteld hebben.

http://www.lichtboodschappen.nl/57385799
man,man,man waar blijft hij het halen... :roll:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 jan 2016, 11:29

werewoef schreef:Janx, volgens de kathegeze wordt ge terug kinderen van God door het doopsel ( gewild door je ouders ) en begin je met een propere lei . Wat er later op volgt is voor eigen rekening .
het doopsel is enkel een symbolische gebruik bedoeld voor de mens die accoord wil gaan om een vernieuwde levensstyle aan te gaan. Daarom is het dopen van baby 's ook je reinste onzin. Elk leven is leven vanuit ene zelfde bron met een levensstuwing om zich te ontwikkelen en dat dat kan enkel en alleen door je zelf te vormen en te leren door oorzaak en gevolg. Niemand anders kan dat voor je doen, noch de gevolgen van je levenswijze te gaan vrijwaren.
Jezus Christus is het Lam Gods dat de zonden van de wereld wegneemt . Maar ik heb het verdomd moeilijk met de drieste feiten van de twintigste eeuw . Als deze eeuw niet van den Duivel was, weet ik het ook niet meer .
Ja, als een lam geslacht meer niet en niks geen zonden van de mens weg te nemen. Een ieder staat voor z'n eigen daden en de gevolgen daarvan vroeg of laat daar is geen ontkomen aan. Onzin om iets aan een duivel toe te schrijven het is de mens zelf die doet of laat en dat kan je 'duivels' noemen en het is aan de mens zelf om goed met elkaar om te willen gaan maar helaas het menselijke ontwikkelde besef en bij velen het ontbreken daarvan, ik kan mijn wil ten uitvoer brengen, maakt dat er zoveel ellende is en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Het zal door de mens zelf ten goede gekeert moeten worden en niet door het sprookje van ' Jezus Christus is het Lam Gods dat de zonden van de wereld wegneemt'.
Je zult het allemaal zelf moeten doen. De mens Christus wil de aardsemens iets geven om hun levenswijze te veranderen en dat bracht Hij door het begrip Liefde te brengen en Oh, wat heeft de mens dat begrepen, ze hebben hem vermoord wegens gebrek aan hun naasten liefde, iets wat nu nog veel voorkomend is.
Godzijdank ben ik na den oorlog geboren en wil ik dat graag zo houden, als het enigzins mogelijk is .
Alle mensen die oorlogen een verschrikking vinden hebben in vorige levens dit al een keer onder vonden (oorzaak en gevolg) en dat gevoel zit diep in je zo simpel is.
Tip Dienne boek over Maria van Sally Cunneen is een echte aanrader .
Bueno notta- werewoef
Maria is een mens en heeft met haar man Jozef doormiddel van conseptie het leven geschonken aan die Christus evenzo als dat van jou en alle mensen dmv van conseptie is verwekt ook al zou dmv van reageerbuis of kunstmatige zijn gebeurt.
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2016, 11:37

bocuse schreef:man,man,man waar blijft hij het halen... :roll:
Staat gewoon op internet, bizar genoeg zijn er ook wetenschappers die nagenoeg hetzelfde schrijven in een taal die iets minder 'whalhalla' lijkt. Het voordeel is dat er keuzes bestaan, achteraf klopt het dus altijd. :wink:

(a) Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld.

(b) Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus.

https://eilandmodel.wordpress.com/scenario-i/

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2016, 11:52

janx schreef:Maria is een mens en heeft met haar man Jozef doormiddel van conseptie het leven geschonken aan die Christus evenzo als dat van jou en alle mensen dmv van conseptie is verwekt ook al zou dmv van reageerbuis of kunstmatige zijn gebeurt.
Misschien is de vraag wie nu heel dat conceptiemechanisme bedacht heeft, niet zozeer wie er met wie in bed gelegen heeft. :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

