html standaard of niet?

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 aug 2010, 20:00

Wat ik soms moeilijk vindt aan dit forum is dat je niet in bold italic etc geraakt zonder eerst het en dan het andere te done. Ik bne gewoon van t overslepen en dan aan te duiden bold enz...
Je bericht is dan dikwijls zo vlak, anderzijds word ik daardoor aangespoord mijn uitleg zo helder mogelijk te maken. Ik zie dat html uit staat.
Is dat standaard zo of moet ikzelf dat in mijn profiel aanduiden?

Op voorhand bedankt voor het antwoord... :wink: :wink: :wink:

kelly
Lid geworden op: 27 jun 2004, 18:07
Locatie: Omgeving Gent

17 aug 2010, 16:24

Helena V T,
Bovenaan het venster voor zowel nieuw onderwerp of een reactie plaatsen heb je toch een balk waarin je bolt, italic, onderlijnen etc...kan kiezen. Je moet enkel maar het woord of de zin selecteren en dan één van deze mogelijkheden in de balk kiezen en dat is het! Als het dat niet is wat je schrijft, dan begrijp ik het ook niet hoor.
Kelly

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

18 aug 2010, 18:33

Helena van Troye,
html staat inderdaad standaard uit, het is niet mogelijk dit te gebruiken op het forum, wel op de blogs. :wink:
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 aug 2010, 00:12

@Kelly, ja, en als ik dat probeer te gebruiken zoals op andere fora dan komt dat niet goed. Soms herlees ik mijn post en zie dat ik een en ander wil accentueren, maar als ik dan selecteer, dan komt de hele tekst en niet alleen de geselecteerde in Bold, Italic enz... te staan.
Ik werk op een mac, misschien is het dat?

@redpoppy zo zit dat ineen, dank u wel.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

20 aug 2010, 10:25

Helena van Troje schreef:[…] Ik werk op een mac, misschien is het dat?
Op de Mac, tenminste in Safari, werkt het niet zo soepel: ook als je een woord selecteert en daarna op de B knop drukt, wordt er een openings-tag geplaatst aan het einde van de tekst. Klik je nog eens dan wordt er een eind-tag geplaatst.
De juiste procedure: al tikkend klik je eerst op de knop, typ dan het woord dat vet of cursief etc. dient te staan, dan terug op de knop klikken om af te sluiten. Dan lukt het prima om tekst vetjes, cursief of onderstreept te plaatsen.
Ni Dieu, Ni Maître

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

20 aug 2010, 18:19

Je kunt je ook aanleren om de tags te gebruiken.

Code: Selecteer alles

b en /b, i en /i u en /u Alle tags komen tussen brackets ([])
Bijna alle fora werken met deze codes.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 aug 2010, 18:54

@zondervrees: die procedure had ik ook al ontdekt, maar dat gaat enkel als je op het juiste moment eraan denkt dat je een woord wil benadrukken.
Niet als je zin al af is. Ikke domme trien heb nog altijd niet gevonden waar die brackets staan, want ik had ook al gedacht dat het op die manier moest te doen zijn. Ik heb het al gezegd een breimachien was hel, maar computer is dat ook voor mij en gelukkig heb ik dan de mac, wie weet wat stak ik uit op een gewone....

niet wiskundig n niet technisch aangelegd: gsm, I pod en wat weet ik nog, gps, =chinees....

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

22 aug 2010, 10:30

Om dat vierkante haakje te openen, tik je alt + shift + (, om het te sluiten tik je alt + shift + ). Op een Azerty-toetsenbord toch.
Ni Dieu, Ni Maître

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 aug 2010, 00:44

we proberen[ en ] ja maar hoe moest ik dat nu vinden in mijne allene?
[goed] nu ne keer zien of het gelukt is en in elk geval hartelijk dank voor de
inlichtingen
opnieuw

en nu gaat het inderdaad shame on me dat ik zoiets simpel niet wist :oops: :oops: :oops: