Sportbeleid Stad Antwerpen

Samen van het leven en van sport genieten, dat is Sportelen. Ben je de vijftig voorbij en heb je geen zin meer om elke week door weer en wind te gaan sporten?

CoachLeo
Lid geworden op: 11 mei 2009, 11:29

11 feb 2011, 06:36

Ik heb zojuist vernomen dat de stad Antwerpen wat betreft het Zwembad Wezenberg, de inkomprijzen zal verdubbelen vanaf 1 maart.
Dit wil zeggen dat een inkom nu 4€ zal kosten ipv 2€. Kindjes moeten nu vanaf 3 jaar ook 2€ betalen.
Wat ik dan nog het ergste vind is dat de groep van +55 afgeschaft wordt. Hierdoor zullen deze ouderen niet meer 1€, maar ineens 4€ moeten betalen.

Deze opslag geld voor alle zwembaden maar de 25m baden zijn 1€ goedkoper. Ik vind deze beslissing van de de Stad nu niet bepaald sport vriendelijk en zeker niet voor de groep van de +55 die men via allerlei campagnes aan het sporten wil krijgen en waarbij de zwemsport toch zeer belangrijk is. Wel voor hen stijgt de prijs met een factor maal 4.

Officieel weet niemand iets, maar via leraren (scholen moeten dan ook per kind aanzienlijk meer betalen) ben ik deze beslissing van het college te weet gekomen.
Hopelijk zal de Stad bij voldoende protest een bijsturing doen van deze beslissing.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 feb 2011, 10:48

Iemand moet toch het stadion voor twee hopeloze voetbalploegen sponseren. :wink:

RudigerO
Lid geworden op: 28 feb 2011, 18:47
Locatie: Borgerhout

01 mar 2011, 00:04

De Stad Antwerpen doet een "indexaanpassing" voor een 55+ tot 65 jaar wordt een zwembeurt met een 12 beurtenkaart aangepast van 10€ naar zo maar eventjes 40€. Hopelijk volgt de benzineprijs deze trend niet want dan zal het verkeersinfarct rond Antwerpen zonder brug of tunnel wel opgelost zijn. Hier wordt een doelgroep wel eventjes in de wind gezet. Dank u Stad Antwerpen, ik ga wel in Mortsel zwemmen, als niet-inwoner ben ik dan nog beterkoop af.
Hetgeen je gezien hebt is niet hetgeen er gebeurd is :-(

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

02 aug 2012, 12:21

Zou er één zwembad zijn dat niet verlieslatend is ? Dus nu de putten moeilijker te vullen zijn zal het enige middel zijn de prijzen optrekken ! De plaatselijke directeur van het zwembad zal zeker niet inleveren ! :oops:
Doe wel en zie niet om !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 aug 2012, 08:26

Het is door zulk beleid dat we zeker olympisch talent zullen ontdekken in het zwemmen :cry: