WAT BRENGT ONS DE MODERNE WETENSCHAP ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

03 feb 2013, 16:49

Oké, fotofant, ik ben me heel bewust dat de medische wetenschap heel wat positieve zaken kan aangerekend worden, en maar goed ook !
Als ik sommige bijsluiters lees rijzen mij de haren omhoog. Ik neem heel weinig allopathische medicijnen, zelfs een aspirientje tegen hoofdpijn geeft me al maagpijn, neem er misschien max. een stuk of vijf per jaar als het heel echt nodig is, anders bijt ik wel van me af. Een straffe kamillethee kan dan soms wonderen doen.
Vaccins tegen baarmoederhalskanker zijn af te raden meen ik. Al heel wat negatieve zaken over gelezen met soms fatale afloop. Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat het gebruik van tampax, OB tampons enz.... er voor iets tussen zitten. Dat kan niet gezond zijn volgens mij, omdat de vrije 'loop' wordt tegengehouden en het 'vuil' blijft zitten, of hoe ik moet ik het anders uitleggen. Ik heb twee of driemaal in mijn jeugd tampax gebruikt en heb er ontstekingen van opgedaan. Een gyaecoloog antwoordde op mijn vraag of tampons er konden de oorzaak van zijn dat het niet zo was. Maar toch heb ik gestopt met het gebruik ervan, en heb het probleem niet meer gehad. Mijn dochter is haar baarmoeder uitgehaald wegens een ver gevorderd stadium van baarmoederhalskanker. Heel wat kennissen rondom haar hadden hetzelfde probleem en allen waren rond dezelfde ouderdom (+/- 40 jaar).
Niemand in mijn familie heeft ooit kanker gehad, dus had het niets te zien met erfelijkheid...... Begrijpelijk heeft mijn dochter haar dochter aangeraden het vaccin toe te dienen. Tja.... dat is hun beslissing en dat respecteer ik.
Mijn kleindochter (20) heeft weinig bijwerkingen gekend, maar toch, haar gezicht stond vol met uitslag door een te droge huid, waar van ze moeilijk van afgeraakte en ze heeft redelijk veel pijn in de buikstreek. Maar spijtig genoeg is het voor anderen niet zo goed afgelopen.

Alternatieve geneeskunde heeft zijn nut al bewezen, en veel mensen zijn blij daar hun toevlucht tot te nemen, wegens geen bijwerkingen.
Anderzijds heeft de reguliere geneeskunde ook zeer zeker zijn nut, maar goed informeren blijft de boodschap.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 feb 2013, 16:57

fotofant schreef: Medicatie waar dikwijls heel veel geld aan verdiend wordt is die voor wat artsen meestal "welvaartsziekten" noemen zoals hoge cholesterol,
Over welke heb je het dan, de HDL of de LDL cholesterol of de geoxideerde cholesterol ? En het laatste is van belang, maar wordt nooit gemeten, gezien dit te duur is.
te hoog suikergehalte in bloed ed. In de meeste van deze gevallen kan men zelf, zonder enige medicatie, heel veel doen :
Zoals bv. enkel trage suikers eten en geen geraffineerde. Te mijden: geraffineerde bloem en rijst en geraffineerde suikers.
gezonde evenwichtige voeding (met héél weinig suiker en alcohol en beperkte vetinname) veel bewegen (element dat door teveel mensen onderschat wordt) en een algemene evenwichtige levensstijl.
Bewegen is uiteraard zeer noodzakelijk en vooral om de ' verzuring ' tegen te gaan. Enkel beweging kan ons lymfesysteem draineren, gezien de evolutie nog niet gezorgd heeft voor een pomp zoals dit reeds bestaat voor het bloed.
Evenwichtige voeding zegt totaal niks. Wat is evenwichtige voeding ? Zelfs de verse voeding is niet meer toereikend om ons van het dagelijke dosis vitamens en mineralen te voorzien. Beperking van vitamines zegt ook al niks, gezien de vitames die men gangbaar in de apotheek of drogisterij gewoon niet werken. En waarom niet ? Omdat dit kunstmatig aangemaakte en geïsoleerde vitamines zijn. Een voorbeeld: Neem nu vitame A, om dit te laten opnemen met er volgende vitamins en mineralen in synergie gaan: B2-C-E-B3-B1-B6-Zn-K-P-Mg-Mn-Se. Nog een voorbeeld: Calcium: Mg-P-Cu-Na-K-Se. Als deze ook mee op de verpakking staan zit je goed, anders werken vit.A en mineraal Magnesium niet. Indien je de kunstmatig aangemaakte vitames gaat gebruiken, en dat zijn zowat 99% van al deze supplimenten, zullen de vitamines de ontbrekende synergetische vitamines en mineralen onttrekken uit onze inwendige voorraad en zo een tekort creëren.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