07 jan 2016, 14:50

janx schreef:
werewoef schreef:Janx, volgens de kathegeze wordt ge terug kinderen van God door het doopsel ( gewild door je ouders ) en begin je met een propere lei . Wat er later op volgt is voor eigen rekening .
het doopsel is enkel een symbolische gebruik bedoeld voor de mens die accoord wil gaan om een vernieuwde levensstyle aan te gaan. Daarom is het dopen van baby 's ook je reinste onzin. Elk leven is leven vanuit ene zelfde bron met een levensstuwing om zich te ontwikkelen en dat dat kan enkel en alleen door je zelf te vormen en te leren door oorzaak en gevolg. Niemand anders kan dat voor je doen, noch de gevolgen van je levenswijze te gaan vrijwaren.
Je hebt het volkomen bij het rechte eind Janx. De katholieke kerk heeft werewoef wat wijs gemaakt.
Volgens het joods geloof ( O.T. ) worden kinderen zonder zonde geboren en kennen ze niet zoiets als ' de erfzonde '. Puur verzonnen door de eerste kerkvaders (spindokters van het christenDOM ). We zien voor het eerst de doop als symbolische handeling door Johannes de Doper, wat een vrome jood was. Toen bestond het christendom nog niet en moest Jezus zelf nog op toneel verschijnen. Johannes riep het volk op om opnieuw zich strikt aan de Torah te houden zoals de profeten hadden voorgezegd. Deze joden lieten bij wijze van verbondenheid met de Wet, zich dopen. Van wegwassen van zonde kon ook al geen sprake zijn, gezien de joden ook dit begrip ' zonde ' niet kenden, maar wel ' van de Weg afdwalen '. Ook Jezus had het over ' de Weg ' waarmee bedoeld werd leven naar de Wet en de gebruiken van de joden, net zoals jij schrijft ' een levensstijl ', wat aanvankelijk ook de bedoeling was van de doop. Vanaf dan ben je lid van deze gemeenschap en verder niks meer. En nog een gezond nieuwjaar Janx.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2016, 15:19

talisman schreef:het doopsel is enkel een symbolische gebruik bedoeld voor de mens die accoord wil gaan om een vernieuwde levensstyle aan te gaan. Daarom is het dopen van baby 's ook je reinste onzin. Elk leven is leven vanuit ene zelfde bron met een levensstuwing om zich te ontwikkelen en dat dat kan enkel en alleen door je zelf te vormen en te leren door oorzaak en gevolg. Niemand anders kan dat voor je doen, noch de gevolgen van je levenswijze te gaan vrijwaren.
Je hebt het volkomen bij het rechte eind Janx. De katholieke kerk heeft werewoef wat wijs gemaakt. Volgens het joods geloof ( O.T. ) worden kinderen zonder zonde geboren en kennen ze niet zoiets als ' de erfzonde '. Puur verzonnen door de eerste kerkvaders (spindokters van het christenDOM ). We zien voor het eerst de doop als symbolische handeling door Johannes de Doper, wat een vrome jood was. Toen bestond het christendom nog niet en moest Jezus zelf nog op toneel verschijnen. Johannes riep het volk op om opnieuw zich strikt aan de Torah te houden zoals de profeten hadden voorgezegd. Deze joden lieten bij wijze van verbondenheid met de Wet, zich dopen. Van wegwassen van zonde kon ook al geen sprake zijn, gezien de joden ook dit begrip ' zonde ' niet kenden, maar wel ' van de Weg afdwalen '. Ook Jezus had het over ' de Weg ' waarmee bedoeld werd leven naar de Wet en de gebruiken van de joden, net zoals jij schrijft ' een levensstijl ', wat aanvankelijk ook de bedoeling was van de doop. Vanaf dan ben je lid van deze gemeenschap en verder niks meer. En nog een gezond nieuwjaar Janx.
Wetenschap heeft het daar ook over, zij het in een minder symbolische of metaforische taal. Je moet het toch allemaal maar bedenken natuurlijk, informatie is een vreemd ding. :wink:

Epigenetica is het vakgebied binnen de genetica dat de invloed bestudeert van de omkeerbare erfelijke veranderingen in de genfunctie die optreden zonder wijzigingen in de sequentie (volgorde van de basenparen) van het DNA in de celkern. Het bestudeert ook de processen die de zich ontplooiende ontwikkeling van een organisme beïnvloeden. In beide gevallen wordt bestudeerd hoe gen-regulerende informatie die niet in DNA-sequenties wordt uitgedrukt toch van de ene generatie (cellen of organismen) op de andere wordt overgedragen - dat wil zeggen (afgaand op het Griekse prefix), 'bijkomend bij' of 'supplementair aan' de genetische informatie die in het DNA gecodeerd zit. Dit type van regulering kan zich richten op het DNA, het RNA of de proteïnen en werkt op het niveau van de celkern of van het cytoplasma. Nucleosomen spelen hierbij een belangrijke rol.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Epigenetica

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 jan 2016, 15:31

*leah* schreef:Mevrouw Ebenhaezer,

U schuift de vrouw alweer naar de plaats achter de man... :cry:

De eerste godinnen waren vrouwen.
U maakt van God een heel mannelijke bedoening, dat is discriminatie van de vrouw.
Waarom zouden Maria en alle andere vrouwen niet graag op het voorplan staan? Wij zijn toch niets minder dan een man.

Vrouwen horen naast mannen te staan, niet voor hen maar ook niet achter hen.
Kijk naar IS, mannen, mannen, mannen. Zelfs de vluchtelingen zijn over het algemeen mannen.
Waarom blijft daar oorlog en miserie heersen? Omdat de vrouwen daar niets, maar dan ook niets te vertellen hebben.

