verliefd

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.
Gast

02 mar 2012, 14:50

Piran schreef
Verliefd worden kent geen leeftijd.
Juist :wink:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 mar 2012, 18:11

verliefdheid kent inderdaad geen leeftijd, maar wat je met die verliefdheid doet dat bepaal je nog steeds zelf....
eerlijk gezegd ik zou het niet zeggen aan de schoonzus, want, waar begint de miserie en waar eindigt ze?

maar ja, ik ben in mijnen ouwe dag nog niet opnieuw verliefd geworden en denk dat niet meer te doen.
Gast

02 mar 2012, 18:33

Helena

Wat is "ouwe dag" ? ik denk dat het meer gaat om een soort geborgenheid,vriendschap,respekt voor elkaar en vooral vertrouwen :wink:
In vertrouwen praten met elkaar .... daar is niks mis mee,dacht ik ?

Mvgr

Nietje
Gast

02 mar 2012, 18:35

Helena
maar ja, ik ben in mijnen ouwe dag nog niet opnieuw verliefd geworden en denk dat niet meer te doen.
Zeg nooit ,nooit :wink:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 mar 2012, 22:01

oh neen, dat heb zelf in de hand en nog een keer iemand verliezen die ik misschien even doodgraag zou zien dan mijn man, neen, niet nog een keer in mijn leven zo een verdriet.
Gast

02 mar 2012, 23:02

Lieve Helena :wink:

Je hebt je man doodgraag gezien,en je zal dat altijd blijven doen.
Ik spreek dat niet tegen,en begrijp je volkomen,en dat je dit een tweede maal niet meer wilt mee maken ,kan ik ook begrijpen.
Maar,je kan iemand graag zien op verschillende manieren,en dat hangt enkel van jezelf af ,hoe je dit aanpakt :wink: ,en in hoever je met je gevoelens wilt gaan.

Ik ken veel koppels,met tophuwelijken,man verloren of omgekeerd,en later terug gelukkig samen met een andere partner.
Maar dat wil niet zeggen,dat ze hun eerste liefde vergeten,neen hoor !!!
Dat kan je niet vergeten.
Je kan evengoed gelukkig worden met een lat relatie.

Maar het gaat over de gevoelens van piran,en ik hoop dat hij de juiste weg vind :wink:

Mvgr

Nietje :wink:

piran
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:40

08 mar 2012, 22:27

vergeet-mijnietje schreef:Lieve Helena :wink:

Je hebt je man doodgraag gezien,en je zal dat altijd blijven doen.
Ik spreek dat niet tegen,en begrijp je volkomen,en dat je dit een tweede maal niet meer wilt mee maken ,kan ik ook begrijpen.
Maar,je kan iemand graag zien op verschillende manieren,en dat hangt enkel van jezelf af ,hoe je dit aanpakt :wink: ,en in hoever je met je gevoelens wilt gaan.

Ik ken veel koppels,met tophuwelijken,man verloren of omgekeerd,en later terug gelukkig samen met een andere partner.
Maar dat wil niet zeggen,dat ze hun eerste liefde vergeten,neen hoor !!!
Dat kan je niet vergeten.
Je kan evengoed gelukkig worden met een lat relatie.



Maar het gaat over de gevoelens van piran,en ik hoop dat hij de juiste weg vind :wink:

Mvgr

Nietje :wink:
Moeilijk hoor.Wat is dat,de juiste weg vinden.Je hart volgen of je verstand.Mijn verstand zegt:blijven waar je bent.Mijn hart zegt:ga voor de liefde.Ondertussen is de liefde voor mijn schoonzus enkel groter geworden.Ik word er gek van.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

08 mar 2012, 23:08

Piran,
Wat onbereikbaar wordt, wordt aantrekkenlijker :)
En je kan je gevoelens zomaar niet afschrijven , ook al zegt je verstand dat de stap die je zou willen zetten, geen toekomst geeft.
Zet alle negatieve gevolgen naast elkaar, zet dan alle positieve gevolgen naast elkaar en kijk.
Liefde moet groeien in een positieve omgeving, anders gaat ze verloren.
Denk hoe ongelukkig jij je gaat voelen als zij 'neen' zegt. Wat is dan je volgende stap ?? Weggaan bij je vrouw ? Ben je dan consequent in je gevoelens ??
Geloof mij, dit is het dichtst wat je kan komen bij je liefde. Binnen enkele maanden ga je dat inzien dat je slim hebt gehandeld, zowel voor jouw rust als voor de rust van de vrouw die je graag ziet.
Iemand graag zien gaat niet over het bevredigen van onze eigen verlangens, maar het gelukkig maken van diegene die we graag zien.
Ik wens je veel sterkte :)
Sanne

Stefan
Lid geworden op: 08 dec 2005, 22:43
Locatie: Limburg

07 jul 2012, 10:32

Heel mooi geschreven Sanne!