03 feb 2013, 23:03

@talisman
Ben het eens met je uitleg, maar ik wou niet zo'n uitgebreidde geven. En om nog maar eens een quote van een klassiek opgeleidde arts aan te halen " alles met mate, van alle vergif een beetje" :P
100% veilig voedsel bestaat niet, maar als je er helemaal niet op let en het niet aanvult met een uitgebalanceerd vitaminesupplement dat van een betrouwbaar labo komt, dan ben je helemaal verkeerd bezig.
Trouwens er is een heel belangrijke anti-oxidant die dikwijls vergeten wordt en de is coQ10. In belgië wordt er weinig onderzoek naar gedaan en dikwijls afgedaan als "alternatief, baat het niet dan schaadt het niet" maar Prof.em. Comhaire endocrinoloog aan de RU Gent heeft er wel onderzoek naar gedaan, terwijl in de USA er uitgebreid en langdurig onderzoek is verricht, vooral naar het effect bij cardiomyopathie (het wordt daar trouwens als standaard therapie gegeven). Maar het probleem met coQ10 is hetzelfde als met vitamines, het moet van goede kwaliteit zijn.
Maar ik ga hier niet verder over uitweiden.
Nog een fijne avond
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 feb 2013, 07:37

fotofant schreef:@talisman
Ben het eens met je uitleg, maar ik wou niet zo'n uitgebreidde geven.
Ik wel, dan weten de lezers ten minste dat niet alles goud is wat blinkt en jou uiteenzetting niet zoveel inhoud had.
En om nog maar eens een quote van een klassiek opgeleidde arts aan te halen " alles met mate, van alle vergif een beetje"
Toch niet toevallig diezelfde dokters die tegen homeopathie zijn ? 8)
100% veilig voedsel bestaat niet, maar als je er helemaal niet op let en het niet aanvult met een uitgebalanceerd vitaminesupplement dat van een betrouwbaar labo komt, dan ben je helemaal verkeerd bezig.
Ik heb niet gesproken van ' veilig voedsel ', maar voedsel waar nog te weinig voedingsbestanddelen in zitten: lege dozen, snap je dat beter ? En ook heb je dit niet goed gelezen: Vitamines die aangemaakt zijn in een al dan niet betrouwbaar labo werken gewoon niet. Ze missen de synergie.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

04 feb 2013, 09:07

Toch niet toevallig diezelfde dokters die tegen homeopathie zijn ?
Neen integendeel!
Verder wil ik je er ook op wijzen dat zodra je vitamines niet rechtsteeks uit voeding haalt, maar onder de vorm van extracten in ampoules, pillen ed. ze ergens gemaakt worden, in een labo? of hoe kom jij aan natuurlijke vitaminen?
Verder is het vooral voor vitamine E belangrijk dat ze natuurlijk is (d-alpha-tocoferylsuccinaat) de synthetische wordt amper opgenomen (d-l-alpha-tocoferol), idem voor bètacaroteen.
Misschien vind je mijn uiteenzetting waardeloos, het zij zo, maar ik heb al gemerkt dat hoe meer uitleg je geeft hoe meer mensen zitten te azen om dat af te breken dus...
Nog een fijne dag
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 feb 2013, 10:50

fotofant schreef: Verder wil ik je er ook op wijzen dat zodra je vitamines niet rechtsteeks uit voeding haalt, maar onder de vorm van extracten in ampoules, pillen ed. ze ergens gemaakt worden, in een labo? of hoe kom jij aan natuurlijke vitaminen?
Ik wil hier enkel duidelijk maken dat geïsoleerde vitamine-supplimenten niet werken als ze op synthetische wijzen in een labo worden aangemaakt. De enige supplimenten die wél werken zijn deze die aangemaakt zijn als extracten uit natuurlijk gekweekte groenten en fruit en waarbij alle synergetische mineralen en vitamines nog aanwezig zijn en waarbij enkel de " vezels " ontbreken.
Verder is het vooral voor vitamine E belangrijk dat ze natuurlijk is (d-alpha-tocoferylsuccinaat) de synthetische wordt amper opgenomen (d-l-alpha-tocoferol), idem voor bètacaroteen.
Daar heb je volkomen gelijk in, maar dit geldt ook voor de overige vitamines. In natuurlijke vorm moet vitamine E ook nog vergezeld zijn van A-B6-B12-B1-B5-B3-B10-D- Na-K-Ca-Fe-Mg-Zn-P en Se. ( dit zijn de voornaamste )
Misschien vind je mijn uiteenzetting waardeloos, het zij zo, maar ik heb al gemerkt dat hoe meer uitleg je geeft hoe meer mensen zitten te azen om dat af te breken dus...
Nog een fijne dag
Dat is niet zo. Een uiteenzetting mag niet leiden tot misverstanden. Men heeft in dit geval voedingsupplimenten en voedingsupplimenten. Mijn uiteenzetting wil het verschil aantonen. En een beetje gif is gunstig ? Dan hebben we het over homeopathie, of niet soms ? Ook daar heb je de nodige misvattingen, zoals ik hier al heb kunnen lezen.

