De mooiste plekjes om te gaan wandelen

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 aug 2015, 18:23

kwezelein schreef : "Al eens opgemerkt dat niet alle fietspaden even breed zijn?
Probeer eens te fietsen met twee op een smal fietspad"


Ik heb nergens geschreven dat men met twee naast mekaar moet rijden op een fietspad, sommige zijn inderdaad te smal daarvoor.

kwezelein schreef ook : "Normaal mag je met twee naast elkaar fietsen op een fietspad maar je mag wél maar de breedte met twee fietsen van één fiets innemen. "

Waar haal je die onzin vandaan??

kwezelein schreef ook : "Iemand die een breed stuur heeft, haakt al gauw in elkaar. Zo ook met de bubbele fietspaden aan één kant van de weg. Soms staat op de grond de rijrichting van de fiets maar of zich daar iedereen aan houdt?

Er zijn altijd en overal bestuurders(dus ook fietsers) die de reglementen aan hun laars lappen.

kwezelein schreef :" In Nederland moet je eens met twee fietsers naast elkaar fietsen op het fietspad en plots wijkt er een fietser uit naar de straatkant, eens zien of je geen boete van 90 euro krijgt omdat je op straat fietst als ze je gezien hebben. "

Dat is ook in België zo , maar hier kost het slechts € 55

kwezelein schreef ook : "Maar nietemin, ook ik heb al eens gevloekt als de auto's te kort langs reden en riepen dat ze ons maar allemaal moesten omrijden. Twisted Evil "

Dat zegt duidelijk wie in zulk geval de onnozelaar is : de autochauffeur

Kwezelein schreef ook nog :"Als iedereen een beetje oplet en een ander niet in gevaar brengt, kunnen en mogen we nog lang van onze fiets genieten?! "

Volledig met je eens , maar ik vrees dat dit slechts een mooie droom is.

kwezelein schreef als laatste : "En nu mag Joske weer vertellen over zijn wandelen en fieten. Trouwens Josh, mooie streek in Gelderland en omstreken"

Ook ik zal het hierbij laten wat betreft deze fietsdiscussie en verder genieten van de postings van josh-andre.
Mocht er echter twijfel ontstaan zijn : ik ben zelf een regelmatig fietser ( 5 à 6000 km per jaar) en de wegcode ken ik zeer goed als lesgever over verkeer bij seniorenvereniging OKRA. :) :)

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

14 aug 2015, 20:50

Flupke2,

Er wordt veronderstelt dat een fietser ongeveer 1 m nodig heeft op een fietspad.
Niet omdat het een brede of een gezette persoon is maar omdat men ook al eens slingert over de fietspaden.

Als de fietspaden amper 1 m breed zijn en je fiets met twee naast elkaar, heeft ieder nog 0,50 m ter beschikking.

Wanneer er een ongeval gebeurd met een auto die gewoonlijk de dichtsbijzijnde fietser van de weg knalt, komt de vraag van de verzekering: Was er wél plaats voor twee fietsers en hoe breed fietsten ze?

Maar ik geef toe Flupke 2, je levert prima werk bij OKRA. Zolang je ze maar leert om voldoende afstand te houden zodat ze niet een hele groep doen vallen.
niks is eeuwig!

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

18 aug 2015, 21:38

Ik zou zeggen..geniet van het fietsen of het nu met 2 of 3 naast elkaar is..
Maar weet dat je altijd rekening moet houden, met andere weggebruikers.
Zij hebben ook rechten...??
Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

18 aug 2015, 21:46

De wet zegt,,als voetganger moet je links van de weg lopen,,zo ziet jet het verkeer aankomen..
Maar zo te zien foto,is dit blijkbaar ook niet zo veilig..
Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

27 aug 2015, 07:52

Meeuwen-Gruitrode en Opglabbeek krijgt van mij een pluim.
Voor de leukste en veiligste fiets en wandel gemeente..
AfbeeldingAfbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

30 aug 2015, 21:50

Wandeld met me mee door het park van Bokrijk
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

06 sep 2015, 11:30

Josh hebt u niet de indruk dat de uitgestippelde fiets- en wandelwegen u proberen weg te houden op de mooie natuurplekjes ? Ze veranderen regelmatig de routes waardoor je rond die mooie plekjes geleid wordt. Ik meen dat ik zo verschillende plaatsen kan aanduiden.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

