Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

04 jun 2016, 15:14

De fout zit hier:
<title>MIJN WEBSITE</titel>
</titel> moet zijn </title>

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 jun 2016, 15:19

Beste ddtt,

Je hebt een schrijffout gemaakt. Alle tags moeten steeds in het Engels staan!
Je schrijft:
<html>
<head>
<title>MIJN WEBSITE</titel>
</head>
<body>
<h1>JELLE FILMS</h1>
<h2>Startpagina</h2>
<h3>Welkom</h3>
</body>
</html>
Moet zijn:
<html>
<head>
<title>MIJN WEBSITE</title>
</head>
<body>
<h1>JELLE FILMS</h1>
<h2>Startpagina</h2>
<h3>Welkom</h3>
</body>
</html>
Zo zie je maar wat één klein schrijffoutje kan doen in html.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ddtt
Lid geworden op: 11 sep 2005, 21:06
Locatie: weerde

04 jun 2016, 15:37

hello

stom van mij hé
zal in het vervolg de tekst meerdere keren moeten nalezen
nu zie ik mijn titels in google
alvast bedankt voor de hulp

ddtt

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 jun 2016, 15:46

Beste ddtt,

Wacht maar tot je een pagina vol met html codes hebt .... ;)

Bedankt voor je update.

Succes met je website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

fredeken
Lid geworden op: 03 apr 2018, 20:46
Locatie: 9140 Temse

04 apr 2018, 22:12

Hallo,
Ben nog maar pas begonnen met de cursus om een eigen website te maken en realiseer me dat het niet zo simpel gaat zijn omdat de cursus al wat ouderdom heeft en de vormgeving veranderd is met de jaren. Ik werk met Windows 10 en Internet Explorer 11 maar hoop dat het verder wel zal lukken.
Toch heb ik al een vraagje, ik ben nu aan deel "5.0 De pagina titel", het is me niet helemaal duidelijk, is het nu zo als we verder gaan of iets wijzigen, doen we dat telkens in het kladblok tekstdocument om dan telkens opnieuw -opslaan als-? of is het de bedoeling dat we verder werken in het HTML bestand -index-?
Als het dat laatste is, zit ik met een probleem want ik heb al geprobeerd daar iets te wijzigen, maar dat lukt niet.
mijn titel heb ik gewijzigd in het kladblok tekstdocument en dan -opslaan als- en dat ging, het is me alleen niet duidelijk of het iedere maal zo moet.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 apr 2018, 23:34

Beste fredeken,

Je zal ...

- ofwel steeds de broncode moeten kopiëren in kladblok

- ofwel volgende code (zie hieronder) moeten kopiëren en plakken in kladbok en dan bewaren als --> broncodeIE11.reg <-- om vervolgens op het bewaarde bestand te klikken om toe te voegen aan het register.
Met deze laatste optie krijg je de broncode ineens in kladblok te zien en kan je verder werken.

Code:

Code: Selecteer alles

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\View Source Editor\Editor Name]
@="C:\\Windows\\notepad.exe"

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

fredeken
Lid geworden op: 03 apr 2018, 20:46
Locatie: 9140 Temse

06 apr 2018, 00:49

Dank je wel coderunner.
Heb het gekopieerd en ééns geprobeerd en het werkt prima.
Ga morgen verder doen, ben vandaag toch al tot hoofdstuk 7 geraakt, maar ik vermoed dat ik je tussendoor nog wel ééns zal moeten lastig vallen.
groetjes

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

06 apr 2018, 13:34

Beste fredeken,

Bedankt om dit te melden en geen problem hoor als je nog vragen hebt ... laat maar komen!

Alvast veel succes met je website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

fredeken
Lid geworden op: 03 apr 2018, 20:46
Locatie: 9140 Temse

20 apr 2018, 23:02

goeie dag (of nacht) coderunner,
Ik heb de cursus doorlopen zonder noemenswaardige problemen, en ben nu op het punt gekomen om aan mijn eigenlijke website te beginnen, maar ik heb totaal nog geen gedacht hoe die er moet uitzien.
en ik weet met de tijd komt dat wel, maar toch zit ik al met en vraagje. Voor de achtergrondkleur heb ik dat programmaatje gedownload, en u heeft gelijk als u zegt dat een te drukke achtergrond de tekst onleesbaar maakt, maar die kleuren zijn toch ook maar kleuren, eentonig en zonder leven. eigenlijk zou ik iets willen weer wat leven in zit, niet storend en rustig maar toch iets. mijn vraag is nu, kan je zoiets enkel bekomen door middel van een foto te plaatsen? en zo ja, hoe plaats ik een foto als achtergrond? maar misschien zijn er andere trucjes om een andere achtergrond te bekomen? 
groetjes

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

20 apr 2018, 23:33

Beste fredeken,

Je kan op verschillende manieren kleur geven aan je achtergrond.

