inventaris aanleggen van CD's

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

03 aug 2011, 10:33

Graag zou ik een inventaris aanleggen van wat ik zoal heb van CD's, ik had dit graag gedaan in een eventueel access programma, maar aangezien het me tot nog toe niet gelukt is om dit op mijn mac te installeren, wil ik eventueel met Iworks genoegen nemen, ik heb reeds een kijkje genomen wat er zoal mogelijk is maar vind niet wat ik willen (misschien niet goed gekeken)

Ik heb reeds in de bibliotheek een CD-ROM KlickHelp voor Access weest halen omdat ik dacht het zo te kunnen oplossen, maar alhoewel ze schrijven 'zonder installatie' blijk ik nu toch bepaalde programma's te moeten downloaden.

Ik zou het volgende willen doen, misschien kan dit met iets anders ook zo gedaan worden.

Ik zou artiest, naam nummer, naam CD, en andere gegevens naast elkaar in velden (lijnen) willen zetten, zou willen dat ze zich automatisch alfabetisch rangschikken, zou moeten mogelijk zijn iets op te vragen, bv. wat heb ik van een bepaalde artiest, komt dit nummer in andere CD's ook nog voor, en daarvan een uitprint te maken.

Bedankt alvast,
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

04 aug 2011, 17:54

Is dit misschien een idee? http://www.bruji.com/cdpedia/
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 aug 2011, 12:39

Als je dat wou willen zou je ook al je CD's kunnen inlezen via iTunes: je iTunes-bibliotheek bevat dan al je muziek, je kan ze dan ook ineens afspelen via de Mac, je eigen verzamel-CD's branden, op een iPod plaatsen, delen met vrienden en kennissen etc.
Ni Dieu, Ni Maître