Mail box

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Huub2
Lid geworden op: 15 sep 2008, 12:49
Locatie: Nijmegen

13 sep 2010, 19:52

een vraagje: Regelmatig krijg ik te horen ,wanneer ze mij email toesturen dan krijgen ze hem weer retour.
Ook krijg ik de melding dat mijn inbox vol is.
Die leeg ik dan evenals de verstuurde en de prullemand.
En dan nog krijg ik die melding.
Wie heeft hier een antwoord op>

Al vast bedankt. Grt, Huub.

powerbooster
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:09
Locatie: Hasselt

13 sep 2010, 23:32

Staat in uw mailaccount > geavanceerd > verwijder bericht van server aangevinkt? Anders blijft uw mailbox in de webmail op de server vol staan.
ISP Telenet Wigo⎟
Dropbox ⎟iCloud Drive 200GB
 iMac 21,5" 2,8 GHz Intel Core i7 MacOSX 10.13
 MacBook Pro 13" Intel Core2 Duo MacOSX 10.13
 iPhone 6 16GB
 iPad 3 16GB

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

14 sep 2010, 20:58

ivm mail, hoe kan men zijn originele mail op de server nalezen of een tweede maal ophalen als die nog niet leeggemaakt is wel te verstaan?
mvg

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

15 sep 2010, 07:32

Als je je mail niet wilt verwijderen van de server dan moet je een e-maildiens gebruiken waarbij je box heel erg groot is. Gmail is daar een goed voorbeeld van. 7Gb aan ruimte heb je daar alleen al voor je e-mail. Ik ben na 5 jaren gebruik niet niet eens op 10% (heel af en toe ruim ik echt onbelangrijke zooi op).

Bij het gebruik maken van een e-maildienst in combinatie met Mail kun je er voor kiezen dat al je e-mail in Mail staat. Daarna zou je het van de server kunnen verwijderen, het staat immers op je computer?

Als je instelt dat gelezen berichten na een maand van de server verwijderd worden dan hoef je daar verder niet meer naar om te kijken. Als het belangrijke e-mail is dan moet je zorgen voor een lokale back-up oftewel: Time Machine (LET OP: ik bedoel niet expliciet Time Capsule!) of iets dergelijks. Kwestie van een externe schijf kopen, aan je Mac koppelen met minimaal Mac OS X 10.5 en gaan met die banaan.

Als je meerdere e-mailadressen/boxen in Mail wilt zetten dan ga je in Mail naar -> Menu -> Voorkeuren -> Accounts -> links onder op het plusje klikken. Hier kun je alle toegang instellen om je mail op te laten halen.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

15 sep 2010, 08:57

Ok sypie, maar hoe geraak ik in mijn email die nog op de server staat om die nog eens te bekijken vooraleer ik via mijn "mail" akkord geef om de inhoud van mijn servermail te ledigen?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2010, 10:54

Waarschijnlijk kan sypie je beter helpen, maar heb je geen knopje zend en haal alles op of send and recieve all
Ga naar bewerken en daar zie je zoeken en geavanceerd zoeken, daar kan je ook veel terugvinden

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

15 sep 2010, 17:30

Dit hangt volledig af bij wie je een e-mailadres hebt. Als het bijvoorbeeld van Gmail is (e-mail adres eindigt op @gmail.com) dan ga je naar de betreffende website, log je in en doe je via de website wat je normaal in je Mail doet.

Heb je een adres via Belgacom dan log je in op Belgacom.be en zoek je daar naar je webmail (zo noemen we e-mail via een website).

In principe staat alle mail die in je mailbox staat ook op je computer. Als je werkt met het POP3 principe (zo is je e-mail ingesteld in de voorkeuren van Mail) dan blijft al je e-mail in Mail staan, ook als het van de server is verwijderd.

Mail die van de server wordt verwijderd is alleen e-mail die ook op jouw computer staat dus geen andere e-mail.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

15 sep 2010, 17:57

bedankt voor de antwoorden, 'k heb het ondertussen gevonden, bij belgacom is dat via "e-services" inloggen enz...
Ik was dat vergeten, en ik dacht dat ik dat rechtsreeks vanuit mijn mail kon doen (dus in mail gewiste zaken terug op de server gaan zoeken, indien ze daar nog op stonden) maar dat gaat niet. Toch nogal een gedoe.