alles loopt vast na drukken nummerieke toetsen.

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

crisvanend
Lid geworden op: 06 feb 2005, 22:46
Locatie: de kempen

09 okt 2011, 15:48

Dit is mijn derde poging, Ofwel doe ik iets fout, ik heb nog geen enkel antwoord hierop gekregen.Ik plak nu de zelfde tekst.
Even wat info. Ik werk reeds jaren met mac en heb meestal geen problemen meer. Vooral sinds ik met mac os x tiger werkte op mijn G4. Nu kon ik tweedehands een G5 kopen met systeem leopard versie 10.5.8. Sindsdien kan ik niet meer met mijn numerieke toetsen werken. Erger nog, bijvoorbeeld wanneer ik in eender welk programma de numerieke toetsen gebruik dan loopt dit programma vast. Ik kan dan enkel forceer stop drukken met command-control- esc. En dan gans opnieuw beginnen en het programma terug opstarten en van de rechtse toetsen afblijven, behalve de 4 bovenste en de enter en = en+ en*, deze werken normaal. Nu kan ik de nummers typen maar dan gebeurt er niks. De cursor blijft gewoon staan. Moest ik nu een verplicht veld hier invullen en dan een nummer typen dan kan ik firefox herstarten en alles opnieuw typen. Ik red me dus met een papiertje dat ik op die toetsen geplakt heb, anders vergeet ik het meestal met al die gevolgen dan. Wie kan me hier mee helpen. Ik heb mijn licht hier in zoeken ook al geprobeerd maar deze mededelingen waren niet op mij van toepassing. Ik heb ook al een ander toetsenbord gebruikt en ook een andere usb poort en usb kabel, zonder resultaat. Ik heb bij de aankoop het systeem wel van het Frans naar het Nederlands gezet. Ja het was een Franstalige versie maar dat kan toch de reden niet zijn? Ik kan nog een afbeelding met mac gegeven als bijlage bijvoegen. groeten cris

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

10 okt 2011, 17:49

Te lui om te tikken: Check Console Logs Launch OS X’s Console utility (/Applications/Utilities). Click on the Logs button in the toolbar. From the list on the left, locate the CrashReporter folders (in your user folder / Library/Logs and in /Library/Logs). In these folders are logs for every application on your Mac that has ever crashed.

Find the log file with the name of your problem program and select it. The output you’ll see here is too technical for most people. But occasionally you’ll find a clue to the cause of the crash—for example, a reference to a problematic plug-in. Look carefully at any section with a header including the word Crashed (such as Thread 2 Crashed). By the way, when you get an “unexpectedly quit” message, if you simply click on the Report button, you’ll immediately get a view of the relevant log file.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.