Büren Stöckerbusch 1973

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

JeanuitZolder
Lid geworden op: 17 dec 2011, 13:20
Locatie: Zolder

18 dec 2011, 05:49

Dag,
Ik ben Jean Davidts en heb mijn legerdienst gedaan van 1 december 1972 tot 30 november 1973.
Mijn "driedaagse" in het klein kasteeltje waren op 5 en 6 september 1972.
Herkent er zich nog iemand op deze foto ?

De eerste 3 maanden kreeg ik opleiding in de Baron Michel kazerne in Mechelen. De volgende miliciens waren mijn kamergenoten:
Johan Verstraeten uit Ekeren, Dirk Borgonjon uit Ekeren, Guido Dermaut uit Harelbeke, Yves Braekman uit Lokeren, Michel De Schepper uit Brussel, Bernard Decock uit Harelbeke, Etienne Claeys uit Boekhoute, Felix Cotman uit Pollare, Pol Vanoverwaele uit Ninove, Willy De Clerck uit Blankenberge en Patrik De Fransq uit Oostnieuwkerke.

Op 23 februari 1973 ging ik van Mechelen naar de kazerne in Büren Stöckerbusch waar in bij de 13Art moest instaan voor de telefooncentrale. Eind november 1973 vloog ik naar huis.
Bij aankomst in Büren deelden deze personen de kamer:
Dirk Steyaert, Andre De Jonghe, Robert Cordy, Guido Cauwenbergh, Johan De Backer; Ludo De Vogelaer, Alex Debelie, Jozef De Smedt, Erik Bibauw en Ludo Vanlangenacker.
Toen ik 9 maanden later afzwaaide, eind november 73, moesten volgende personen op de kamer nog een of meerdere maanden dienen: André Bockstael, Ludo Vanlangenacker, Stany Roberechts, Pol Verboven, Alex Debelie, Jan Peters, Ludo De Vogelaer en Erik Van der Wee.

Boven van links naar rechts: X X Guido Cauwenbergh X
Onder van links naar rechts:
Ikzef Jean Davidts Ludo De Vogelaer Ludo Vanlangenacker.
Afbeelding
Afbeelding
Van links naar rechts:
Guido Cauwenbergh Johan De Backer X Ludo Vanlangenacker X Alex Debelie X
Afbeelding
Staande van links naar rechts:
Johan De Backer Ikzelf André ? BV X Bert Cordy Ludo De Vogelaer
Zittend van links naar rechts: X Alex De belie X X X
Kamergenoten van in Stöckerbusch, periode feb-nov 1973, mogen altijd eens een mailtje sturen naar verwijderd door moderator. Kijk ook eens naar de website http://bsdstockerbush.multiply.com/

Groetjes, Jean Davidts.

Jean, er wordt afgeraden een mailadres zichtbaar online te plaatsen (spamrisico e.d.).
Contact nemen kan ook via privé bericht.
moderator mira
Laatst gewijzigd door JeanuitZolder op 27 dec 2011, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

22 dec 2011, 20:07

.
Hallo Jean.
Welkom op legerdienst sen.net.
Met jou herbij,zijn we heden,op de 20 blz.tellende legerdienst,welgeteld
nog maar met vier Stöckerbusch & Büren mannen,t.t.z.
Jelle 1963,lehcim 1968-69,Jozef Detemmerman 1968-69 en
Jeanuitzolder 1973.
Maar ja,toen ,in 1963 was onze Stöckerbusch site nieuw gebouwd.
Tot einde de jaren 60 begin de jaren 70,waren er niet veel meer dan
God en klein pierke die wistend dat er midden de bossen een
Stöckerbusch bestond.
Hopelijk worden we hier nog bijgetreden door ex Stöckerbusch gangers,
in mijn jaren was het 30 tpt in jou jaren was het al 13a denk ik,later,
wanneer het Kwartier Cortemarck genoemd werd,zal ik heven
uitzoeken op Willy Vanhoudt zijn BSD-Stöckerbusch site,zal daar
ook vinden wanneer het 30tpt veranderd is in 13 a.
BV Jan Wynants heeft op Willy's site ook een mooie bijdrage geleverd.
Te volgen,zou ik zeggen. :wink: .
.

rtm5300
Lid geworden op: 22 mar 2012, 15:46

26 mar 2012, 15:38

Hallo Jean,

Met Stanny Robberechts hier. Ik ben in november 73 bij jullie toegekomen en had nog 11 maanden voor de boeg. De 2 Ludo's herinner ik mij nog, sommige op de foto's ook maar er een naam op plakken is al moeilijker.
Ik was de eerste van een nieuwe lichting en daar zijn nog bijgekomen o.a. Piet Maes uit Peer, Roger Mertens uit Mol, Frank (Gent), Charel, Max "de fotograaf" uit Antwerpen.
Onze baas was adjudant Melotte en de grote baas Kolonel Savels. Wij waren dus verantwoordelijk voor de telefooncentrale ("Switch") en bezochten regelmatig de cantine van de amerikanen ("Becks" bier) en ook de winkel om "parkers" te kopen (1 dollar/stuk).
Foto's bezit ik spijtig niet van die tijd maar ik zal eens proberen contact te nemen met Roger Mertens.
Tot horens !

