MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jan 2016, 20:02

Volgens de theodicee van de apathie laten het lijden en het kwaad God koud. Onze problemen interesseren hem gewoonweg niet. In dit geval is God geen rechter, geen vader en geen leraar. Hij is ongevoelig.
Klopt, het doet die god niets, is geheel onpartijdig en kent (is) enkel de onveranderbare wet van oorzaak en gevolg. Indien, door een menselijke oorzaak, lijden is veroorzaakt dan zal de mens dat zelf weer goed moeten maken die god doet dat niet. Menselijke problemen kent ook god niet het is aan de mens om deze op telossen omreden dat de mens deze zelf veroorzaakt. De mens is in het leven zelf de rechter, de vader, de moeder en leraar. De gevoeligheid van god bestaat uit, en is, alle wetmatigheden waar onder die wetmatigheid van oorzaak en gevolg zonder aanziens des persoons.
Dus mens, besef wat je doet en laat en dat gaat steeds beter als je je daar van bewust bent geworden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 jan 2016, 20:38

janx schreef:
Volgens de theodicee van de apathie laten het lijden en het kwaad God koud. Onze problemen interesseren hem gewoonweg niet. In dit geval is God geen rechter, geen vader en geen leraar. Hij is ongevoelig.
Klopt, het doet die god niets, is geheel onpartijdig en kent (is) enkel de onveranderbare wet van oorzaak en gevolg. Indien, door een menselijke oorzaak, lijden is veroorzaakt dan zal de mens dat zelf weer goed moeten maken die god doet dat niet. Menselijke problemen kent ook god niet het is aan de mens om deze op telossen omreden dat de mens deze zelf veroorzaakt. De mens is in het leven zelf de rechter, de vader, de moeder en leraar. De gevoeligheid van god bestaat uit, en is, alle wetmatigheden waar onder die wetmatigheid van oorzaak en gevolg zonder aanziens des persoons.
Dus mens, besef wat je doet en laat en dat gaat steeds beter als je je daar van bewust bent geworden.
Ik ben een huismus en weet niet wat god met mij voorheeft. Maar is er ook wel een mussengod of moeten wij, mussen, het maar alleen zien te rooien ? Hoe komt het dat mussen geen last hebben van al die onopgeloste mysteries ? Zijn de voorhistorische mussen net zoals de voorhistorische mensen allemaal al in de hemel ?.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jan 2016, 22:40

Ik ben een huismus en weet niet wat god met mij voorheeft. Maar is er ook wel een mussengod of moeten wij, mussen, het maar alleen zien te rooien ? Hoe komt het dat mussen geen last hebben van al die onopgeloste mysteries ? Zijn de voorhistorische mussen net zoals de voorhistorische mensen allemaal al in de hemel ?.
Dit schrijven geeft de staat van je bewustzijn weer! :cry:
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

10 jan 2016, 09:02

janx schreef:Klopt, het doet die god niets, is geheel onpartijdig en kent (is) enkel de onveranderbare wet van oorzaak en gevolg. Indien, door een menselijke oorzaak, lijden is veroorzaakt dan zal de mens dat zelf weer goed moeten maken die god doet dat niet. Menselijke problemen kent ook god niet het is aan de mens om deze op telossen omreden dat de mens deze zelf veroorzaakt. De mens is in het leven zelf de rechter, de vader, de moeder en leraar. De gevoeligheid van god bestaat uit, en is, alle wetmatigheden waar onder die wetmatigheid van oorzaak en gevolg zonder aanziens des persoons. Dus mens, besef wat je doet en laat en dat gaat steeds beter als je je daar van bewust bent geworden.
Wie of wat programmeert de genen?

