2012 - Einde van de Wereld

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

22 dec 2012, 07:49

Van de andere kant... om een idee te geven over wat jullie: "bashers", "flamers", "base rhetoricians" - kortom: onbeleefderiken die onbeschoftheid verwarren met "discussie" - bij het werkelijk vergaan van jullie wereld (i.e. wanneer je daadwerkelijk sterft) te wachten staat:
Toby.
Fazal

23 dec 2012, 13:49

2012 - Einde van de Wereld.
Niks van dus!

Afbeelding

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

23 dec 2012, 14:29

Als er ne vent aan de deur staat met pluimen en stenen rond zijn nek, nie panikeren.
't Is ne Maya met ne nieuwe kalender.
Jawatte

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 dec 2012, 14:38

Nog liever een Maya, of een jehova..... :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

23 dec 2012, 15:39

rolija schreef:Nog liever een Maya, of een jehova..... :D :D
Doe hebben al een nieuwe kalender.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

23 dec 2012, 19:27

belgil schreef:Als je vreemd volk aan uw deur ziet staan, met pluimen op hun hoofd en een steen rond hunne nek.... Niet panikeren!
't zijn de Maya's met ne nieuwe kalender !

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 dec 2012, 20:04

rolija schreef:Nog liever een Maya, of een jehova..... :D :D

En ik schreef........ :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

24 dec 2012, 20:56

Het is dan wel niet het einde van de wereld...
Maar het is toch wel het einde van een jaar.
Het is natuurlijk zinloos om de a-religieuze hooligans van dit forum een zalige kerst te willen wensen.
Daarom wens ik jullie allen een... euh... zalig uiteinde en een heerlijk nieuw begin!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vesselin op 26 dec 2012, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 dec 2012, 22:40

Weet ge wie het einde van de wereld hebben meegemaakt ???

Dat was in 1945. Al die mensen in Hiroshima en Nagasaki die de atoombom over hun hoofden kregen afgeworpen ...

Stel je maar eens voor ; je opent de deur om te vagen voor je voordeur of bloemen te gaan begieten en de wereld vergaat voor je ogen ..

Werewoef
AMEN en AUM

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

26 dec 2012, 02:34

Dat was mensenwerk!

Maar de natuur kan er ook wat van... denk aan de gevolgen van de platen-tektoniek: vulkaanuitbarstingen en aardbevingen.
Als je daar en dan, al dan niet toevallig, in de buurt bent zie je de wereld ook vergaan.

Maar laten we realistisch blijven: voor iedereen die sterft vergaat zijn of haar wereld. En hij of zij kan het niet meer na vertellen.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 dec 2012, 10:42

Ook het door de natuur veroorzaakte onheil of catastrofen kunnen de schuld zijn van de mens.
Door het winnen van aardgas en olie kan seismiciteit in de ondergrond veroorzaken waardoor aardbevingen ontstaan maar ook door grondwaterwinning !
De burgers moeten er tegen beschermd worden !
Door gebrek aan correcte informatie of minimaliseren van de gevaren aan de burgers kunnen wetenschappers vervolgd worden en gevangenisstraffen oplopen.

Men herinnert zich waarschijnlijk nog de aardbeving van Aquila, Italië. (2009).
Ik citeer :
"Het verdict is gevallen in het ‘aardbevingsproces’ te L’Aquila. Zes gerenommeerde aardbevingswetenschappers en een topambtenaar zijn veroordeeld voor ‘doodslag door nalatigheid’. Er hangt hun een gevangenisstraf van 6 jaar boven het hoofd; de toegang tot het openbare ambt wordt hen definitief ontzegt; en zij moeten de 29 families die zich burgerlijke partij hebben gesteld, voor een totaal van 7,8 miljoen euro financieel compenseren voor het geleden verlies, dat volgens het verdict had kunnen worden vermeden indien er geen ‘onnauwkeurig, onvolledig, en contradictorisch’ advies was gegeven over het gevaar op een nakende aardbevingscatastrofe."
Of de veroordeling al dan niet terecht is laat ik in het midden.
Maar ook onze leiders hebben een grote verantwoordelijkheid en een nog grotere verantwoordelijkheid ligt bij bouwpromotoren.
Want uiteindelijk zijn het niet de aardbevingen die slachtoffers maken, maar instortende gebouwen.... aldus het artikel !

http://weetlogs.scilogs.be/index.php?op ... gId=19...5

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

26 dec 2012, 10:48

Maar de jehova's waren verwittigd van de aardbeving, juist he Bleuvelvet jullie wisten dat .... :D :D :D

http://www.beppegrillo.it/en/2009/04/th ... the_1.html
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 dec 2012, 11:01

rolija schreef:Maar de jehova's waren verwittigd van de aardbeving, juist he Bleuvelvet jullie wisten dat .... :D :D :D

http://www.beppegrillo.it/en/2009/04/th ... the_1.html
:lol: :lol: :lol: Schitterend !

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 dec 2012, 11:28

De spotters zijn weer bezig, maar oh wee als je met hen spot nietwaar rolija ?

Wat de Jehovah's getuigen proclameren weet ik niet, waarom vraag je het hen zelf eens niet als ze bij jou aan de deur komen ?
Of doe je het liever incognito, je verschuilen achter een nickname ? Dapper ben je nu precies ook niet hé ?

Maar spijtig, ik kan je niet helpen, je spotternij haalt niets uit, maar doe maar als het je voldoening kan schenken en je frustraties een beetje kan weghelpen, ben ik blij er je mee van dienst geweest te zijn :lol: :lol:

:arrow: Heb ik een goede daad gesteld mijn gedacht.

Gelukkig zijn er hier gelovigen aanwezig om je op af te reageren, of dat het eerlijk is dat is weer wat anders, maar wat zou je anders doen zonder hen :roll: :roll:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

28 dec 2012, 14:23

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00416307

Het is toch altijd wat met die sektes....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."