Je kan het gewoon niet maken om hele families te shockeren door wat verlangens...Ga wijs om met je verlangens piran, en nadien ben je zo opgelucht...Ik ben zelf ook een man en zie ook graag vrouwelijk schoon maar vanaf het moment dat er anderen, en toch zeker kinderen, bij betrokken zijn laat ik alles voorbij gaan!

Stefan
Gast

07 jul 2012, 16:45

@Stefaan
Je kan het gewoon niet maken om hele families te shockeren door wat verlangens
Ik denk niet dat het enkel om verlangens gaat, wat piran betreft ...
En ik spreek geen van beiden,noch jou Stefaan nog jou Sanne tegen ...

Piran ,ik kan me best voorstellen hoe jij je moet voelen,tijd brengt raad ,en die weg zal je wel vinden ..

En sorry mensen ,wat het shockeren betreft ,tenslotte leef je niet met je families,maar met de persoon dat je lief hebt .

En als slot ,ik gaf enkel mijn mening hoor !!! als dat tenminste nog mag :roll:

Mvgr

Stefan
Lid geworden op: 08 dec 2005, 22:43
Locatie: Limburg

08 jul 2012, 09:31

vergeet-mijnietje schreef: En als slot ,ik gaf enkel mijn mening hoor !!! als dat tenminste nog mag :roll:
Tuurlijk mag dat vergeet-mijnietje! :)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

31 jul 2012, 03:22

Kwam hier toevallig op. Aan verliefd worden kan men, volgens mij, weinig doen.
Waar men alles kan aan doen is ... de keuze zijn woord al dan niet te breken.
Ik hou van mensen die hun woord niet breken maar vechten voor hun belofte en dit van de partner ook verwachten bij serieuze moeilijkheden. Opgeven is het gemakkelijkst. Iemand zwart maken als eigen verdediging voor zijn "vertrek" is m.i. zo immoreel als mogelijk. Natuurlijk maak ik me geen illusies dat iedereen zou moeten denken als mezelf.

ninja22
Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00

08 aug 2012, 13:51

Overkomt ...denk ik veel meer mensen dan je denkt,wat je er mee doet ,met die gevoelens,ik denk dat ieder dat voor zichzelf beslist.
Wil wel kwijt dat ik héél erg meeleef....tenslotte overkomt zoiets jezelf ,je vraagt er niet om.

Ik kan je alleen maar sterkte toewensen...en je laten weten...al helpt dat niet echt...dat je zeker niet de enige bent!

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

24 jul 2013, 23:36

Beste Piran,


Met veel interesse en inleving deze discussie gevolgd. Wat ik ook knap vind, is dat het deze keer een man is die voor zulke gevoelens durft uit te komen en niet te beroerd is om te vertellen dat hij er geen weg mee weet.

De wegen van de liefde zijn ondoorgrondelijk en hart en verstand zullen nooit vrienden worden, ook al wonen ze zo dicht bij mekaar.
Lacherig doen zoals in sommige inzendingen is gebeurd doe ik zeker niet. Liefdesverdriet is de ergste pijn die een mens kan voelen.

Misschien leest u dit antwoord niet meer omdat u niet meer verwacht dat nog iemand uw inzending van destijds zou beginnen lezen.

Mag ik vragen hoe het afgelopen is ? Heeft u uw hart gevolgd, of heeft u de raad van de forumleden gevolgd en hebt u gezwegen ? Of is er nog iets anders gebeurd ?

Ik wens je in ieder geval het beste !
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

piran
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:40

17 aug 2013, 22:47

rjl schreef:Beste Piran,


Met veel interesse en inleving deze discussie gevolgd. Wat ik ook knap vind, is dat het deze keer een man is die voor zulke gevoelens durft uit te komen en niet te beroerd is om te vertellen dat hij er geen weg mee weet.

De wegen van de liefde zijn ondoorgrondelijk en hart en verstand zullen nooit vrienden worden, ook al wonen ze zo dicht bij mekaar.
Lacherig doen zoals in sommige inzendingen is gebeurd doe ik zeker niet. Liefdesverdriet is de ergste pijn die een mens kan voelen.

Misschien leest u dit antwoord niet meer omdat u niet meer verwacht dat nog iemand uw inzending van destijds zou beginnen lezen.

Mag ik vragen hoe het afgelopen is ? Heeft u uw hart gevolgd, of heeft u de raad van de forumleden gevolgd en hebt u gezwegen ? Of is er nog iets anders gebeurd ?

Ik wens je in ieder geval het beste !
Ik heb gezwegen.Maar het word steeds moeilijker.Nooit heb ik iemand zo lief gehad dan mijn schoonzus.