Büren Stöckerbusch 1973

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

webraspeed
Lid geworden op: 26 jan 2009, 17:27

11 nov 2013, 16:44

Hallo oud-"strijdmakkers". Mijn naam is Steyaert Eric.
Ik lag in Buren van september 1972 tot augustus 1973 als chauffeur. Eerst twee maand opleiding in Heverlee.
Met veel plezier mijn legerdienst volbracht maar helaas heb ik niet zoveel contact gehad met andere Bureners omdat ik zeer veel met de Magirus buiten was en ook omdat mijn oom (steyaert Roger) in buren lag als beroepsmilitair. Ik was dus veel op familiebezoek.
Is er iemand die nog het cafe op de hoek in Buren g-heeft bezocht? Bij de Helmut? En Pilz 2000, wie heeft daar de dansvloer onveilig gemaakt? Ben benieuwd.
Groetjes.

freddyst
Lid geworden op: 09 jul 2016, 09:21

10 jul 2016, 16:22

hallo
ik was in buren van eind september 1975 tot eind april 1976 na eerst twee maand turnhout opleiding als chauffeur
ik ben de man op de 6de foto bovenste rij

en wie zetten de foto's van onderstaande link online
was zeer verrast die te zien

http://www.cklas.be/hw/eig/leger/index.html

anjamaesen
Lid geworden op: 02 feb 2017, 22:18

02 feb 2017, 23:04

Kent iemand een oud militair met de naam Rudi Swerts van Duitsland . Hij was beroepsmilitair rond de jaren 69-70 waar ik zeker van ben.zou hem heel graag vinden . Hij zal nu tussen de 70 en de 80 zijn.

Luvero
Lid geworden op: 28 mar 2023, 09:42

28 mar 2023, 11:28

JeanuitZolder schreef:
18 dec 2011, 05:49
Dag,
Ik ben Jean Davidts en heb mijn legerdienst gedaan van 1 december 1972 tot 30 november 1973.
Mijn "driedaagse" in het klein kasteeltje waren op 5 en 6 september 1972.
Herkent er zich nog iemand op deze foto ?

De eerste 3 maanden kreeg ik opleiding in de Baron Michel kazerne in Mechelen. De volgende miliciens waren mijn kamergenoten:
Johan Verstraeten uit Ekeren, Dirk Borgonjon uit Ekeren, Guido Dermaut uit Harelbeke, Yves Braekman uit Lokeren, Michel De Schepper uit Brussel, Bernard Decock uit Harelbeke, Etienne Claeys uit Boekhoute, Felix Cotman uit Pollare, Pol Vanoverwaele uit Ninove, Willy De Clerck uit Blankenberge en Patrik De Fransq uit Oostnieuwkerke.

Op 23 februari 1973 ging ik van Mechelen naar de kazerne in Büren Stöckerbusch waar in bij de 13Art moest instaan voor de telefooncentrale. Eind november 1973 vloog ik naar huis.
Bij aankomst in Büren deelden deze personen de kamer:
Dirk Steyaert, Andre De Jonghe, Robert Cordy, Guido Cauwenbergh, Johan De Backer; Ludo De Vogelaer, Alex Debelie, Jozef De Smedt, Erik Bibauw en Ludo Vanlangenacker.
Toen ik 9 maanden later afzwaaide, eind november 73, moesten volgende personen op de kamer nog een of meerdere maanden dienen: André Bockstael, Ludo Vanlangenacker, Stany Roberechts, Pol Verboven, Alex Debelie, Jan Peters, Ludo De Vogelaer en Erik Van der Wee.

Boven van links naar rechts: X X Guido Cauwenbergh X
Onder van links naar rechts:
Ikzef Jean Davidts Ludo De Vogelaer Ludo Vanlangenacker.
Afbeelding
Afbeelding
Van links naar rechts:
Guido Cauwenbergh Johan De Backer X Ludo Vanlangenacker X Alex Debelie X
Afbeelding
Staande van links naar rechts:
Johan De Backer Ikzelf André ? BV X Bert Cordy Ludo De Vogelaer
Zittend van links naar rechts: X Alex De belie X X X
Kamergenoten van in Stöckerbusch, periode feb-nov 1973, mogen altijd eens een mailtje sturen naar verwijderd door moderator. Kijk ook eens naar de website http://bsdstockerbush.multiply.com/

Groetjes, Jean Davidts.

Jean, er wordt afgeraden een mailadres zichtbaar online te plaatsen (spamrisico e.d.).
Contact nemen kan ook via privé bericht.
moderator mira

Luvero
Lid geworden op: 28 mar 2023, 09:42

28 mar 2023, 11:34

Hallo, ik ben afgezwaaid 13 A Buren Stockerbusch op 27 juli 1973. Michiels Luc
Afbeelding