Het mannelijke is niets zonder het vrouwelijke en omgekeerd, yang zonder yin bestaat gewoon niet, dat vormt geen geheel.

Hoe dikwijls moet ik dat nu nog herhalen, wij vrouwen, wij tellen mee en wij staan maar wat graag op het voorplan, verdekke toch, zo hardleers!

Ho LEAH , niet ik heb de man EERST geschapen , en DAARNA pas de vrouw ; dat deed God de Schepper , en hij heeft daar waarschijnlijk zijn reden voor . Vraag mij niet waarom !
Maar dat God de vrouwen even hoog acht als de mannen , merk je wel in de geschiedenissen van de Bijbel , waar veel vrouwen heel hoog geacht worden om wat ze hebben gepresteerd ! En zo zie ik dat ook , het gaat niet om ons soort wezen , maar hoe een mens is , doet en leeft , daarin heeft ieder mens persoonlijk zijn eigen waarde .
Als iedereen dat zo eens zag , dan zou dat al een oorlogje minder zijn , denk je ook niet ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 jan 2016, 15:52

werewoef schreef:Mijne beste Eben ik heb je eerder gezeid dat de H.Maagd Maria al in het O.T was aangekondigd . Je neemt blijkbaar de moeite niet om dit even te checken . Tis pertang niet moeilijk hoor . Je gaat naar een van de betere bijbelstudies op het net en je voegt de volgende benamingen in : heilige bondsark, troon van koning Salomon, Braambos waarin God verschijnt, Gedeons verkoren vacht, Samsons zoete honingraat, Davids toren, hecht gebouwd met omschansingen verdedigd, rijk voorzien van wapentuig, verder nog meer zoals de sterke vrouwe, Judith de overwinnares, de schone Maagd Abisag, de vergelijking ook tussen Rachel die de behoeder van Egypte droeg onder t'hart en Maria die de wereld-Zaligmaker heeft gebaard .Ook wordt Zij vernoemd in het grote wonder van een bijbelse veldslag waar God de zon "" tien lijn terug " deed wijken om de Isralieten de zege te geven .

En dan nog mijn goeie Eben . De Moeder van Christus mag vereerd worden , maar niet aanbeden zoals de Zoon van God . Dit zou Zijzelf nooit gewild hebben .De Madonna wordt er verdrietig van als men Haar stelt boven hare zoon aldus een uitspraak van paus Johannes de drieentwintigste . Maar door Haar Ja-woord wordt Maria een beetje de Medeverlosseres bij de grote Verlosser .


Ik ben volop een boek aan het herlezen van ene Sally Cunneen nl Maria, relikwie uit het verleden of baken voor de toekomst? De Originele titel : In search of Mary. The woman and the symbol .

In dit boek staat een passage in van een brief die Erasmus laat schrijven van Maria aan Zwingli, de Zwitserse hervormer .

quote """" Maar mij, ongewapend als ik ben, zul je er niet uitwerpen of het moest wezen tegelijk met mijn Zoon, die ik op mijn arm draag . Van hem laat ik me niet scheiden. Ge moet hem met mij uitstoten, of ge moet ons beiden met rust laten, of ge moest soms liever een kerk hebben zonder Christus """" eind quote

mvg-werewoef

Natuurlijk WEREWOEF , stond ook deze gebeurtenis van Maria al eeuwen er voor in het OT , dat betwijfel ik ook niet .

En ik ben heel blij dat ook jij begrijpt , dat Maria deze verhoging boven Jezus , vanwie zij wist dat hij de Zoon van God is , niet goed zou vinden .

Haar vereren doen wij ook , maar op een andere manier , we geven haar de plaats die haar toekomt , maar dat zullen we pas kunnen zien daarboven , na dit leven , daar zal ieder de plaats krijgen die God ons geeft , naarmate ons leven hier op aarde .

Maria was een godvruchtig meisje , en kreeg die heerlijke rol toebedeeld , maar we zien nu nog niet welke plaats de Heer haar zal geven in zijn Koninkrijk !

De Bijbel is een VOLTOOIT werk , daar mag niets meer aan toegevoegd worden of aangebreid in andere boeken of geschriften ; noch er uit weggedaan worden , en daar houden wij ons aan ( met ' wij ' bedoel ik onze geloofsgemeenschap ) .