Messenger RNA, dat meestal afgekort wordt tot mRNA, speelt een centrale rol in het tot expressie brengen van genetische informatie. Messenger RNA is een vorm van RNA die als 'boodschapper' (messenger) twee processen met elkaar verbindt: de transcriptie, waarbij een stuk DNA (een gen) overgeschreven wordt tot mRNA, en de translatie, waarbij het mRNA wordt vertaald naar een keten van aminozuren (een eiwit).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messenger_RNA

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jan 2016, 11:20

janx schreef:
Ik ben een huismus en weet niet wat god met mij voorheeft. Maar is er ook wel een mussengod of moeten wij, mussen, het maar alleen zien te rooien ? Hoe komt het dat mussen geen last hebben van al die onopgeloste mysteries ? Zijn de voorhistorische mussen net zoals de voorhistorische mensen allemaal al in de hemel ?.
Dit schrijven geeft de staat van je bewustzijn weer! :cry:
De staat van jouw bewustzijn , Janx, geeft weer dat je zelfs niet beseft dat de posting van Socrates pure ironie is.
Dream on boy.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

10 jan 2016, 14:17

Reini schreef:De staat van jouw bewustzijn , Janx, geeft weer dat je zelfs niet beseft dat de posting van Socrates pure ironie is. Dream on boy.
Twee rupsen zitten op een tak en zien plots een vlinder voorbij vliegen. De ene wil ook wel kunnen vliegen, de andere beschouwt zoiets als onmogelijk, zelfs belachelijk om het überhaupt te overwegen. :wink:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

10 jan 2016, 22:46

Ach weet je, het is zelfs niet eens geveinsde onwetendheid. Socrates weet helemaal niets van hetgeen ik bedoel met het schijven evenmin als jij Reini.
En dat kan ik ook niemand kwalijk nemen dat men mij niet altijd kan begrijpen omdat waarover ik schrijf niet gekend is bij velen of hebben daar een totaal afwijkende visie en denkbeelden over en het dus onzinnig vindt wat ik schrijf.
Well, so be it.
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

11 jan 2016, 10:48

janx schreef:Ach weet je, het is zelfs niet eens geveinsde onwetendheid. Socrates weet helemaal niets van hetgeen ik bedoel met het schijven evenmin als jij Reini. En dat kan ik ook niemand kwalijk nemen dat men mij niet altijd kan begrijpen omdat waarover ik schrijf niet gekend is bij velen of hebben daar een totaal afwijkende visie en denkbeelden over en het dus onzinnig vindt wat ik schrijf. Well, so be it.
We zijn allen Jihad-strijders, ook Maria. :)

Jihad (Arabisch: جهاد, djihād) is een begrip uit de islam. Het komt van de Arabische woordstam jhd, dat 'streven' betekent. Jihad betekent letterlijk 'inspanning gericht op het realiseren van een bepaald doel'. Er wordt onderscheid gemaakt tussen innerlijke en uiterlijke jihad. Zowel in islamitische als niet-islamitische kringen worden verhitte discussies gevoerd over de precieze betekenis van het begrip.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 jan 2016, 15:34

janx schreef:
ebenhaezer schreef:Ho LEAH , niet ik heb de man EERST geschapen , en DAARNA pas de vrouw ; dat deed God de Schepper , en hij heeft daar waarschijnlijk zijn reden voor . Vraag mij niet waarom !
Maar dat God de vrouwen even hoog acht als de mannen , merk je wel in de geschiedenissen van de Bijbel , waar veel vrouwen heel hoog geacht worden om wat ze hebben gepresteerd ! En zo zie ik dat ook , het gaat niet om ons soort wezen , maar hoe een mens is , doet en leeft , daarin heeft ieder mens persoonlijk zijn eigen waarde .
Als iedereen dat zo eens zag , dan zou dat al een oorlogje minder zijn , denk je ook niet ?
Ebenhaezer je ziet dat de rk baas ook niet meer kan volhouden om te zeggen dat het Adam en Eva verhaaltje te geloven is.
Dit zal bij jou in eerste instantie nog niet zo zijn maar uiteindelijk kan jij het ook niet meer volhouden dat de bijbel het woord van god is en de enigste waarheid. Er zitten best waarheden in maar ook zeer veel toevoegingen en onwaarheden in om de mens angstig te maken zodat zij te beinvloeden zijn voor een eigen regelgeving van die religie gevers.
Probeer je zelf nu eens als een mens te zien die ook zelf kan nadenken.

