Overlijden van mijn ma

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

23 dec 2011, 14:30

Ik zou toch eens proberen om daar een tijdje weg te blijvenen enkel met uw gezin bezig zijn.
Bout ik denk dat Gerarda gelijk heeft.
De situatie lijkt toch serieus verkeerd gelopen te zijn.
Maar ik weet ook dat de loyaliteit van een kind met zijn/haar ouders altijd blijft, wat ze ooit ook mogen gedaan/misdaan hebben.
Je bent kwaad op je moeder en toch mis je haar... dat is dus wel een duidelijk voorbeeld.
Maar toch... laat het, laat het je leven niet bepalen.
Eens stoom afblazen en eens uitrazen kan deugd doen, maar het mag geen eigen leven gaan leiden, want dan kom je in een visieuze cirkel terecht en zal het nog moeilijker zijn om je bij de feiten neer te kunnen leggen...

Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

23 dec 2011, 19:17

Gerarda, ik vond dat elk jaar zo erg; altijd was er wel iets met oudjaar, wij gingen dat vieren met vrienden maar ik kon daar niet écht van genieten... Wàt zou er morgen weer zijn??? :(
En mijn broers vonden dat ook niet kunnen, momenteel hoor ik ze weinig maar ze werken allebei, hun vrouwen ook.
Ze gaan mij zeker niet laten vallen, dat weet ik heel zeker.
Toen er de mis was voor ons ma, zondag 11/12, zijn we gaan kijken naar grafzerken, na nieuwjaar gaan we daar werk van maken. Mijn broers en hun vrouwen bleven bij mij en mijn ventje, "zus" en haar man liepen alleen rond, onze pa van de éne groep naar de andere... Vind dat wel erg, op zijn leeftijd.
Falcon, ons ma was de manipulator, onze pa had dat niet door... Zij regelde alles. En ja, ik mis mijn moeder...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 dec 2011, 19:21

Ondanks alles toch een aangenaam kerstfeest :?
Zoals falcon zegt, loslaten, dan alleen
kan je aan je eigen leven verderbouwen :oops:
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

23 dec 2011, 21:35

BOUT Het deed me plezier te horen dat uw broers en hun vrouw achter u staan, dat wil zeker zeggen dat ge de lieve zuster en schoonzuster bent en dat moet u helpen om de rest aan uw laars te lappen. Ik denk niet dat uw zuster feitelijk gelukkig is. En voor uw schoonbroer maar belacheleijk is als hij daar moet alleen lopen.

Bout ik wens u een gezellig kerstfeest en geniet ervan

Groetjes Gerarda

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

23 dec 2011, 22:15

gerarda schreef:BOUT Het deed me plezier te horen dat uw broers en hun vrouw achter u staan, dat wil zeker zeggen dat ge de lieve zuster en schoonzuster bent en dat moet u helpen om de rest aan uw laars te lappen. Ik denk niet dat uw zuster feitelijk gelukkig is. En voor uw schoonbroer maar belacheleijk is als hij daar moet alleen lopen.

Bout ik wens u een gezellig kerstfeest en geniet ervan

Groetjes Gerarda
Ik wou nog iets schrijven, maar Gerarda, dat heb jij dan in mijn plaats gedaan...

Nog een fijne avond...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

24 dec 2011, 17:14

Bout,

we komen je nog een fijne kerstavond wensen...

Afbeelding

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

25 dec 2011, 09:44

Aan ALLEN die de voorbije maanden en weken gereageerd hebben op deze topic: PRETTIG KERSTFEEST!
Ben nu bezig met de voorbereidingen van het feestmaal, om half 2 gaan we aan tafel. Dochter en haar vriend moesten nog efkes naar zijn ouders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 dec 2011, 13:45

Dag Bout,
Veel sterkte en een aangename Kerstdag
Afbeelding
Groetjes
Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

27 dec 2011, 18:26

Kerst is goed verlopen, iedereen lekker gegeten, er waren 12 personen (waaronder 2 kinderen). Mijn schoonzus, schoonbroer, hun dochter met haar man, haar zoontje, mijn dochter en haar vriend, zijn zoontje, mijn man en mezelf.
We hebben wel een stommiteit gedaan; mijn man zond op kerstavond een mail met kerst-en nieuwjaarswensen naar mijn neven en nichten en de broers; per abuis is de mail ook verzonden naar de "zus". We hebben nu ieders e-mail adres nadat mijn nonkel in september overleden is, had geen kinderen en mijn man en paar andere familieleden (ook van de kant van mijn overleden tante) hebben volmacht en zenden regelmatig mails naar hun familieleden ivm nalatenschap.
Met kerstdag een mail terug van de "zus" en haar man, wederkerige wensen. Nu denken ze natuurlijk weer dat alles in orde is :cry: ...
Onze pa was vergeten dat ik hem had uitgenodigd met nieuwjaar, we zijn nu allemaal uitgenodigd om iets te komen drinken op nieuwjaarsdag...

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

27 dec 2011, 21:07

Hallo Bout, toch een goede noot voor de kerst, ik stel me voor dat het daar gezellig was. En als ik goed kan tellen zijn de meest familieleden bij u ,dat wil toch wat zeggen hé.
Spijtig van dat mailtje naar uw zus het heeft een beetje de indruk dat ge wilt weer vrienden worden en zal ze denken dat ze alles mag doen met u . Neen hoor hou maar wat afstand gewoon zonder ruzie te maken enkel wat negeren.


