proteine-dieet

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

13 dec 2011, 07:11

Hallo

Weet er iemand iets meer over het proteine oftewel eiwitdieet?
Hoe en waar pak je zoiets aan en wat kan je er mee bereiken?

Al heel erg bedankt
grtz
Neke
alfa

15 dec 2011, 05:03

Ik heb 'ooit' een proteïnedieet gevolgd met begeleiding door een huisarts.
(is wel aan te raden als je gezondheidsproblemen hebt of bepaalde medicatie slikt).
Ik viel vlot af !
Het dieet was te doen ; smakelijk was het niet ; maar ik liep niet bibberend rond.
Het was niet goedkoop ; maar je eet ook niets anders in die periode...dus moet je de kosten voor voeding daarvan aftrekken.
Ik viel de gewenste kilo's af....MAAR : na een half jaar waren ze er terug.
Jojo-en , dus !
Ik heb nog andere 'snelle' diëten gevolgd...allemaal met hetzelfde effect.
En wat heel belangrijk is : jojo-en bereikt dat je verbranding vermindert. Bij herhaling van zulke crashdiëten mag je steeds minder en minder eten....

Eén raad van iemand met ervaring : begin er niet aan : schakel vanaf vandaag over op heel veel groenten + 'n beetje mager vlees/vis+'n beetje fruit/brood en drink tussenin alleen water . Zet de koekjesdoos op de bovenste plank of plak ze toe. Nadat de kilo's er af zijn ; kan je je af en toe (niet veel ) een uitspatting veroorloven.

En ja : dat is iets wat je ook NA een proteïnedieet zal moeten doen : levenslang sober zijn in wat je eet of drink.

En neen : tegen nieuwjaar lukt het niet meer om nog een heel pak kilo's op deze manier er af te krijgen. Dus misschien nog voor één keer iets nieuws kopen tegen de feesten....
(ik ken het, hoor : geen enkele broek die nog dicht kan....)

Succes !