Uit: http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/379541/
de-paus-legt-zich-neer-bij-darwin-en-de-big-bang.html
De paus heeft in een toespraak voor een wetenschappelijk instituut van het Vaticaan gisteren gezegd dat hij, en daarmee de kerk, geloven in de big bang en in de evolutietheorie.
Volgens de vorige paus was dat allemaal nog niet zo duidelijk. Die heeft gedurende zijn pausschap de evolutietheorie nooit om omarmd.
Voor de kerk is dat ook een hele stap. In de bijbel wordt immers beschreven hoe God de aarde, de dieren en de mensen in zes dagen schiep. Op de zevende dag rustte God uit, Want het was een heel werk geweest.
Dat mooie verhaal is door christenen 2000 jaar lang gelezen als een geschiedenisverhaal. Darwin verstoorde dat sprookje. Paus Franciscus zegt nu dat de evolutietheorie heel goed valt te verenigen met de bijbel. Ook in de evolutietheorie kan aan het begin van het verhaal heel goed een scheppende God hebben gestaan als de kracht die het hele proces op gang bracht. “God is geen goochelaar”, zei de paus.
Wordt wakker Ebenhaezer en zie om je heen maar verlies de wil om in liefde te leven niet, dat is het meest belangrijkste voor de mens.

Hé JANX , de Paus zegt niet dat hij de Bijbel niet gelooft , maar hij geeft de evolutie de kans , door de mogelijkheid te veronderstellen dat heel in het begin , Gods scheppende kracht dit proces aan de gang bracht !
Dat is heel wat anders dan je geloof opgeven , Gods Woord is en blijft de waarheid , dat zal ook jou nog wel eens duidelijk worden .
En ik kan heus wel nadenken hoor , zelfs op bijna 84 jarige leeftijd ! Maak je dus maar geen zorgen jongen , ik ben één en al liefde , gewoon omdat mijn schepper God dat is , en hij weet echt wel wat menselijke problemen zijn , daar hijzelf mens is geweest !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

11 jan 2016, 15:59

janx schreef:Ach weet je, het is zelfs niet eens geveinsde onwetendheid. Socrates weet helemaal niets van hetgeen ik bedoel met het schijven evenmin als jij Reini.
En dat kan ik ook niemand kwalijk nemen dat men mij niet altijd kan begrijpen omdat waarover ik schrijf niet gekend is bij velen of hebben daar een totaal afwijkende visie en denkbeelden over en het dus onzinnig vindt wat ik schrijf.
Well, so be it.
Ik denk dat iedereen die hier al een tijdje de topics volgt, perfect weet wat jouw denkbeelden zijn.
Reincarnatie om het nog even duidelijk te stellen voor nieuwkomers; ook dat is een geloof als een ander.
Of jij nu beweert dat je dat zeker weet of niet, doet niet ter zake.
Ebby is immers ook zeker van haar stuk.
De laatste tijd draai je er wel omheen als een vlieg rond een pot stroop.
Maar je doet met je overtuiging geen vlieg kwaad, en YYZ kan er ook nog zijn mening over kwijt.
Wat zouden we zonder jullie doen ? Alles zou hier stil vallen.
Nog een prettig en vruchtbaar muzikaal jaar Janx !