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

04 feb 2013, 19:53

@talisman,
Ik denk dat er ergens toch een misverstand moet zijn, ik heb helemaal niets tegen homeopathie, en het behelst véél meer dan dat er alleen maar een verdunning van een of andere stof aan een patient geven wordt, en ik ben niet deskundig genoeg op het gebied van homeopathie om daar veel uitleg over te geven.
De opmerking van de desbetreffende arts "van elk gif een beetje" was in een gemoedelijk gesprek onder vrienden, met een knipoog naar de homeopathie. Het gesprek ging over "gezond en veilig voedsel" en voornamelijk over het feit dat je niet blindelings moet aannemen dat alle voeding met het "bio" label per definitie gezond is, dat je daar ook best kieskeurig in bent en op de vraag naar een algemeen advies over wat we best wel en niet eten kwam dat antwoord "van alle gif een beetje".
Nog een fijne avond
elk moment is belangrijk

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 feb 2013, 20:03

fotofant schreef:@talisman,
Ik denk dat er ergens toch een misverstand moet zijn, ik heb helemaal niets tegen homeopathie,
beweer ik ook niet.
en het behelst véél meer dan dat er alleen maar een verdunning van een of andere stof aan een patient geven wordt,
mee eens.
De opmerking van de desbetreffende arts "van elk gif een beetje" was in een gemoedelijk gesprek onder vrienden, met een knipoog naar de homeopathie.
had ik ook zo begrepen, en een beetje gif is de basis voor homeopathie.
Het gesprek ging over "gezond en veilig voedsel" en voornamelijk over het feit dat je niet blindelings moet aannemen dat alle voeding met het "bio" label per definitie gezond is,
ook mee eens. wist je dat groenten het label ' bio ' mogen dragen als ze niet met pesticiden zijn bespoten en meer vereisten zijn niet nodig om wettelijk o.k. te zijn? Wat mager om gezond te worden niet ?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

28 mei 2013, 22:00

Homeopathische griepvaccin blijkt effectief.!!

Ik kan het niet laten om de werking van homeopathie nog eens onder de loep te brengen met volgend ARTIKEL

"Volgens de Canadese gezondheidsraad zijn homeopathische ‘griepvaccins’ effectief. Dat valt af te leiden uit de toekenning van een licentie van maar liefst 10 homeopathische griepmiddelen door deze Canadese gezondheidsautoriteit. Deze 10 middelen worden toegevoegd aan een groeiende lijst van homeopathische preventiemiddelen (‘vaccins’) die beschikbaar zijn voor de Canadese bevolking. Daaronder zijn ook homeopathische middelen ter preventie van polio, mazelen en de kinkhoest. Al deze middelen, of ‘vaccins’, hebben de test doorstaan die de claim controleert of de middelen: ‘veilig en effectief zijn, volgens de instructies op het label’....."

Daar is BIG PHARMA natuurlijk niet blij mee en ook niet "de homeopathie-sceptici en de zichzelf tot ‘anti-kwakzalvers’ gedoopte groepen van tegenstanders van ‘alternatieve geneeskunst’.... "

Nog altijd wordt deze alternatieve geneeskunde besmeurd door wetenschappers met de grote 'bekken' die homeopathie in het verdomhoekje willen duwen.

Doch er komen uit verschillende universiteiten POSITIEVE reacties en wetenschappers tonen RESPECT voor de werking van homeopathie voor zeer uiteenlopende aandoeningen.

Tja de éne wetenschapper is de andere niet, nietwaar :roll:

Zo zie je maar dat niet alle wetenschappers te vertrouwen zijn !
Spijtig voor de man met de pet die er de dupe van is !