lucky7
Lid geworden op: 23 okt 2009, 11:11
Locatie: Ham

16 nov 2012, 17:46

Hier is nog iemand die zijn legerdienst heeft doorgebracht in Büren en wel vanaf januari tot juli 76. :wink:
Wie ik achteraf nog regelmating heb gezien is M.Samijn die bij De Swarte in Izegem werkt en regelmatig bij ons op het bedrijf kwam. :lol:
Let yourself go and let love begin

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

15 dec 2012, 22:12

.
Afbeelding.
.
Hallo Jean en iedereen ; Jean deze 2 personen waren ook in Stöckerbusch 1972 - 1973 .. Weet je wie deze zijn ? ?
Goede feestdagen aan ieder , groetjes Michel (lehcim).
.

lehcim
Lid geworden op: 13 sep 2011, 17:21

24 dec 2012, 22:11

.
....Hey , Nato Army , troops of the bush , Merry Xmas .
.

Wilby
Lid geworden op: 12 jan 2013, 17:43

15 aug 2013, 18:18

Beste Jean,

Is dat verschieten, was zowat aan het rommelen op Seniorennet en zie ik hier een foto staan die ik genomen heb.
Het gaat over de laatste foto die u gepost heeft, ik lag met die 2 kerels op de kamer in Büren.
Ik was er van Augustus 1972 tot eind mei 1973.
Links op de foto Etienne Lauwers uit Londerzeel, helaas overleden op 49 jarige leeftijd, dat heb ik onlangs gevonden op het net via een stamboom site.
Rechts is een Antwerpenaar roepnaam 'Spirou' maar ik weet bijgod niet meer wat zijn echte naam was.
Ik heb de originele foto hier bij mij liggen, ik weet niet hoe u aan die foto komt?
Mijn naam is William Buyst uit Dilbeek.
De eerste foto ben ik met Etienne Lauwers,
de 2e foto ben ik , foto is tegelijkertijd genomen als die dat u gepost hebt.
3e foto is in de kantine genomen bij het keren van de matras van onze lichting.

Wat is de wereld soms toch klein hé.

Vriendelijke groeten,
Wilby

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wilby
Lid geworden op: 12 jan 2013, 17:43

15 aug 2013, 18:43

Nu zie ik dat het eigenlijk Michel is die de foto hier geplaatst heeft, dus bij deze de vraag aan lehcim, hoe komt u aan die foto.

Groetjes Wilby.

MBchauffeur
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:51
Locatie: Kempen

19 aug 2013, 14:31

Hallo,

Ik deed ook mijn legerdienst in Büren,lichting 1972-'73, na een opleiding in Mechelen "Baron Michel als telexoperator.Ook Melotte was in Büren mijn chef
De telexen stonden in een lokaaltje naast de radio operators.
Ook ik heb de nodige Parker stylos en elpees en ranson aanstekers meegebracht.
MVG
J.Cools

MBchauffeur
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:51
Locatie: Kempen

19 aug 2013, 14:46

AfbeeldingAfbeelding

MBchauffeur
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:51
Locatie: Kempen

19 aug 2013, 14:58

de in het vorige bericht geplaatste fotos

de eerst is genomen in "Hegensdorf" bij het plaatselijk dorpscafe,de personen die op de foto staan waren chauffeurs,waar ik af en toe een pint ging mee drinken,ik ken hun namen niet meer, maar ze waren afkomstig van
Oost of West Vlaanderen.eentje noemde Jean dacht ik.


de andere foto is genomen in de kantine van de kazerne

Wilby
Lid geworden op: 12 jan 2013, 17:43

01 sep 2013, 11:27

Blijkbaar wordt er niet veel meer op dit forum gekeken.
Bestaat de site van Willy Vanhoudt nog, ik kan wel heel het gastenboek lezen maar de link naar de site werkt niet meer.

Indien er nog iemand is die de fotos herkend of info heeft , graag reactie.
Groetjes,
Wilby

jelle
Lid geworden op: 11 jan 2007, 23:32

01 sep 2013, 22:14

Wilby, we zitten nu op FB

Wilby
Lid geworden op: 12 jan 2013, 17:43

07 sep 2013, 09:58

Hey Jelle,

Ik vind dat een spijtige zaak, heb ooit eens een profiel aangemaakt op FB maar snap van die hele zaak niets, ik zou niet weten hoe ik jullie daar moet vinden. :?:

Wilby.

jelle
Lid geworden op: 11 jan 2007, 23:32

07 sep 2013, 11:10

Hoi Wilby, ik ben de ex webmaster van de site over Büren.
Hier is de link naar de FB http://www.facebook.com/groups/522654364461124/

Heb je een privébericht gestuurd.