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

11 jan 2016, 16:26

Ebenhaezer schreef:Hé JANX , de Paus zegt niet dat hij de Bijbel niet gelooft , maar hij geeft de evolutie de kans , door de mogelijkheid te veronderstellen dat heel in het begin , Gods scheppende kracht dit proces aan de gang bracht !
neen. beste ebenhaezer, de paus geeft geen kans. Hij weet dat genesis grotendeels een onwaarheid is maar kan dat niet rond uit zeggen. Zo ook nu kan je, en velen met je, begrijpen dat het sprookje van adam en eva een verzinsel is geweest om toch iets te hebben om de mensheid doen te geloven dat er een god is die verbied en straft als je niet volgens de gegeven richtlijnen wil leven. Zeer doelmatig geweest in vele opzichten zowel in het positieve als het negatieve.
Ebenhaezer schreef:Dat is heel wat anders dan je geloof opgeven , Gods Woord is en blijft de waarheid , dat zal ook jou nog wel eens duidelijk worden .
Ook hier ben je een beetje krampachtig bezig. Er is geen godswoord die hebben mensen gemaakt.
Het leven zelf en haar wetmatigheden is goddelijk en dat mag je god noemen. En jij bent ook leven vanuit die zelfde bron net als ieder ander. En dat is mij heel goed duidelijk.
Ebenhaezer schreef:
En ik kan heus wel nadenken hoor , zelfs op bijna 84 jarige leeftijd ! Maak je dus maar geen zorgen jongen , ik ben één en al liefde , gewoon omdat mijn schepper God dat is , en hij weet echt wel wat menselijke problemen zijn , daar hijzelf mens is geweest !
Meisje, ik geloof best dat je kan nadenken maar het is lastig, zelfs bijna onmogelijk, om aangenomen inzichten wat eigengemaakt is te wijzigen. Maar geen nood, jij zal heus wel ontdekken dat het niet is zoals jij nu momenteel denkt volgens het boek wat jij godswoord noemt, vroeg of laat, en dat jij je dan zal herinneren sommige zaken die ik je hebt aangereikt. Als jouw bezit liefde is dan is dat al een enorme voorsprong op velen die dat nog moeten ontwikkelen. In feite is dat wat de mens moet verkrijgen door evolutie, door het leven te leven en zich door oorzaak en gevolg opwerken naar liefde voor het leven te ontwikkelen mede door inzicht te verwerven wie en wat de mens is. Meer is er niet dan dat. Je bent dan 10 jaar ouder dan ik maar dat zegt helemaal niets de meeste mensen op aarde zijn in feite eeuwenoude levenszielen gebonden aan de aarde wegens hun verkeerde manier van leven hoofdzakelijk wegens het doden van de medemens. Ook daarom ebenhaezer kan de bijbel (het oude test.) niet waar zijn aangaande opdrachten tot het doden omdat het leven, de Godheid niet zichzelf zal vernietigen als leven (evolutie vertragend) en de mensen, dierenwereld en het plantenrijk is die godheid die levenswerking.
Best moeilijk om dit te kunnen of willen te begrijpen voor velen die enkel in materiestof werking doen geloven, jij bent best wel anders en op de goede weg als je veel liefde bezit. Trouwens de mens, die zonder geloof of wat dan ook, die zich liefde heeft eigen maakt is zeer zeker ook goed bezig oorzaak hier van? Enkel door ondervinding in zijn/haar vele geleefde levens op aarde wat diep in het gevoel opgeslagen zit.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

11 jan 2016, 22:00

Reini schreef:Ik denk dat iedereen die hier al een tijdje de topics volgt, perfect weet wat jouw denkbeelden zijn.
Ook hierin zie ik jouw beperktheid Reini aangaande mijn denken. Jij weet absoluut niet wat mijn weten en denkbeelden zijn. Van een paar, en zeker niet de onbelangrijkste, heb je een weet van maar niet het begrip van waarom dat zo is. Niet erg hoor het komt allemaal op z'n pootjes terecht al zal je dat ten stelligste ontkennen dat reïncarnaties heel gewoon en zeker is. ook jij hebt vele, vele levens geleefd al heb je daar gelukkig geen weet meer van. Maar diep in jouw liggen wel diverse gevoelens aan overblijfsels daarvan. Mede daardoor en het huidige opgedane levensbewustzijn ben jij die persoonlijkheid die je nu bent. Ja zeker, het kan nog altijd beter en zal zal gebeuren.
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 jan 2016, 22:43