Hier enkele voorbeelden:

1- gebruik een geen te felle kleur.

2- gebruikt een geen te felle kleur en werk met tekstvakken in een andere kleur(schakkering) die erbij past
zie vbn. -> hier <-
Kleur kiezen (links) en een gepaste kleurschakkering of pattern worden zichtbaar (rechts).

3- gebruik een herhalend eenvoudig neutraal pattern (afbeelding) waar je de tekst opplaatst.
zie vbn. -> hier <-

4- gebruik een grote afbeelding/foto die niet mee scrolled.

5- ...

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

fredeken
Lid geworden op: 03 apr 2018, 20:46
Locatie: 9140 Temse

20 apr 2018, 23:42

bedankt coderunner
daarin ga ik zeker iets in vinden dat me zal bevallen
groetjes

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 apr 2018, 22:45

Beste fredeken,

Veel plezier met het maken van en succes met je website.

Tot de volgende ...

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

fredeken
Lid geworden op: 03 apr 2018, 20:46
Locatie: 9140 Temse

23 mei 2018, 13:58

Dag coderunner,
Ik had net even problemen om in te loggen bij seniorennet, dus het kan zijn dat er een andere gebruikersnaam staat dan er voor, maar het is dus fredeken.
Mijn website is nu zo goed als klaar, enkel nog een beetje aan mijn biografie schaven en het is in orde.
Maar ik heb toch nog een vraag; Ik ben amateur kunstschilder, en de bedoeling van mijn website is mijn werken te laten zien, dus ik heb er ongeveer een veertigtal foto's opgezet, de vraag is nu; hoe kan ik mijn foto's beschermen tegen het kopiëren. Dit heb ik nogal gezien op andere website's, en ik zou liever hebben dat ze geen kopie's van mijn werken kunnen maken. Wat ik ook al gezien heb bij andere website's is dat er een gastenlijst aanhangt, waar mensen hun gedachte kunnen neer zetten , maar ik weet nog niet of ik dit gaan gebruiken.
Maar voor ik hem online ga zetten wil ik dus éérst moet foto's beveiligen tegen kopiëren
Groetjes

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 mei 2018, 14:17

Beste fredeken,

Foto's beschermen tegen kopiëren op internet is niet mogelijk daar alles wat er op het www verschijnt voor iedereen zichtbaar is en dus ook gekopieerd kan worden. Wat je wel kan doen is op elke foto een watermark plaatsen maar dan nog kan men je kunstwerken kopiëren of het de bezoeker moeilijker maken (javascript of iets dergelijk) maar pc fanaten weten dit gemakkelijk te omzeilen.
Je kan ook de foto's in een afgeschermde map plaatsen met een login en wachtwoord maar dan kunnen alleen zij je foto's bekijken waaraan je de login en het wachtwoord geeft, maar ik denk niet dat dat je bedoeling is.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

fredeken
Lid geworden op: 03 apr 2018, 20:46
Locatie: 9140 Temse

23 mei 2018, 20:11

Dag coderunner
Na uw antwoord over de beveiliging van foto's, ben ik nog ééns gaan googellen en heb iets gevonden. Als je volgende code plaatst in het begin van uw pagina, net na <head>

<script> 
<!-- 
if (window.Event) 
document.captureEvents(Event.MOUSEUP); 
function nocontextmenu() 
{event.cancelBubble = true 
event.returnValue = false; 
return false;} 
function norightclick(e) 
{if (window.Event){if (e.which == 2 || e.which == 3) return false;} 
else if (event.button == 2 || event.button == 3) 
{event.cancelBubble = true 
event.returnValue = false; 
return false;}} 
document.oncontextmenu = nocontextmenu; 
document.onmousedown = norightclick; 
function disableselect(e){return false}
function reEnable(){return true}
document.onselectstart=new Function ("return false")
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable}
//--> 
</script>

dan is gans je pagina beveiligd. Als je dan op je rechtermuisknop drukt krijg je normaal een menu en nu krijg je niets.
Via de F10 knop  verschijnt er onder de paginatitel een extra balk waar je - [i][b]bestand[/b] [/i]- en -[i][b]bewerken met kladblok[/b][/i]- indrukt om aan je bron te kunnen.
vraag is , gaat dat ook nog lukken ééns hij online staat?