M.v.g. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2016, 17:32

ebenhaezer schreef:Hé Talisman , een beetje vriendelijker kan toch ook ?
Heel vroeger dacht men eerst na over informatie, zelfs over het feit dat we niet zo goed begrijpen waar die informatie nu vandaan komt. Moeder van welke heer? :wink:

Onder informatie (van Latijn informare: "vormgeven, vormen, instrueren") verstaat men in algemene zin alles wat kennis of bepaaldheid toevoegt en zodoende onwetendheid, onzekerheid of onbepaaldheid vermindert. In striktere zin wordt wel gesteld dat pas van informatie gesproken kan worden als die voor mensen interpreteerbaar is. Het interpreteren en integreren van deze informatie resulteert in kennis.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Informatie

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 jan 2016, 17:45

Mensen zijn vaak niet of onvoldoende geneigd om info door te geven omdat voor degene die ze moet doorgeven, de boodschap geen waarde van informatie meer heeft van zodra ze hem bekend is. uitgezonderd grappen die wil men ook doorgeven zeker als men denkt als eerste met die"info" te kunnen uitpakken.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 jan 2016, 18:09

socrates schreef:Mensen zijn vaak niet of onvoldoende geneigd om info door te geven omdat voor degene die ze moet doorgeven, de boodschap geen waarde van informatie meer heeft van zodra ze hem bekend is. uitgezonderd grappen die wil men ook doorgeven zeker als men denkt als eerste met die"info" te kunnen uitpakken.
Klopt, het is zelfs mogelijk om informatie te negeren, ontkennen, belachelijk maken, tegenwerken ... om pas veel later te beseffen dat we dat beter niet gedaan hadden. Een aantal mensen hebben daar een schema voor bedacht, je steekt er iets in maar je weet niet op voorhand wat er mee gebeuren zal. Vroeg of laat daagt het wel, het is allemaal knap bedacht.
Afbeelding
Maar nu verder met Maria. :wink:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 jan 2016, 17:18

ebenhaezer schreef:Ho LEAH , niet ik heb de man EERST geschapen , en DAARNA pas de vrouw ; dat deed God de Schepper , en hij heeft daar waarschijnlijk zijn reden voor . Vraag mij niet waarom !
Maar dat God de vrouwen even hoog acht als de mannen , merk je wel in de geschiedenissen van de Bijbel , waar veel vrouwen heel hoog geacht worden om wat ze hebben gepresteerd ! En zo zie ik dat ook , het gaat niet om ons soort wezen , maar hoe een mens is , doet en leeft , daarin heeft ieder mens persoonlijk zijn eigen waarde .
Als iedereen dat zo eens zag , dan zou dat al een oorlogje minder zijn , denk je ook niet ?
Ebenhaezer je ziet dat de rk baas ook niet meer kan volhouden om te zeggen dat het Adam en Eva verhaaltje te geloven is.
Dit zal bij jou in eerste instantie nog niet zo zijn maar uiteindelijk kan jij het ook niet meer volhouden dat de bijbel het woord van god is en de enigste waarheid. Er zitten best waarheden in maar ook zeer veel toevoegingen en onwaarheden in om de mens angstig te maken zodat zij te beinvloeden zijn voor een eigen regelgeving van die religie gevers.
Probeer je zelf nu eens als een mens te zien die ook zelf kan nadenken.

Uit: http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/379541/
de-paus-legt-zich-neer-bij-darwin-en-de-big-bang.html
De paus heeft in een toespraak voor een wetenschappelijk instituut van het Vaticaan gisteren gezegd dat hij, en daarmee de kerk, geloven in de big bang en in de evolutietheorie.
Volgens de vorige paus was dat allemaal nog niet zo duidelijk. Die heeft gedurende zijn pausschap de evolutietheorie nooit om omarmd.
Voor de kerk is dat ook een hele stap. In de bijbel wordt immers beschreven hoe God de aarde, de dieren en de mensen in zes dagen schiep. Op de zevende dag rustte God uit, Want het was een heel werk geweest.
Dat mooie verhaal is door christenen 2000 jaar lang gelezen als een geschiedenisverhaal. Darwin verstoorde dat sprookje. Paus Franciscus zegt nu dat de evolutietheorie heel goed valt te verenigen met de bijbel. Ook in de evolutietheorie kan aan het begin van het verhaal heel goed een scheppende God hebben gestaan als de kracht die het hele proces op gang bracht. “God is geen goochelaar”, zei de paus.
Wordt wakker Ebenhaezer en zie om je heen maar verlies de wil om in liefde te leven niet, dat is het meest belangrijkste voor de mens.
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

09 jan 2016, 11:26

janx schreef:Wordt wakker Ebenhaezer en zie om je heen maar verlies de wil om in liefde te leven niet, dat is het meest belangrijkste voor de mens.
Soms krijg je de indruk dat veel mensen op God lijken.

Theodicee van de apathie

Volgens de theodicee van de apathie laten het lijden en het kwaad God koud. Onze problemen interesseren hem gewoonweg niet. In dit geval is God geen rechter, geen vader en geen leraar. Hij is ongevoelig.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Theodicee