06 sep 2015, 11:52

nemo2020 schreef:Josh hebt u niet de indruk dat de uitgestippelde fiets- en wandelwegen u proberen weg te houden op de mooie natuurplekjes ? Ze veranderen regelmatig de routes waardoor je rond die mooie plekjes geleid wordt. Ik meen dat ik zo verschillende plaatsen kan aanduiden.
Het vermijden van mooie plekjes is wel niet de bedoeling denk ik. Wat ik wel al gemerkt heb is dat sommige routes tussen knooppunten aangepast worden en ze dan voorbij een horecazaak komen waar ze vroeger niet voorbij kwamen. Dit heeft natuurlijk zowel voor- als nadelen. Voordeel : de fietser heeft meer mogelijkheden voor een hapje en/of een tapje en de uitbater krijgt meer klanten over de vloer; Nadeel : soms lopen de routes niet meer langs de echt mooie stukjes natuur.

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

08 sep 2015, 21:14

He Nemo,,Tourisme limbrug maakt op inbreng van fietsers de fietsroute's nog veiliger..Zo gezegt, langs wegen waar weinig verkeer komt rijden.
Om de 2 jaar wordt het nieuwe fietsrouteplan limburg, weer is stukje veiliger voor de fietsers. met inbreng van fietsers.
Naast de genummerde borden , vind je ook borden die verwijzen naar het centrum.Je kan altijd een mooi en leuk plekje bezoeken. Met het fietsroutenetwerk plan.

Er is mij ook toegezegt, dat er fietssnelwegen komen in Limburg .
Is dat voor wielrenners of voor de electrafietsers...neen, ook voor de gewone fietsers, die zich snel, van de ene hoek naar de andere hoek van limburg wil rijden.
Maar ik blijf even in Bocholt,fietsroute langs het kanaal..en een bakje koffie op de Boot..

Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

08 sep 2015, 21:36

Josh hebt u niet de indruk dat de uitgestippelde fiets- en wandelwegen u proberen weg te houden op de mooie natuurplekjes ? Ze veranderen regelmatig de routes waardoor je rond die mooie plekjes geleid wordt. Ik meen dat ik zo verschillende plaatsen kan aanduiden.

Ja dat geloof ik best.
Maar er zijn mooie natuur plekjes waar je enkel mag wandelen..om de rust van dieren vogels niet te verstoren..
Ik heb al een aantal fietsroute's door een natuurgebied willen sturen..
Zoals het bosleerpad in Bocholt verder fietsen naar Hamont
of in Houthalen Den haagdoornheide door de heide op naar den Teut
Maar deze wegen zijn zandwegen..moeilijk met de fiets te berijden.
Maar ze verwijzen mij, dat er andere mooie verhardewegen zijn.En dan mis je het moois van de natuur..
Dus,trek je wandel schoenen aan en bezoek dat leuke natuur gebied eens te voet..en geniet van de rust..dieren en vogels. Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

08 sep 2015, 22:07

Een aanrader voor elke fietser..kies veilige wegen
Neem de fietsroute in Limbrug langs de maas of het kanaal of de fietspaden door bossen.
Vele gemeenten in limburg, kennen nog steeds geen snelheidsbeperking op de plattelandswegen,En ik weet, als dagelijkse fietser,dat de autobestuurder
weinig rekening houd met een fietser op hun weg,want zij mogen 90km rijden.
Zie eens naar de foto;s, hoe mooi je kan fiets langs kanalen of de maas in Limburg en breng eens een bezoek aan het dorpje dat je tegen komt..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

13 sep 2015, 19:02

Zondag 20.9 oude koetsenparade in Maaseik..
Er komen vele leuke koetsen en mooie kleederdrachten..
AfbeeldingAfbeelding
Een rondrit met de treintje
Afbeelding
Maaseik ligt aan de Maas..met mooie fietsroute..
Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

18 sep 2015, 15:37

Waar heen op zondag

20/09/2015 : Tractortreffen te Elikom Naar boven
LVK-Lansbouwvrienden van de Kempen organiseert jaarlijks tractortreffen in Elikom Gemeente Meeuwen-Guitrode vanaf 10u in de Schutterijstraat tegenover Elimetal
Afbeelding

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

19 sep 2015, 08:51

Vliegmeting in Leopolsburg aan het millitaere domein
Afbeelding
Meer infp'www.internetgazet.be

josh-andre
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:29
Locatie: vlaanderen

19 sep 2015, 22:07

Zondag..is de dag van de landbouw..vele landbouwers zetten hun deur open voor jullie..ga eens een kijkje nemen..bij u in de buurt..
Afbeelding
Bij de tievishoeve Opglabbeek kan je ook een hapje eten..