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

28 mei 2013, 22:27

Verklaringen schijnwerkzaamheid homeopathie

1) vele stress-gevoelige aandoeningen vanzelf verdwijnen of fluctueren. Ook allergie fluctueert voordurend, of verdwijnt spontaan. Men heeft dan de indruk dat het gebruikte middel werkt. Skepp vindt daarom ook dat er iets moet gedaan worden aan het overdreven voorschrijfgedrag van artsen. Voor een keelontsteking heb je geen geneesmiddelen zoals antibiotica nodig, want die ontsteling is na 5 dagen ook vanzelf verdwenen, maar dus ook geen homeopathie.

2) het placebo-effect : het effect door suggestie, autosuggestie en de homeopaat als goede psycholoog die veel tijd steekt in de patient. Het effect daarvan schrijft men op rekening van het gebruikte middel, terwijl homeopaten vooral goede psychologen zijn.

3) vele homeopatische middeltjes worden gebruikt tijdens of na een klassieke behandeling. Als er dan een positief effect is schrijft men dat toe aan de homeopaat, terwijl de eer eigenlijk de arts toekomt.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

01 jun 2013, 01:54

Een schouderklopje kan ook wonderen verrichten. Ooit was ik ziek, nog (bijna) zieker dan nu. Ik dacht eerst: "lap! Ik heb het weeral zitten, ze hebben mijn medische testen verwisseld met die van een andere. Die vent of vrouw moét nu al dood en begraven zijn!"

Een dubbel-check wees uit, dat het wél over mij ging. Mijn huisarts, niet de eerste de beste, vroeg mij om het eens te proberen met die homeophatie. Ik schoot mij daar in een onbedaarbare lach en, tussen twee lachbuien door, zei ik toch ja, zeker?

Ik heb dus die druppeltjes een tijdje ingenomen, en ben al lachend genezen! Ik moet er wel eerlijkshalve aan toevoegen, dat die arts Ettiene, een van mijn vrienden was en hij mij af en toe eens een schouderklopje gaf.

Nu nog, weet ik nog altijd niet, wat de doorslag heeft gegeven. Dat klopje op mijn schouder, of die honderduizend keer verdunde waterige beestjes.:wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 jun 2013, 09:49

Wie heeft het nog niet meegemaakt dat je naar de arts stapt, en je daar al je sores eens kan vertellen, je half genezen naar buiten stapt?
70% van de kwalen wordt veroorzaakt door stress.
Verlaagt je weerstand.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

01 jun 2013, 15:26

Men moet niet altijd naar de arts stappen. Bij een lichte val van een kind geeft de moeder een kusje op de zere plek, en als bij wonder verdwijnen de traantjes en is de pijn over. Voor een volwassene kan het zijn/haar partner, een vriend of vriendin zijn die je 'stress-kwalen' kunnen verzachten. Weet je, een luisterend oor kan veel oplossen, kan mogelijks ook een arts zijn. Een vertrouwelijke persoon kan zeer behulpzaam zijn.
Voor zeer ernstige lichamelijke kwalen dient men diagnose te stellen en bij een levensgevaarlijke ziekte dient men zich ook geestelijk te versterken. Een positieve houding tegenover de ziekte kan heilzaam zijn.

@ Ed,
Dat schouderklopje heeft waarschijnlijk mee je geest versterkt en bovenal kent het geen nare 'bijwerkingen' :wink:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

04 jul 2013, 16:01

Dit artikel gaat over het MERS-Coronavirus.
Ik citeer er enkele gegevens van :
"In september 2012 is een nieuw type coronavirus ontdekt. Internationaal wordt de volgende naam voor dit virus gehanteerd: Middle East Respiratory Syndrome-coronavirus (MERS-CoV). Op 3 juli 2013 zijn er wereldwijd 77 patiënten met een bevestigde besmetting van MERS-coronavirus gemeld en hiervan zijn 40 patiënten overleden (bron: WHO)." ......
De bron van besmetting van deze patiënten ligt in het Midden-Oosten.....
Het MERS-coronavirus lijkt niet gemakkelijk van mens-op-mens overdraagbaar.....
Er geldt geen aangepast reisadvies voor het Midden-Oosten. Het risico voor een reiziger om besmet te raken is heel klein (WHO/ECDC).

Verder schrijft men nog dat de bron van infectie nog onbekend is, maar mogelijks van dieren afkomstig !

WAT LEES IK HIER :
Dat het MERS-CoV virus waarop twee Nederlandse virologen patent hebben aangevraagd nu een dodelijk gevaar voor de mensheid begint te worden.
Binnen niet al te lange tijd zullen miljoenen moslims op reis gaan naar Mekka, de bronhaard van deze besmetting ! !
Die komen natuurlijk van over geheel de wereld, zodat een wereldwijde verspreiding van het virus mogelijk is.