Zeg haar dat dat mailtje een vergissing was ( grapje hoor) :lol: :wink:

Groetjes en ik wens u een gezellige dag bij uw vader.

Gerarda

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

27 dec 2011, 22:00

Gerarda, dat was wel de familie van mijn man's kant :) .
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, 't is allemaal ingewikkeld eh.
Ik ga onze pa wel vragen om er niet samen met de "zus" te zijn op nieuwjaarsdag, ik ga die zeker geen 3 dikke kussen geven... Maar wat gaat pa hier weer van zeggen???
Dit was mijn menu met kerstdag:
Als voorgerecht was er gerookte zalm met gesnipperde sjalot (simpel eh) of een bordje met sla, daarop een schel hesp, daarop een ananasschijf,
en dan daarop nog een half eitje (omgekeerd), dit met cocktailsaus. Voor de kindjes gefrituurde vleeshapjes.
Dan tomatenroomsoep met balletjes (tomaten van de zomer uit onze hof).
Daarna kalkoen- en varkensgebraad met roomsaus, gestoofd witloof en bloemkool, kroketten. Dan verschillende soorten ijs.
Heel simpel maar zo hebben schoonzus en schoonbroer het graag, zelf zou ik liever wat andere gerechten op tafel zetten maar ja... Met Pasen zijn we dan bij hen uitgenodigd.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

28 dec 2011, 00:13

Bout1 schreef:Gerarda, dat was wel de familie van mijn man's kant :) .
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, 't is allemaal ingewikkeld eh.
Ik ga onze pa wel vragen om er niet samen met de "zus" te zijn op nieuwjaarsdag, ik ga die zeker geen 3 dikke kussen geven... Maar wat gaat pa hier weer van zeggen???
Dit was mijn menu met kerstdag:
Als voorgerecht was er gerookte zalm met gesnipperde sjalot (simpel eh) of een bordje met sla, daarop een schel hesp, daarop een ananasschijf,
en dan daarop nog een half eitje (omgekeerd), dit met cocktailsaus. Voor de kindjes gefrituurde vleeshapjes.
Dan tomatenroomsoep met balletjes (tomaten van de zomer uit onze hof).
Daarna kalkoen- en varkensgebraad met roomsaus, gestoofd witloof en bloemkool, kroketten. Dan verschillende soorten ijs.
Heel simpel maar zo hebben schoonzus en schoonbroer het graag, zelf zou ik liever wat andere gerechten op tafel zetten maar ja... Met Pasen zijn we dan bij hen uitgenodigd.
Sorry Bout ik had het mis begrepen dat het de familie van uw man was. Maar in elk geval hebt ge toch plezier gehad.
maar zoals gezegt ge hebt geen goesting om uw zus drie kussen te geven. Ofwel moet ge met een leugentje voo rbestwil zeggen dat ge op een andere dag bij uw pa komt zo is het voor hem ook niet pijnlijk ofwel moet ge haar inderdaad gewoon negeren en meteen korte metten mee maken zoals ik gedaan heb.
Misschien wild ge uw vader sparen maar dat komt toch niet meer goed en het is dan beter zo want als er daar zo wat spanning is , is dit voor uw pa ook niet goed.
Ik wens u in elk geval het beste voor het nieuwe jaar .

Uw kerstdiner zou zeker in mijn smaak gevallen zijn en keus genoeg.

Ik ga verscheidene hapjes maken zelf en als voorgerecht Scampi's in een beetje pikant sausje met asperges en stokbrood en kreeftensoep (sorry hoor wel uit dozen maar ik eet dat ook graag) Als we jong waren woonden we aan de kust en dan geraakte we gemakkelijk aan echte kreeft en dat is natuurlijk nog beter voor soep maar nu niet meer betaalbaar .
En als hoofdschotel osso bucco en voor dessert weet ik nog niet want de kinderen zijn daar feitelijk moeilijk in. Ze lusten geen buche ook niet in ijskreem misschien dat ik een bavarois ga kopen .Ik hou u wel op de hoogte.

Groetjes Gerarda en van mij drie kussen voor uw niewjaar :wink:

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 dec 2011, 15:03

Mijn allerbeste wensen voor 2012 :?
Afbeelding
Afbeelding
Een nieuw jaar een nieuwe start:
maak er een beter jaar van dan het voorbije :?

Groetjes,
Oma-C.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

31 dec 2011, 17:29

Allez, 't is weer zover! :evil:
Morgen "allemaal" naar onze pa. Eerst zou de "zus" in de voormiddag komen maar nu komt ze in de namiddag.
Maar ik ga ze negeren, zeker en vast!!! We hebben afgesproken in 't algemeen te zeggen "gelukkig nieuwjaar", geen gekus.
Mijn oudste broer versta ik niet meer; hij heeft grote ruzie gehad met de "zus" toen ons ma pas overleden was en nu zegt hij; we kunnen toch niet stom blijven lopen. Awel, ik wel!!!
Jongste broer ziet het ook niet zitten, die weet heel goed hoe de situatie was tussen mijn moeder, de "zus" en mezelf.
Grote kans dat er morgen weer zever is omdat ik haar negeer maar dan is dat maar zo!
Deze avond gaan we uit eten met 2 koppels maar ik heb écht geen goesting, niks...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

31 dec 2011, 18:47

Bout,

we komen je een fijn jaareinde wensen.
Hopelijk mag je volgend jaar vele goede dingen op je weg tegenkomen.
Verder wensen we je nog veel voorspoed en geluk en misschien toch ooit eens vrede in de familie...

Afbeelding

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...