Is niet de persoonlijkheid het belangrijkste "orgaan" van een menselijk individu ? Is iemand, wiens persoonlijkheid weg is, bv. omdat Alzheimer die heeft overgenomen; dan nog iemand ? Is iemand die zelf niet meer weet wie hij is, nog iemand ? Kan een gereïncarneerd wezen nog iemand zijn of is dat gewoon iemand anders ? Of is wedergeboorte enkel een hoopgevende illusie, gekoesterd door mensen die de angst om hun eigen desintegratie op die manier proberen te onderdrukken ?
In de miljoenen jaren die verliepen vóór ik ik werd, heb ik nooit last gehad van enige doodsangst, ik was dan immers al eeuwen dood en zal dat binnen afzienbare tijd ook weer zijn.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 jan 2016, 23:18

Eben , de bijbel begint met :

In het begin was het Woord. En het Woord was bij God .En het Woord was God . Zo begint de hindoe-bijbel trouwens ook ; In het begin was er AUM ..

Dat Woord dat het hele Universum en de hele schepping omvat heeft door de H. Geest willen wonen en groeien in de schoot van de H. Maagd Maria en is komen leven onder de mensen als zelfstandigheid van de Vader . En het Woord bracht licht in de duisternis, maar de duisternis aanvaardde het niette .

Dit wilde ik toch even kwijt in de groep ....

groeten van werewoef
AMEN en AUM

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 jan 2016, 00:02

Is niet de persoonlijkheid het belangrijkste "orgaan" van een menselijk individu ?
Ja beste socrates dat is het wat je bent en niet je lichaam.
Is iemand, wiens persoonlijkheid weg is, bv. omdat Alzheimer die heeft overgenomen; dan nog iemand ? Is iemand die zelf niet meer weet wie hij is, nog iemand ?
Die persoonlijkheid is niet weg socrates enkel de verbinding van je gevoel, het leven wat je bent, naar de buiten wereld wordt steeds verder geblokkeerd als het ware maar ook omgekeerd. Alle momentele informatie bereikt het gevoel niet meer of minder. Dit kun je opmerken doordat men meestal nogal meer uit het verleden weet maar minder het recentere dat wat het dag bewustzijn is. Dit wordt veroorzaakt door dat
steeds meer zenuwcellen in de hersenen en/of verbindingen tussen deze zenuwcellen kapot gaan bij dementie . Hierdoor kunnen de hersenen niet goed meer functioneren en is de lichamelijke verbinding met het gevoel dat je bent verstoort. Maar die mens blijft die mens zoals die was voorheen en voelt zich opgesloten in zijn/haar lichaam en kan het niet uiten vreselijk is dat, zeker!
Kan een gereïncarneerd wezen nog iemand zijn of is dat gewoon iemand anders ? Of is wedergeboorte enkel een hoopgevende illusie, gekoesterd door mensen die de angst om hun eigen desintegratie op die manier proberen te onderdrukken ?
Zoals ik al zei, het is en blijft het zelfde wezen maar heeft geen verbinding meer naar de buiten wereld wat via de hersenen moet gaan maar die zijn kapot en kan zich dus niet, of steeds minder, uiten dmv van spraak of handelingen van het lichaam..
In de miljoenen jaren die verliepen vóór ik ik werd, heb ik nooit last gehad van enige doodsangst, ik was dan immers al eeuwen dood en zal dat binnen afzienbare tijd ook weer zijn.
Ongetwijfeld zal je ooit doodsangsten hebben gekend in je vorige levens of zelfs zelfdoding hebben gepleegd, panische angsten heb je ooit ervaren maar ook liefgehad en geluk gekend, kinderen kunnen verwekken je hebt vele vaders en moeders gehad, broers en zusters maar dat weet je niet meer in dit leven en dat is maar gelukkig ook. Zo heb je de kans om in dit leven je onbevooroordeeld je zelf v . En dit aardse leven heeft een vervolg, als je hier klaar bent, voorbij het aardse maar die is dan evenzo werkelijk als dat je het hier aanvoeld maar wel anders, dat wel.
Laatst gewijzigd door janx op 12 jan 2016, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.