Aan oudgedienden 6 TTR

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

punishmen
Lid geworden op: 07 apr 2006, 14:22
Locatie: Kaprijke

31 dec 2010, 00:50

Ik wens bij deze alle oud-6TTR-ers een gelukkig nieuwjaar..Ik was bij 6TTr van augustus '74 tot en met mei '75.Werkte in de MT bij chef De Caluwé samen met Jaen-Pierre De Keukeleire van Nazareth.Het was al bij al een prachtige tijd.Meegeweest met maneuvers naar Leopoldsburg .De "muur" gedaan en op stap in Hagen.Regelmatig eens bij het café van Franz binnen in dezelfde straat van De Leie.Gaan dansen in dancing "The Knightcorner" en naar het Stellacafé.Ook naar pub "Paris" op de hoek van de Winklerstrasse:Daar bestelde de Duitse dienster Monique met minirok en de prachtigste benen van Ludenscheid!In de cinema aldaar ook de eerste horrorfilm van m'n leven gezien:"The Exorcist",toen échte horror met Linda Blair,nu gedateerd en verworden tot ouderwetse lachfilm door de evolutie in tijd!Door onze werk op de Mt ook soms uitgenodigd op die bv-feestjes waar na verloop van tijd s'avonds die bv's redelijk opvallend en zonder chroom met elkanders vrouw op de rol gingen,haha!M.a.w. stof genoeg om over te schrijven!Heb spijtig genoeg nog niemand hier tegengekomen die in dezelfde tijd gediend heeft in de stafco.kamer 1/15 op eerste verdiep net naast de kantine op het 1e verdiep.Beste nieuwjaarsgroeten,Mellaerts Frankie ,Lembeke,Oostvlaanderen(tegen Eeklo waarvan ik afkomstig ben).

punishmen
Lid geworden op: 07 apr 2006, 14:22
Locatie: Kaprijke

31 dec 2010, 00:53

Met bv"s bedoel ik die beroeps die er toen dienden!Bedoelde eigenlijk "Boefers"........Frankie.

koleos
Lid geworden op: 10 okt 2008, 15:11
Locatie: rummen

02 jan 2011, 13:58

Hei Franky,eerst en vooral voor u en gans 6ttr.een gezond en gelukkig nieuwjaar!!!ik ben in juni 73 binnen gegaan,2maanden turnhout dan 10maanden de leie staf.co.Ik lag in kamer 3/13 en was niet ver van de kantine af,de naam was toen kabarka als ik mijn geheugen nog goed is.Ben ook 'n paar keer in hagen uitgegaan,de knigtscorner regelmatig enfin ik heb daar leren drinken en dan is de soldij toen 100bf. snel erdoor!Ik was chauffuer bij de staf.co en heb met zowat bijna alles gereden,zelfs met de vuilkar!!Het leek vies maar was toch plezant en als we maandelijks de ronde moesten doen van de "boefers"kregen we toch regelmatig wat drinkgeld.
Een heel mooie tijd was het toen(achteraf bekeken)Had ik toen wat meer verstand en wat bijscholing gedaan was ik "boefer" geworden dan was ik al even op pensioen en een goed pensioen.Nu ben ik na 41,5jaar werken op brugpensioen maar 't is niet vet wat de staat geeft!Enfin ben toch blij om nog
contact te hebben met 6ttr.'s!!
Alee groetjes,
en mogen er nog 6ttr's wakker worden!
Guy,
73/25908

Barley
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26
Locatie: Wichelen

02 jan 2011, 16:42

Gelukkig 2011 aan alle mannene van de 6de TTR (Trachten Te Rusten)

Ik was gekazerneerd in '74 kazerne "de leie" cie CTRZ, ik geloof dat het kamer 30 was. Linkerkant in de hoek op 't eerste verdiep.Ik was diegene die altijd werd buitengesmeten in de rijschool (4 keer), omdat ik zogezegd met geen Bedford kon rijden, terwijl het juist omgekeerd was, die Bedford kon met mij niet rijden.Bijna eens het infocentrum op 2 wielen binnengereden.
Schone tijd was dat, altijd proberen het onderste uit de kan te halen t.o.v. de oversten, en per slot van rekening (bijna) altijd aan het kortste eind trekken. (lees: patatten jassen en dergelijke meer...)!!!

