access voor mac

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

26 jul 2011, 08:55

Dag iedereen,

Weet er iemand waar access te vinden is in mac ? Vroeger had ik dit op mijn gewone pc, ik heb mijn cursus voor beginners nog en ook oefeningen hiervoor. Nu had ik graag al mijn klassieke muziek met access verwerkt, lijst opstellen, zo kan ik altijd terug vallen op wat ik al dan niet heb.

bedankt reeds voor de raadgevingen. :)
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

26 jul 2011, 09:05

Ik heb soms een probleem bij het versturen van foto's vanuit mijn IPhoto verzameling. Soms kunnen de mensen het direct bekijken, soms moeten ze het eerst downloaden, en soms zijn het grijze vakken waar niets mee aan te vangen is.
Ik verstuur met IPhoto, via "deel" dan "mail aanmaken" en dan "versturen"
Is er een andere en betere manier om dit te doen.
Wie weet raad ?

dank u,
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

26 jul 2011, 17:10

Gerit,

Per onderwerp graag één topic aanmaken. Ik geef alleen antwoord op je eerste bericht, je tweede bericht zul je moeten kopiëren en plakken in een nieuw topic, anders gaan dingen door elkaar heen lopen.

Access voor de Mac is er niet, simpel. Er is echter wel een alternatief, of zelfs meerdere. Wil je weten wat die zijn? Kijk dan op deze site: www.alternativeto.net -> http://alternativeto.net/software/micro ... atform=mac

Daar staan een aantal alternatieven. Verder kun je ook nog een boel doen met Numbers, die in het iWork pakket zitten. Dit is te vergelijken met Excel.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

28 jul 2011, 10:51

Bedankt, ik kijk naar de links dat je me gaf.
Wat er gebeurd is bij het maken van de 2 topic's weet ik ook niet, ik heb 2 aparte berichtjes (vragen) gesteld, ik was er ook verwonderd van dat ze onder elkaar bleken te staan toen ik naar mijn berichten keek, maar ik zal het cop. en plak. in een ander bericht, maar het mag of moet toch ook bij Mac. gevraagd worden ?

Ik ben bij het eenvoudigste begonnen, en heb eens gekeken bij Iworks 'numbers' maar, ik krijg vermelding "voor Iworks benodigde bestanden ontbreken, om de ontbrekende bestanden te herstellen gebruik het instalatieprog. van Iworks om het opnieuw te installeren", heb dan de keuze van "start toch" of "stop"Ik wil niets verprutsen dus ga nog even wachten op jou advies.

Dank u,
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

30 jul 2011, 09:29

Ik heb soms een probleem bij het versturen van foto's vanuit mijn IPhoto verzameling. Soms kunnen de mensen het direct bekijken, soms moeten ze het eerst downloaden, en soms zijn het grijze vakken waar niets mee aan te vangen is.
Ik verstuur met IPhoto, via "deel" dan "mail aanmaken" en dan "versturen"
Is er een andere en betere manier om dit te doen.
Wie weet raad ?

dank u,
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 aug 2011, 12:46

Het probleem is waarschijnlijk niet zozeer de combinatie iPhoto/Mail/Mac, maar wel de soft- en hardware versies van de ontvanger. Pas de recentste mail-software op PC is in staat om beelden weer te geven in het mail-pakket zelf, je moet die dus altijd eerst downloaden. Ook beelden die enkel als grijze vlakken worden weergegeven zijn eerder een mankement of een gemis aan (recente) software bij de ontvanger.
Ni Dieu, Ni Maître

powerbooster
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:09
Locatie: Hasselt

27 aug 2011, 09:42

Gerit schreef:Dag iedereen,

Weet er iemand waar access te vinden is in mac ? Vroeger had ik dit op mijn gewone pc, ik heb mijn cursus voor beginners nog en ook oefeningen hiervoor. Nu had ik graag al mijn klassieke muziek met access verwerkt, lijst opstellen, zo kan ik altijd terug vallen op wat ik al dan niet heb.

bedankt reeds voor de raadgevingen. :)
http://www.libreoffice.org/

Ook in het nl
http://www.appletips.nl/os-x-lion-neder ... gcontrole/
ISP Telenet Wigo⎟
Dropbox ⎟iCloud Drive 200GB
 iMac 21,5" 2,8 GHz Intel Core i7 MacOSX 10.13
 MacBook Pro 13" Intel Core2 Duo MacOSX 10.13
 iPhone 6 16GB
 iPad 3 16GB