Rusland wijst naar een mogelijk verband tussen de genetisch gemanipuleerde granen van MONSANTO (*) en dit dodelijk MERS-CoV virus. Veel van de gevallen van besmetting doen zich voor in een gebied in Saoedi Arabië waar brood wordt gebakken met graan afkomstig uit Amerika.......
Dit is natuurlijk een heel zware beschuldiging, want zo lijkt het erop dat men aan een soort van 'bevolkingsuitroeing' wil doen die volgens de NWO noodzakelijk zou zijn wil de mensheid overleven.

Paniekzaaien onder de mensen lijkt de boodschap zodat de virologen straks onder dit patent ontwikkelde "vaccinatie" wereldwijd kunnen slijten.
KASSA KASSA voor de virologen ? ?

In de Engelse Daily Mail staat of stond er een uitgebreid artikel over omdat de jaarlijkse pelgrimstochten naar Mekka weldra weer op het programma staan.
Anders dan in in het artikel hierboven wordt nu gemeld dat dit dodelijke virus zich razendsnel wereldwijd kan verspreiden.......

Zullen wij binnenkort (verplicht) in de file moeten staan voor vaccinatie tegen dit dodelijke virus ?
Of wordt het een flop zoals met het vogelgriepvirus waarvan de massa's opgeslagen "Tamiflu" op de vuilhoop geraakte ! Of werden ze mogelijks 'versast' naar Afrika ? ?


(*) MONSANTO is de grootse producent van pesticiden en genetisch gemanipuleerde gewassen ter wereld. Ze streeft naar het alleenrecht op de productie en verspreiding van zaaigoed. Het bedrijf koopt kleinere zaadproducenten op en maakt het boeren overal ter wereld vrijwel onmogelijk om biologisch zaaigoed te verkrijgen.
Zij bezit patenten op verschillende genetisch gemodificeerde versies, waar boeren jaarlijks een pak voor moeten betalen. Het brengt inmiddels ook zaden op de markt die geen herplantbare versies voortbrengen.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

08 jul 2013, 00:49

Dit zou mij allemaal niets verwonderen. Het is eens iets anders dan met sprinkhanen Dat het juist moslims zijn die de bronhaarden zijn, of zouden worden, is ook al zo opmerkelijk niet. TBC was bij ons ook al uitgeroeid tot het terug ingevoerd. Vele ziekten zijn verdwenen door een betere hygiëne. Niemand kan beweren, dat het er in onze grootsteden properder is op geworden Sommige straten zijn gewoon huisbelten waar méér ratten wonen dan in de middeleeuwen. En daarmee bedoel ik niet uitluidend dierachtigen

Dat het coronavirus nu gevaarlijk zou kunnen worden voor de mensen is, mits een mutatie, niet te verwonderen. Dat dit allemaal wel eens vrijwillig zou kunnen gebeuren ook. Tegen de natuur vechten is altijd al een verloren strijd geweest. Wij, domme mensen, trachten alles naar ons handje te zetten terwijl we onzelf, op termijn, aan het vernietigen zijn. Ten bate van de wetenschap? Ten dele wel! Ten bate van de commercie? Zonder enige twijfel!

Als niet-wetenschapper weet ik niet, dat het vogelvirus een slag in het water was en er overmatig aan sensatie werd gedaan ten bate van de Pharmacia bedrijven en hun dik betaalde bonzen. Mocht ik de wereld willen beheersen, zou ik het gewoon kunnen doen met bv. het manipuleren van het drinkwater. Een atoombom is heden ten dage slechts nog goed om te stockeren. Deze gebruiken doen en kunnen de grootmachten niet meer. Als ze er met één smijten, krijgen ze er tien terug. En dan, zijn er geen heersers meer, behalve dan de mieren. De enige overlevers.

Westerlingen ondergaan nu ook al decennia een andere overheersing die niet plots maar geleidelijk komt. Automatisch denkt men dan terug aan dat coronavirus (of varianten) die zich zou concentreren rond een streek om zich van daaruit te verspreiden over de ganse wereld.

Ik zou mij echt niet ongerust maken over dat coronageval dat mij teveel doet denken aan een Japanse wagen. Waar ik mij niet goed bij voel is, dat er pattenten voor vaccinnaties zouden zijn aangevraagd door Nederlanders. Want als die mannen geld ruiken, zal de Gulden snel terug het enige betaalmiddel worden in het Ex- Europa .onze EU-politiekers kunnen dan naar huis komen om, voor hun voordeur te gaan liggen als, natte dweilen. Alle beetjes, om die virussen buiten te houden, zouden kunnen helpen!