Groetjes en hou alle verbindingen open!
Hasta la victoria siempre

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

02 jan 2011, 21:42

..
Zomaar

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

02 jan 2011, 22:06

Besten,

Het zijn steeds dezelfde 6de TTR's die hier op het Forum zijn..
Een van julie is ook in Hagen geweest, ik ook ik had de muur gedaan met enkele makkers.
Er kwam toen juist een Volkswagen aangereden, met Duitsers er in. Ze stopte en deden teken dat we mochten mee rijden, Zij reden naar Hagen.
Ik als simpele boer uit Hoboken, had zo iets nog nooit gezien, dat kun je niet vergelijken met Antwerpen. Een huizenblok aan beide kanten 4 verdiepingen hoog afgesloten door een hoge muur van voor en van achter, de straat ongeveer 100 meter lang.
Door de ramen hingen schaarse geklede dames. En aan de deur stonden er ook om u binnen trekken, voor een lekkere wip. Wij zijn braaf gebleven, en zijn met VW voor het ochtenkrieken terug de muur overgekropen, en in ons bed geduikeld...
De Trocadero de striptease tent, Stellacafe kwam ik ook.
Maar ook in de Boeferscafe "Sur Sonne" daar kon je met hun vrouwen dansen. Daar deden ze al aan partnerruil.
Chef patat ben ik éénmaal geweest, dan had je ook de sleutel van fruitkot...
En de boer die het afval van de keuken kwam ophalen, toen werd er veel eten weggooid. Maar als er een bepaalde sergeant of korporaal stond aan de vuilbak. En er lag nog te veel op uw bord, moest je terug naar binnen gaan, en verder alles op eten.
Heb er ook het optreden van Mariska Verens "Chocking Blue" meegemaakt.
Ik was werkzaam in de MT, smeren en verlichting maken.
Adj. Haerings (doddelaar) Chef Caluwé en Chef Maes, en Chef ...van de Depanneur (rosse).
En voor uw was en strijk in de stafcompagnie was er "vaderke".
Zie ook eens Hugo Driesen kamp Vogelzang
En wacht gelopen munitiedepot, kazerne de Yzer, waar ook een telefooncentrale was gevestigd.
Johnny 1969-70 (stafcompagnie) MT
Die tijd komt niet meer terug...


Je kunt hem allemaal sappen negers
Dat was een gezegde toen
Zie op dit forum mijn Kidbak met tekst..





Losse John
Laatst gewijzigd door worm op 23 jan 2011, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zomaar

bobkesenior
Lid geworden op: 23 feb 2006, 08:09
Locatie: Boechout

11 jan 2011, 13:45

Ik heb in Ludenscheid mijn legertijd van mei t/m dec 1973 doorgebracht na eerst 4 mmanden kr00 opleiding in Vilvoorde.
Ik was in Cie radio Peleton radio.
Ik herinner me de ochtendcroos, wachtlopen op munitiedepot, de verhuis van beroepsmensen terug naar belgie (en dan waren wij ook in belgie bij ons lief) en enatuurlijk af en toe een manoeuver met de fm12/800 in de velden.

Een mooie herinnering.

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

23 jan 2011, 09:12

Merkwaardige kidzak van de 6de TTR Afbeelding
Zomaar

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

24 jan 2011, 12:07

Beste mkameraden,

Eigenlijk was de bedoeling om de stad Lüdenscheid beter te leren kennen maar we hebben er een kroegentocht van gemaakt...




Johnny AfbeeldingAfbeelding
Zomaar

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

27 jan 2011, 09:11

Kazerne De Leie Maintenance 1969-1970 Afbeelding
Zomaar

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

30 jan 2011, 14:02

Beste legerkameraden,


Het aantal dagen aftellen...









Johnny Afbeelding
Zomaar

Aime1955
Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10

30 jan 2011, 22:06

Ja er werden door menige soldaat kalenders bijgehouden om de dagen af te tellen.
Dus de dagen in CTRZ waren blijkbaar daar toch niet zo leuk?Bij mij zekers niet!
De heimwee en nostalgie moesten worden weg gedronken of door absurde humor uit het geheugen worden gehouden!

Worm , kijk nog eens goed naar de militaire prullaria en zet dienen ABL voor goed uit je brein .
Je bent te goed om die kille militaire sfeer regelmatig te herkauwen.


Heel vele warme hartelijke groeten.

Aimé CTRZetter 1974
Laundry is the only thing that should be seperated by colour

worm
Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20

01 feb 2011, 19:52

Gezellig op de kamer..... Afbeelding
Zomaar

Aime1955
Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10

01 feb 2011, 21:59

Eén pintje was niet voldoende voor de realiteit te vergeten,...meestal moesten het er meerdere zijn!

De muziek in de kantine waardeerde ik wel:

http://www.youtube.com/watch?v=bX7V6FAo ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=iMs9Nuda ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=7Ek1Uslv ... re=related
Laundry is the only thing that should be seperated by colour

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

01 feb 2011, 22:42

Aime1955 Dat gij "ANTI-MILITAIR" zijt hebben we al elders op het forum gelezen ... en als ik mij nog kan herinneren, moesten zij daar niets hebben van je gedachtengoed!

Het is toch "DANK ZIJ DEZE JONGENS" dat de koude oorlog niet uitgebroken is!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !